سلام
بین سه خواستگار گیر کردم؟
دو خواستگار همشهری دارم که از خانواده هاشون شناخت متوسطی دارم، هر دو شاغل رسمی هستن، یکی هم خونه داره  و هم ماشین و اون یکی  فقط ماشین داره البته گرون تره. هر دو تک پسر هستن. از نظر ویژگی های شخصیتی هر دو پسر با اخلاق و تا حدودی مذهبی هستن. یعنی نتیجه تحقیقات  خیلی خوب بوده.

خانواده دوست دارن حتما یکی از این دو را انتخاب کنم. اما من یک  خواستگار همکلاسی دارم که مال یه شهر دیگه است. شغل رسمی نداره، فعلا فقط کارش ترجمه، ویراستاری و این جور کارهاست.پس اندازی نداره. خونه و ماشین نداره. خانواده پرجمعیت دارن البته خودش بچه آخری هست.

حتی از نظر قیافه سطحش از اون دو تا پاییین تره. البته به شدت پسر باهوش، اخلاقی و پر تلاشی هست. خیلی خیلی هم با حیاست. من بهش علاقه دارم نمی دونم چرا اینقدر از طرز فکر و نگاهش به مسایل مختلف لذت می برم. فکر می کنم دقیق مثل خودمه. مدت ها زیر نظرش گرفتم الان حسم اینه نیمه گمشده ام هست.

خانواده روی این مورد خیلی راضی نیست. ولی گفتن هر چی خودت تصمیم گرفتی. حالا به نظرتون این همکلاسی را انتخاب کنم درست هست؟

خودم در کاشان شاغلم و ماهی یک و سیصد درآمد دارم. با وام و پس انداز مختصرم مجموعا بیست میلیونی هم توی بانک دارم. با این پول و  اون درآمدی که خودش درمیاره به نظرتون میتونیم توی تهران یک زندگی را شروع کنیم؟ اینجا خیلی هزینه ها بالاست.

هر دو تامون دانشجو ی دکتری روزانه هستیم و کلی درسمون مونده.  به هر حال تحصیل خرج داره. شاید خونه را بتونیم بریم خوابگاه متاهلی برای یکی دوسال،  به نظرتون  با این پول شروع زندگی در تهران درسته ؟ بچه دار بشیم سخت نمیشه؟ چطور پس انداز فعلی رو مدیریت کنم؟ چه چیزهایی را قیدش را بزنم تا هزینه شروع زندگیم پایین بیاد؟

خانواده ام خیلی منو می ترسونن. دوستام هم میگن به گدایی می افتین جفتتون. آخه بچه تهران هم نیستیم. من کاشانی هستم اون شیرازی هست. راهنمایی می کنین منو.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اقتصاد خانواده (۱۱۵ مطلب مشابه)