سلام

روی اول سکه:

بنظرتون مهریه بالا معنیش این نیست که دختر خانوم از همون اول دارن میگن: هی آقا پسر، من بهت اعتمادی ندارم! ممکنه ترکم کنی و من میخوام با این مهریه، بعدا واسه خودم خونه و زندگی بسازم!! و برم زندگی خودمو کنم!

و از طرفی اصلا کی گفته ما باید به دخترها اینقدر مهریه بدیم؟ ببخشیدا ، من خودم فوق لیسانس دارم ولی اگر یک ساعت کار نکنم کسی هزار تومن هم کف دستم نمیذاره! حالا چرا ما باید برای یک دختر ارزش 300 میلیونی و 500 میلیونی و .... قائل بشیم؟

اگر مهریه ارزش دختره، خب یه پولی هم پدر عروس به داماد بده! مگه داماد ارزش نداره؟!

یا کی گفته که دختر باید بعد طلاق پشتوانه مالی داشته باشه؟ مگه دختر قراره مستقل زندگی کنه؟! و اصلا بفرض که قرار باشه، چرا پولشو پسر باید بده؟! دختر بخوره و بخوابه و نهایت فقط یک سکس واسه شوهرش انجام بده ( که اونم بیش از 2/3 لذتش رو خودش میبره) اما در طرف مقابل آقا همه خرج خانومو بده و این مهریه های عجیب و غریبم بده؟!!!!

چرا ؟
کی همچین چیزی رو گفته؟!
از طرف مقابل خودتونو جای پسر بذارید! پسر میگه اگر دختر به من اعتماد داره و قبولم داره، دیگه این مهریه بالا چه صیغه ایه؟ و همین باعث کور شدن عشق حقیقیش میشه و به ازدواج به شکل یک معامله صرف نگاه میکنه! که البته احتمالا بعد ازدواج میفهمه چه ضـــــــــــــــــــــــرر بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــزرگی کرده و چه کلاه گشادی سرش رفته و تا آخر عمرش باید بسوزه و بسازه!!!

-------------------------------------------------

روی دوم سکه:

البته من قبول دارم زن پول زحمتش توی خونه شوهر رو میتونه بگیره، و حتی پول شیری که از غذایی که خونه شوهر خورده ساخته شده!! و داره به بچه ای که 50% مال خودشه!! میده رو هم بگیره، و اگر انصاف داشته باشیم و حداقل حقوق یک پرستار 24 ساعته رو هم حساب کنیم شاید ماهی نزدیک 1 میلیون بشه و سالی فرضا 10 میلیون تومن حقوق زن بشه! و اگر فرضا 50 سال زندگی مشترک داشته باشن میشه 500 میلیون تومن! و خیلی مردها عملا هیچوقت مهریه رو نمیپردازن، و یا اگرم بدن کامل نمیدن! و این یعنی دارن کلی از حق شرعی و رسمی زن رو زیرپا میذارن و میپیچونن!

ولی خب در عوض ممکنه از خیلی حقوق دیگه شونم بگذرن! از حق داشتن چند همسر، حق صیغه کردن زنان متعدد، حق منع کردن زن از خروج از منزل و .... و خیلی ها هم هستن در اواسط زندگی خونه شون رو به نام خانومشون میکنن تا بعد مرگ زنشون بی سرپناه نمونه!

نظر شما چیه؟ کدوم روی سکه رو بیشتر میپسندید؟ اینکه اول زندگی مهریه بالا رو بپذیرید ولی در عوض حقوق کار کردن زن در خانه رو نپردازید؟

یا روی دوم که مهریه پایین باشه، ولی در عوض حقوق خانوم رو هرماه بهش بپردازید؟

البته یه روی دیگه هم داره که روی پر رو هاست! که آقایون اکثرا این رو رو خیلی میپسندن اونم اینه که مهریه پایین باشه و حقوق همسر رو هم ندن!! :))

البته خیلی ها هم روی اول رو میپذیرن چون توی فکر پیچوندن هستن و میگن کی داده و کی گرفته؟!!

در نهایت من اولش میخواستم یه مطلب ضد مهریه بالا بنویسم و فقط روی اول سکه رو نوشتم! اما بعد یهو یاد قضیه حقوق زن در منزل افتادم و با یه حساب سرانگشتی دیدم چقدر بالا در میاد!!! و پشیمون شدم!!!

انصافا شما برید پرستار 24 ساعته رو قیمت بگیرید ببینید ماهی چقدر حقوق میگیره!! حالا زن که یه آپشن اضافه هم داره که قیمت اونم بالاست!

من توبه کردم و دیگه ضد مهریه نیستم! گفتم بنویسم اگر شما هم خیلی ضد مهریه هستید یکمی تعدیل بشید!

مرتبط :

به نظر شما علت وجود مهریه در اسلام چی میتونه باشه ؟

مهریه یه هدیه است، نه پشتوانه خوشبختی دختر

مهریه بر دو نوع است، عندالمطالبه و عندالاستطاعه

محاسن مهریه های سبک

چند سوال از طرفداران مهریه کم

مهریه را چه کسی تعیین می کند؟

بهتر نیست مهریه موقع عقد پرداخت بشه ؟

مهریه کیس به کیس فرق داره ؟

قضاوتی عادلانه درباره مهریه

با جایگزینی شروط ضمن عقد به جای مهریه موافقید ؟

از کی دقیقا مهریه شد سکه؟

پیشنهادی برای حل مشکل مهریه در جامعه

ما پسرها چطور در بحث مهریه به شما دخترها اعتماد کنیم ؟

بدون مهریه، اگه طلاق گرفتم چطوری زندگیم رو تامین کنم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)