سلام

نظرتون درباره اختلاف تربیتی دختر و پسر در جامعه ما چیه؟ (بالاخره شما پدر و مادرهای آینده این مملکتید!)

1- دختر
دختر به دنیا می آید. مدرسه میرود. دانشگاه میرود. منتظر شوهر میماند!
کلا وظیفه و مسئولیت خاصی در کل این دوران بر گردنش نیست و به قول معروف از هفت دولت آزاد است!

البته شاید دنبال کار هم برود ولی یقینا تفریحی است و هیچ مسئولیتی بر عهده اش نیست و بیشتر جنبه تفریح و سرگرمی ( و البته جدیدا روز مبادا ) برایش دارد! البته برخی دختران هم برای فراهم آوردن توقعات بالایی که پدر حاضر به پرداخت هزینه اش نیست به سراغ کار کردن میروند! ولی در هر صورت این یک مسئولیت نیست و هروقت خواستند از فردایش نمیروند! به همین سادگی و خوشمزگی!!

بعد ازدواج میکند. تعداد 1-2 و یا نهایتا اگر منت بگذارد 3 فرزند می آورد. اگر خیلی لطف کند 1-2 سال شیر به کودکانش میدهد. و اگر واقعا بزرگوار و کریم (شایدم فقیز!) باشد، از مهد کودک فرستادن آنها اجتناب کرده و خودش در تربیت آنها همت میورزد!

2- پسر
پسر به دنیا می آید. مدرسه میرود. دانشگاه میرود ( اولین مسئولیت نیمه مهمش! چون باید سعی کند درسی بخواند که فردا به درد کارش بخورد!). بعد باید سربازی برود ( دومین مسئولیت مهمش! باید برای حفظ میهن جان فشانی ( البته اکثرا حمالی و گرد و خاک فشانی! ) بکند!

ولی در کل دوران سختی را میگذراند و در این 2 سال اختیارش دست دیگریست!! . بعد باید برود دنبال کار ( سومین مسئولیت مهم یک پسر! ) و اینجا نیز دوباره از مهارت های دوران سربازی استفاده کرده و اینبار جلو کارفرما گردن خم کند و پا بر زمین بکوبد و به تعریف و تمجید از او بپردازد تا چندرغاز حقوق ماهیانه ای بگیرد. بعد باید پس انداز را شروع کند و شرایط ازدواج را فراهم آورد ( چهارمین مسئولیت جدی یک پسر ) و بعد هم ازدواج کند و تا پایان عمر این راه را ادامه دهد!

-------------------
درسته من پسرم و پسرونه نوشتم، ولی خیلی دور از انصاف نبود!

واقعا ما پسرها حداقل 4 مسئولیت اساسی بر گردنمون هست و عالم و آدم از ما توقع برآورده کردنش رو دارند و اصلا زندگی ما بسته به برآورده کردن همه ی اینهاست! ولی در جامعه ما از دخترها هیچ انتظار و توقعی نمیرود و خیلی بی مسئولیت و بی خیال بزرگ میشوند!

نتیجه اش هم میشود بالا رفتن بی حد و اندازه و غیر منطقی توقعات دختران موقع ازدواج(اشکال نداره فحش بدید ما عادت کردیم :D )

ولی خداوکیلی اندکی بیندیشید و برای پروراندن نسل بعدی کمی فکر کنید! خصوصا آقایان!
شماها که چوب این تربیت غلط رو خوردید حداقل دخترای مسئولیت پذیر و بساز تربیت کنید پس فردا پسرهای خودتون گیر اینها نیفتن و خاطرات جوونی (بهتره بگم پیزی!!) تون دوباره زنده نشن واستون!!!

با تربیت صحیح فرزندان دختر خود، به فرزندان پسر خود رحم کنید ..........


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت رفتاری پسران (۱۲۳ مطلب مشابه) تربیت رفتاری دختران (۱۱۰ مطلب مشابه)