سلام
آیا شما خانوم های محترم و باکره، مرد مطلقه رو به خواستگاری خودتون راه میدید؟ منظور اینه که مثل یک پسر، اونو با اشتیاق و آغوش باز پذیرا میشید؟ یا با تردید و اکراه میپذیرید؟

آیا مرد مطلقه به اندازه مرد مجرد، شانس برای ازدواج با دختر باکره دارد؟ و یا شانسش به مراتب کمتر است؟ اگر کمتر است، چقدر کمتر است؟ 50%؟ 80%؟ 90% ؟ 99%؟

آیا میدانید از لحاظ شرعی و قانونی، سرپرستی دختر تا قبل ازدواج بر عهده پدر بوده، و بعد ازدواج به همسر منتقل میشود، ولی در صورت طلاق، شرعا و قانونا این سرپرستی به پدر بازگشت داده میشود و پدر نباید هیچگونه تغییری با قبل ازدواج بگذارد؟ و عینا باید مانند سابق از دخترش سرپرستی کند و این وظیفه شرعی و قانونی اوست؟ تازه اگر پدر فوت کند ( و اموال یا حقوق بازنشستگی هم نداشته باشد)، وظیفه به مادر دختر و بعد جد پدری منتقل میشود؟ و زن همیشه سرپرست دارد و هرگز نیاز به کار کردن و خرج خودش را در آوردن ندارد؟
خب حالا سوال پیش میاد که، پس چرا خانواده دختر مهریه بالا طلب میکنند؟

رفتار آنها دو دلیل بازر دارد:
1- فکر میکنند بعد از طلاق، شانس ازدواج مجدد دخترشون کم میشه و دیگه هیچ پسر مجرد! حاضر نیست باهاشون ازدواج کنه!
در صورتیکه در فرض اول دیدیم که این قضیه کاملا دو طرفه است، و شاید هیچ دختر باکره هم حاضر نشه با پسر مطلقه ازدواج کنه!
پس چرا این دلیل غلط را برای طلب کردن مهریه بالا به کار میبرند؟
2- فکر میکنند اگر دخترشان طلاق گرفت، باید در خانه خودش به تنهایی زندگی کند! و یا خرج خودش را خودش بدهد!

در صورتیکه همانطور که گفته شد، فراهم کردن سرپناه، و خرج دختر، کاملا مثل قبل ازدواج، بر عهده پدرش میباشد! و دختر هیچ نیازی به خانه و خرج مستقل ندارد!

بعلاوه اینکه فکر نمیکنم هیچکس ( چه دین و چه روانشناسی ) تنها زندگی کردن را تایید کند، و اینکار مضرات بسیار دارد و باعث انواع مشکلات روحی و روانی و حتی فساد میشود!

و یا اصلا خود خانواده دختر آیا راضی به تنها زندگی کردن دخترشان میشوند؟ همان هایی که هوا تا کمی تاریک میشد نگران دخترشان میشدند که خارج از خانه است! حال چه بر سرشان آمده که راضی به زندگی تنهای دخترشان شده اند؟

پس اصرار بی جهت خانواده دختر برای چیست؟!

---------------------------------------

حال یک سوال دیگر مطرح میکنیم!

همیشه در توجیه مهریه های بالا میشنویم که پشتوانه دختر است! اگر فردا شوهرش ناحسابی بود، دختر یک چیزی دستش را بگیرد!!! و تنها و بی سرپرست نماند (حرف 100% ضد دینی!)

حال سوال ما این است: اگر دختر شارلاتان و کلاهبردار بود چه؟ چرا هیچکس هیچوقت از خودش نمیپرسد اگر دختر و خانواده ی دختری کلاهبردار و حقه باز بودند، و از اول قصدشان مهریه بالا و وصول آن بود، چرا مرد نباید نگران باشد؟
مردی که دختری رو فرضا 1-2 ماه، اصلا 6 ماه است میشناسد و میخواهد عقد کند، روی چه حسابی سرمایه داشته و نداشته ی خود را مهریه زنی کند که همان مقدار که احتمال ناحسابی بودن مرد میرود، احتمال ناحسابی بودن او هم میرود؟

اگر زن از اول قصدش همین بود و فردای عقد مهریه چند صد سکه ایش را طلب کرد، مرد چگونه جواب قانون را بدهد؟ و تا چه زمان باید پول مفت به کلاهبرداری این زن بدهد؟
حال عادلانه بگویید، کدام طرف در این اتفاق بیشتر متضرر شده است؟

ضرر دختر : مطلقه شدن!

ضرر پسر: مطلقه شدن! اجبار قانونی به پرداخت چند صد سکه تا زمان نا مشخص (گاهی تا پایان عمر!)

پسرها، اینقدر همه چیز را ساده نپندارید و خود را واقعا متعهد به پرداخت مهریه بدانید!
حتی الان هم که به خاطر مهریه زندان نمی اندازند، و بیش از 110 سکه رو فقط در صورت توان مالی مرد پیگیری میکنن، ولی به هر حال چه به لحاظ شرعی مجبور به پرداختید ( حتی اگر زن کلاهبردار بوده باشه ) و چه به لحاظ قانونی تا آخر عمر، یا باید پرداخت کنید و یا دائم مخفی کاری کنید و همیشه فقیر بمانید تا قانون نتواند از شما سکه ای بگیرد ( هر چند فکر میکنم در هر صورتی قسط بندی میکنن و تا آخر عمر ازتون میگیرن!!!!!)

همچنین دختر خانوم ها! مهریه بالا هیچ تضمینی برای شما نمیاره، جز اینکه باعث میشه شوهرتون بیشتر زجرتون بده تا برید ببخشید و طلاق بگیرید!

همچنین این حقوقی که از شوهر طلب میکنید واقعا غیر منطقی و غیر عقلانی است و هر جای دنیا بگید به ما میخندن! کجای دنیا کسی بعد چند ماه آشنایی، میره و کل دارائیش رو + دارائی آیندش رو (که باید بدست بیاره و قسط مهریه شو بده) به اون فرد میبخشه؟

اگر شرع ما چیزی به اسم مهریه گذاشته، در کنارش گفته این نشانگر مهر مرد به زن هست و باید پرداخت بشه! و بهترین زنان کم مهر ترین اونها هستن! و بروید مهرالسنه رو بخونید چقدر بوده و هیچیک از پیامبر و ائمه بیش از اون مهریه نمیکردن (چه دختر بگیرن و چه دختر بدن)

باشد که با آگاهی جوانان متدین و مذهبی، حداقل این رسم غلط بین ما مذهبی ها شکسته بشه

(لطفا چند بار بدون احساسات و تعصب، و عادلانه و عاقلانه بخوانید و قضاوت کنید!)

"reza"


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)