سلام

یه سوالی چند وقته ذهنم رو به خودش مشغول کرده. گفتم اینجا مطرح کنم بلکه دوستان راهنمایی کنند
می خواستم بدونم از نظر دوستان بهتره آدم علایق خودشو دنبال کنه یا به چیزی که تو جامعه رایجه توجه کنه؟

ببینید یه مثال میزنم .مثلا من به شخصه از اندام لاغر خیلی خوشم میاد. یعنی یه شخص لاغر رو که می بینم ناخوداگاه خوشم میاد. ولی عرف جامعه ای که توش زندگی میکنم جوریه که ادم تپل رو بیشتر میپسندن. حالا من بیام به دل خودم توجه کنم و لاغر بمونم یا به عرف توجه کنم و چاق بشم. یا مثلا ممکنه یه چیز مد بشه ولی من دوسش نداشته باشم. 

یا یه مثال دیگه میزنم. مثلا تو جامعه جا افتاده که پزشکی رشته خیلی خوبیه ولی من مثلا به  یه رشته دیگه خیلی علاقه دارم ( مثلا ریاضیات) حالا بیام پزشکی بخونم تا شان اجتماعی داشته باشم یا علاقه ام که ریاضیاته رو دنبال کنم حتی اگر بابت انتخابم مسخره بشم .

یا چمیدونم  تو ازدواج. ممکنه من یه نفر رو دوس داشته باشم ولی از نظر اطرافیان  چون پول و پله و .... نداره نباید باهاش ازدواج کنم؟

کلا می خوام ببینم دل خودم مهمه یا جامعه. یعنی باید از علایق خودم چشم پوشی کنم یا  نظر اطرافیان؟

اگر کسی کتاب روانشناسی تو این زمینه  میشناسه لطف کنه بهم معرفی مرسییی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)