سلام وقت بخیر

فارغ از بحث عدم آمادگی پسران برای ازدواج، بنده معتقدم یکی از دلایل عدم ازدواج دختران بر می گرده به ذهنیتی که اطرافیان از اون ها دارن.

یه توصیه عمومی به دخترانی که اهل روابط دوستی با پسران نیستند اینه که در اجتماع، خصوصا در مسجد و ... حضور پیدا کنند، صرف حضور داشتن دردی رو دوا نمی کنه.

از اون جایی که اطرافیان، اعم از فامیل، همسایه، همکار، هم دانشگاهی و ... در ازدواج این دختر به عنوان معرف یا منبع تحقیق نقش دارن، این دختران می تونن معیارهایی که دارن رو در قالب بحث هایی که میکنن به دیگران اطلاع بدن.

برای مثال اگه یه دختر مدرک تحصیلی بالایی داره، تصور عموم اینه که این دختر با پسری که مدرکش پایین تره ازدواج نمی کنه، بنابراین اگه پسر آماده ی ازدواجی از اون ها بخواد که براش زن پیدا کنن!، میگن فلانی که این رو نمی خواد چون مدرکش پایین تره!، پس اون دختر رو معرفی نمی کنن. یا اگه کسی برای تحقیق به اون ها مراجعه کنه همین اتفاق ممکنه رخ بده.

حالا اگه اطرافیان به نحوی اطلاع پیدا کنن که این دختر با وجود داشتن مدرک بالا، روی بحث تحصیلات حساس نیست، دو مسیر مهم براش باز میشه و به قول معروف شانس ازدواج کردنش بالا میره.

بحث مدرک تحصیلی یه مثال بود، میشه اون رو به موارد دیگه ای هم تعمیم داد. شما فکر می کنید کدوم معیارها باعث میشن که اطرافیان یه دختر، اون رو به دیگران پیشنهاد ندن؟

 

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)