سلام
این چیزایی که اینجا مینویسم نظر شخصی خودمه دوست دارم نظر شمارو هم بدونم!
چند هفته پیش برای عروسه پسرعموم رفته بودیم ترکیه . اونجا با یه پسر هم صحبت شدم درباره ی خیلی چیزا حرف زدیم تا موضوع رسید به جامعه و اینجور چیزا گفت که وضع جامعه بد شده الان دخترا و پسرا حریم ها رو رعایت نمیکنن و اینجور چیزا .

منم گفتم درسته گفت من اینجور رابطه هارو اصلا قبول ندارم و تا زمانی که با دختر ازدواج نکم اونو مال خودم نمیدونم ولی الان اعتمادا از بین رفته من گفتم منم خیلی بدبین شدم اونم گفت درسته ولی همه مثل هم نیستن گفتم اگه قرار باشه ازدواج کنی چجوری میتونی به طرفت اعتماد کنی ؟ حالا دختر و پسر قابل اعتماد نیستن .

اینارو گفتم و میخواستم مثلا سر صحبتو باز کنم و در دل کنیم ولی اون یه چیزی گفت که من خیلی تعجب کردم و انتظارشو نداشتم نمیدونم شاید برای من عجیبه! گفت بقیه به من چه! من مسئول خودم هستم بقیه به من مربوط نمیشه!

آخه من همیشه خونده و شنیده بودم که ما توی جامعه زندگی میکنیم و رفتار همه بر هم اثر داره (البته هنوز هم اینو قبول دارم)انتظار داشتم بگه اره با این شرایط جامعه نمیشه کنار اومد و ادم ناخواسته سمت گناه کشیده میشه و به نوعی این دلیل هارو بگه ولی اون کاملا ریلکس گفت بقیه به من ربطی نداره!

اینکه ما توی جامعه زندگی میکنیم و رفتارهامون بر دیگران تاثیر میذاره کاملا درسته ولی ما یاد گرفتیم موقعی که به نفع خودمونه از این جمله استفاده کنیم هر وقتم به نفعمون نیس بی تفاوت از کنارش رد میشیم و همه ی گناه هارو به گردن جامعه میندازیم ولی خودمون تا چه حد مسئولیم؟
طرف میاد گناه میکنه بعد جنس مخالف مقصر میبینه و گناهاشو توجیح میکنه! میگه دخترا با سرو وضع انچنانی و ارایش چنان بیرون میاد مقصر خودشه و به نوعی میخواد بگه که من چاره ای ندارم جز گناه ( البته تا حدودی حق داره ) خارج کشور اینهمه ادم با سر و وضع انچنانی بیرون میرین ولی چرا اونا مثل ماها واکنش نشون نمیدن و فورا تحریک نمیشن؟

نگید اونا همشون دوست دختر و دوست پسر دارن و خودشون رابطه دارن و با این جور چیزا تحریک نمیشن چون من الان میبینم خیلی از اقایون متاهل از پسرا هم هیز ترن مگه اونا ازدواج نکردن؟ نگید اونا به این جور چیزا عادت کردن چون اون وقت من میگم مگه این هفت قلم ارایشارو هر روز تو خیابون نمیبینیم پس چرا ما هنوز عادت نکردیم؟

این که ما کمی بی ظرفیت هستیم رو باید قبول کنیم! شما فکر میکنید روزی میشه که همه ی کشور لباس درست بپوشن بعد ما گناه نکنیم؟ اگه هم همچین اتفاقی افتاد میگید بقیه ی کشورا هم باید درست لباس بپوشن و رفتار کنن در اون صورت ما دیگه گناه نمیکنیم!

مطمئنا اگه اینطوری هم بشه میگید اینترنت و ماهواره و خیلی چیزای دیگه جمع شه و... خلاصه این حرفها همیشه هست!

پس اگه منتظر اینید که بقیه رفتارشون نحوه ی پوششون درست بشه تا گناه نکنید باید بگم که منتظر نباشید چون هیچ وقت چنین روزی نمیرسه!

بعد اون ماجرا من به این خیلی فکر کردم و بعضی چیزا رو کنار هم قرار دادم و به این نتیجه رسیدم
سالها پیش تو دبیرستان معلم دینی مون یه داستانی رو گفت و من بعد اون حرفش یاد این داستان افتادم!
گفت یه روزی پیامبر ( چون این مال چند سال پیشه اینکه کدوم پیامبر بود رو یادم رفته ) به خدا میگه که تو که انسان رو خلق کردی چرا بهشت و جهنم رو افریدی؟ خدا هم میگه چرا گندم هایی رو که کاشتی دونه هارو از خوشه هاش جدا میکنی اونم گفت برای اینکه دانه هاش با ارزشه و بقیه قسمتش دور ریخته میشه خدا هم گفت  من هم بهشت و جهنم و برای همین افریدم تا انسانهایی که با ارزشش از بقیه جدا بشن.

همچنین یاد این جمله افتادم
تو روز قیامت جهنمیان میگن ما تقصیری نداشتم و شیطان ما را گول زد ، شیطان میگوید من شما را به گناه دعوت کردم خدا هم شما را دعوت کرد کسی که قبول کرد شما بودید حالا هم مرا سرزنش نکنید چون نه من میتوانم برای شما کاری انجام دهم نه شما میتوانید (جمله دقیق دقیق نیست ولی یه همچین چیزی بود دوستان اگه کاملش میدونید شما بگید و تکمیلش کنید)

حرف اخرم اینه که بیایید اصلاح کردن و از خودمون شروع کنیم بیایید خودمونم مسئول بدونیم همیشه نگیم بقیه اینطور باشن تا ما اونطور باشیم چون مثل داستان پیامبری که براتون گفتم این طبیعت افرینشه که خوب و بد در کنار هم قرار بگیرند تا تشخیص داده بشن و اگه همه اونطوری که شما میخواستید بود در اون صورت فرقی بین کسایی که خودشونو کنترل میکنن با کساییکه نمیکنند وجود نداشت و ارزش کارهاشون یکی بود و همه بهشتی میشدن

ببخشید که طولانی شد اما خواستم که اینارو بگم!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)