سلام

الآن خیلی از دخترها هستن که واقعاً دوست دارن ازدواج کنن. هم احساس نیاز دارن به ازدواج از هر لحاظ و هم می دونن که آمادگی پذیرفتن مسئولیت های زندگی مشترک رو دارن . ولی براشون جور نمی شه، هر کسی یه مانعی براش هست . موانعی که در فرض مسئله قابل بر طرف شدن توسط خود اون دختر هیچ جوره نیست .

حالا از طرف دیگه ازدواج امر پسندیده ای هست پیش خدا . این همه پیامبران و امامان و بزرگان ما توصیه می کنن که زود ازدواج کنید ، ازدواج دین شما رو حفظ می کنه و راه سالم برای برطرف کردن نیازهاست (من خودم همه ی این هارو قبول دارم ).و از طرف دیگه این همه توی جامعه میگن سن ازدواج پایین باشه و زود ازدواج کنید . 

حالا سوال من اینه که چرا موضوعی که این قدر از دید خدا پسندیده هست باید محل امتحان جوان‌ها قرار بگیره. واقعاً چه چاره ای وجود داره برای کسی که ارتباط عاطفی یا هر نوع رابطه ی دیگه رو با کسی غیر از همسرش نمی خواد و در عین حال براش جور نمی شه. کاری به کسانی که سخت گیری می کنن ندارم ، منظور من دخترهایی هستن که واقعاً چاره ای ندارن و مورد مناسبی برای ازدواج نیست براشون و دست شون بسته هست .

اگر ازدواج امر پسندیده و خوبیه که قطعا ازدواج درست همین طوره و این قدر در دین تاکید شده بهش پس چرا بعضی ها این قدر پیش خدا دعا می کنن و نتیجه ای نمی بینن . 

اینکه این همه توی جامعه جو روانی درست بشه که هر کس زودتر ازدواج کنه کار درست تری کرده ، در حالی که این همه مانع هست برای ازدواج جوون ها، نتیجه ش مگه غیر از این میشه که هر کس یه کم سن ازدواجش رفت بالا عملا توی جامعه مقبولیت خودش رو از دست میده . از هر طرف طعنه میشنوه و حالا زجر کنار اومدن با نیازهای شخصی خودش یه طرف ، زخم زبون های بقیه از طرف دیگه زندگی رو برای شخص سخت کنه .

من خیلی به این فکر می کنم که چرا بعضی اوقات یه گره هایی خیلی کور میشن تو زندگی. اینکه خدا بزرگه ، خدا نسبت به بنده هاش رئوف و مهربانه و خدا غافر و جابر هست شکی درش نیست . پس وقتی خدا این همه خوب و بزرگه و آدم به هر دری میزنه و دعا می کنه و استغفار از گناه و سعی کردن برای جبران ... وقتی کسی این کارهارو می کنه و باز هم جواب دعاهاش رو نمی گیره چی ...

این ها شاید بیشتر درد و دل بود تا سوال کردن . 

امّا واقعاً برای من سواله دختری که اصلاً دست خودش نیست که نمی تونه ازدواج کنه در حالی که قصدش رو داره واقعاً چطور باید تو اون شرایط خودش رو آروم کنه . شرایط جامعه ای که در مورد ازدواج طوری هست که اشاره کردم خواه ناخواه این رو به دختر القاء می کنه که تو لابد آدم خوب و درستی نبودی که ازدواج نکردی . حتی اگه اون دختر واقعاً خودش هیچ انتخابی در این مورد نداشته .

اگر می گید امتحان الهیه، من میگم چرا خدا باید بنده ش رو با موضوعی که این همه مورد تایید خودش هست امتحان کنه ... در زمان ائمه اگه شخص مجردی پیش اون ها میرفت امامان ما حتما مشکل شون رو حل می کردن و براشون همسری اختیار می کردن چون اعتقاد داشتن جوان نباید عزب باشه . پس چرا الآن که شرایط جامعه این قدر سخته، دعاهامون هم برای حل مشکل ازدواج مون برآورده نمی شه ؟

 

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
موانع ازدواج (۴۹ مطلب مشابه)