سلام به همه خانواده برتری های عزیز

لطفا کمکم کنید باید تا آخر این ماه تصمیم مهمی برای زندگیم بگیرم.

من یک دختر مذهبی 22 ساله هستم استادم تو دانشگاه که 30 سال سنشونه و وکیل دادگستری و دانشجو دکتری هستند ازم خواستگاری کردن و  (با توجه به جدایی پدر مادرشون از هم جلسه اول را با پدرشون به خواستگاریم اومدن و بعد از آن جلسه مادرشون هم یه جلسه دیگه آمدن تا با من و خانواده ام آشنا بشن)

خوب راستش از نظر روحیات که پسندیدمشون چون مثل خودم مقید و مذهبی هستن و باور های مشترک زیادی با هم داریم!

از نظر اجتماعی هم خیلی انعطاف پذیرن مثلا در رابطه با کار کردنم بعد از تحصیل نظرات خوبی داشتن و روحیه تعاملی خوبی از خودشون نشون دادن همه چی داشت خوب پیش میرفت تا اینکه راجع به نگاه اقتصادیشون صحبت کردن ایشون گفتن خودم وسائل مورد نیاز زندگی(جهیزیه) را از صفر تا صد  تامین میکنم،چون حقوق بگیر ثابت نیستن و درآمدشون که البته خوب هم هست بستگی به پرونده هایی داره که وکالت می کنن یه مبلغ پس اندازی سپرده گذاری کردن که ما باید با سود ماهانه آن هزینه جاری زندگی مون را بدیم .

مسکن ندارن اما در حدی هستند که بتونن یک خونه را در یه محله نسبتا خوب رهن کامل کنن ،ماشینشون هم پرایده،عروسی و مراسم عقد و این راهم نمیتونن براش هزینه کنن چون میگن ما که با فامیل زیاد در ارتباط نیستیم که بخوام عروسی بگیرم شما اگر میخواید خودتون بگیرید ،درباره مهریه ام مرغشون یه پا داره و میگن بیشتر از 14 تا مهریه نمی دهم.
در رابطه با حق طلاق و تعیین محل زندگی هم که دیگه حرفشو نزن.... کاملا این حقوق را مطابق با قانون برای مرد قائل هستن.

من که ایشونو با همین شرایط پسندیدم چون خانواده پولداری ندارن و همه این امکانات مالی را هم ظرف همین 2 3 سالی که مشغول به کار بودن فراهم کردن اما خانواده ام به خصوص پدرم با اینکه مهریه ام 14 تا سکه باشه شدیدا مخالفن .
دلیلشونم اینه که از کجا معلوم زندگی شما هم مثل پدر مادر این آقا به طلاق منجر نشه؟بابام میگه برای تضمین زندگیت مهره ات باید مناسب و معقول باشه نه به اندازه تاریخ تولد اما 14 تا هم خیلی کمه (البته برای من که اصلا مهم نیست).
مادرم هم از این نظر که همه جهیزیه را داماد بیاره مخالفن و میگن آبرومون تو در و همسایه و فامیلا میره مامانم میگه فردا که رفتی خونه شوهر ممکنه بهت سرکوفت بزنن که دست خالی اومدی!

هر چی هم که با خواستگارم صحبت میکنم که بیا هر چقدر پدرم میگه مهریه را تعیین کن قول میدم بهت همه را روز اول ببخشم میگه نه من مهریه ای را تعیین میکنم که بتونم بپردازم یه بار هم که غیر مستقیم بهش گفتم بابام برای تضمین خوشبختیم این مهریه را قبول نداره بهم گفت تضمین خوشبختی من چیه؟!
خواستگارم میگه هیچ تضمینی برای خوشبختی وجود نداره جز اینکه ما روحیاتمان با هم سازگار باشه و تلاشمان خلق خوشبختی برای هم باشه!

خلاصه پدر و مادرم از همه نظر ایشون را قبول دارن فقط مشکلشون جهیزیه و مهریه است در رابطه با عروسی هم گفتن ما خودمان میگیریم اما متاسفانه خواستگارم برخلاف بقیه مسائل توی مورد مهریه و جهیزیه حرفشون یکیه قراره آخر این ماه از طریق  واسطه(یکی از اساتید خانم دانشگاه که همکار ایشون و استاد من هستن) بهشون جواب بدیم خیلی فضای این روزای خونمون خوب نیست کلا خودم و خونوادم تو شوکیم که با شرایط خوبش بله بگیم یا به شرایط نامناسبش نه!

البته جواب من که بله است اما پدر و مادرم قبول نمی کنن به نظرتون من دارم اشتباه میکنم و حق با پدر و مادرم هست ؟

تازه خواستگارم تو دانشگاه که منو میبینه هیچ حرفی راجع به موضوع خواستگاری نمیزنه و خیلی سرد و رسمی مثل قبل از خواستگاری برخورد میکنه البته اینو هم بگم که بهم گفته تا قبل از عقد هیچ کسی به خصوص دوستام که ایشونو میشناسن از موضوع خواستگاری نباید با خبر بشن فکرشو بکنین آخرین باری که باهام صحبت کرد تو کلاس بود که به سوالم جواب داد همین ؟!

دیگه دارم دیونه میشم تو رو خدا کمکم کنید بگید چه کار کنم که  خواستگارم راضی بشه یا پدر مادرم اصلا یه هفته اس که حالم خرابه..........

 با هر کی هم مشورت میکنم تو فامیل میگن اگر به مهریه بالا راضی نشد ولش کن تو هنوز جوانی و هزار تا خواستگار بهتر برات میان. ولی من نمیتونم فراموشش کنم مخصوصا که حداقل هفته ای 1 بار تو دانشگاه میبینمش...


بیشتر بخوانید ...

با آسون کردن شرایط ازدواج به خودمون کمک کنیم

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

خواستگارم برای ازدواج با من سه شرط گذشته !

با این مهریه ها نمی صرفه ازدواج کنم

خواستگاری که می خواد مهریه عند الاستطاعه باشه نه عند المطالبه

از ترس مهریه سنگین، جلسات خواستگاری رو ادامه ندادم

حتی اگه بمیرم مهریه بالا قبول نمی کنم

مهریه رو بالا میگید که دستش بسته باشه ازتون پیروی کنه؟

هفته دیگه عقدمه و از قبول مهریه بالا می ترسم

ما که نمی تونیم مهریه بدیم قید ازدواج رو بزنیم ؟

شوهرم میگه برو سکه هات رو ببخش تا بتونم بهت اعتماد کنم

ما پسران نباید با زندگی مون قمار کنیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)