سلام

من مادر 2 پسر هستم .

سوالم از آقا پسرایی که تحربه دارن و بزرگانی که از نظر علمی و فقهی اطلاعاتی دارن هستش :

راستش من تو خونه لباس خیلی باز نمیپوشم در حد تیشرت و شلوار تنم میکنم بخاطر پسرام .

حالا یه سوال داشتم محبت و نوازش و کلا رابطه فیزیکی ( منظورم بوسه و بغل و نوازش ) با پسرهام باید در چه حد باشه ؟ گاهی ته دلم نگران میشم نکنه زمینه گناه اونا رو در آینده پایه گذاری کنم؟

ضمنا اونا 7 ساله و 3 ساله هستن. ممنون میشم اگر آقا پسرا خاطره ای دارن یا مثلا اذیت شدن در این زمینه راهنمایی بفرمایند.

( راستش وقتی دانشجوی دکتری فرمودن پسری به مادرش ... کرده واقعا نگران شدم😯 )

"یه مادر نگران"


پاسخ :

سلام

حساسیت شما به عنوان مادر کاملا بجا و درسته . این اشتباست که فکر کنیم بچه ها چیزی متوجه نمیشن . 

وقتی دستورات دین اسلام رو در این مورد می خونیم به نظر سختگیرانه میاد ، ولی وقتی به یاد میاریم که شناخت ائمه از انسان قابل مقایسه با شناختی که ما از خودمون داریم نیست ، به این نتیجه میرسیم که باید به دستورات اون ها عمل کنیم هر چند علتش رو ندونیم.

مثل دستور اسلام به والدین در مورد آمیزش نکردن جلوی نوزاد . این سوال پیش میاد که نوزاد مگه چیزی میفهمه ؟!

دانشمندان الان به این نتیجه رسیدند که نه تنها نوزاد ، بلکه جنینی که در شکم مادرش قرار داره هم از محیط اطرافش تاثیر میگیره .

از بحث دور نشیم . در یه پستی عرض کردم ، عقل غریزه ی جنسی رو کنترل میکنه . بنابراین اگه عقل به هر دلیلی ناقص عمل کنه و غریزه ی جنسی جلوتر حرکت کنه ، محرم و نامحرم سرش نمیشه ! اینو فعلا داشته باشید .

بچه ها از بد تولد شروع می کنن به جمع آوری اطلاعات . در حد توانشون همه چیز رو ضبط می کنن . چون که توان پخش کردن ( گفتاری و رفتاری ) رو ندارن ، ممکنه بعضی ها فکر کنن پس چیزی متوجه نمیشن .

یه مثال معلمی ! :

بعضی از بچه های کلاس اول ابتدایی ، در اوایل سال تحصیلی پیشرفتی در اون ها مشاهده نمیشه که این موضوع باعث نگرانی خانواده میشه . ولی همین بچه ها حدودا از ماه بهمن ، شروع می کنن به پخش کردن ! انگار موتورشون تازه روشن میشه . بعضی ها هم بعد از عید خودشون رو بروز میدن .

برگردیم به موضوع ؛

امام کاظم علیه السلام  نزد محمّد بن ابراهیم ، فرماندار مکّه و همسر فاطمه دختر امام صادق علیه السلام  بود . محمّد بن ابراهیم ، دخترى داشت که لباس [ زیبا ] بر او مى پوشاندند و نزد مردان مى آمد و مردان ، او را گرفته ، به آغوش مى کشیدند . هنگامى که به امام کاظم علیه السلام  رسید ، ایشان ، در حالى که دستان خود را کشیده بود ، او را [ از این که به آغوشش درآید ] نگه داشت و فرمود : « وقتى دختر به شش سالگى رسید ، جایز نیست مردى که مَحرم او نیست ، او را ببوسد و در آغوش بکشد» .
تهذیب الأحکام : ج 7 ص 461 ح 1846 ، وسائل الشیعة : ج 14 ص 170 ح 6 .


به دختر 6 ساله چه حسی از بوسه داره ؟! آیا این که اونو در آغوش بگیرن تحریک میشه ؟!

چیزی که این دختر ضبط میکنه ، بوسیده شدن و به آغوش مردان غریبه رفتن هستش . این دختر وقتی غریزه ی جنسیش بیدار شد، اون صحنه ها رو یادش میاد .

حالا تصورش رو بکنید ، غریزه ی جنسی بیدار شده ، عقل تکامل نیافته ، صحنه هایی از زمانی که بوسیده شده و در آغوش هایی که رفته رو یادش میاد . آیا چنین دختری می تونه غریزه ی جنسیش رو کنترل کنه ؟!


به سوال کننده :

پسران شما در صورت عدم رعایت نکات ایمنی ( پوشش شما و اطرافیان ، صحنه های تحریک کننده و روابط زناشویی خودتون ) صحنه هایی رو ضبط می کنن . در این سن احساسی نسبت به دیدن مناطق حساس زنانه ندارن ولی زمانی که به بلوغ رسیدند همین صحنه میتونه بلای جوون شون بشه . اون ها از لحاظ جنسی مرد شدن ولی از لحاظ عقلی کامل نشدن . یعنی عقل نمیتونه غریزه ی جنسی رو کنترل کنه پس اتفاقات ناگواری رخ میده که می تونید حدس بزنید .

بنابراین بهتره که سعی کنید پسران تون از همین الان صحنه های جنسی رو نبینن . از فیلم و عکس گرفته تا پوشش های نامناسب خانم های فامیل .

باید این فرصت رو بهشون بدید که به موقع به بلوغ برسن . اگه شرایط طبیعی پیش بره ، زمانی که غریزه ی جنسی بیدار شد عقل هم طبیعتا قدرت کنترلش رو داره و بچه هاتون ان شاء الله دوران نوجوونی و جوونی رو به سلامت پشت سر میذارن .

ولی اگه بی تفاوت باشید مثلا آزادانه تصاویر محرک ماهواره ای یا اینترنتی رو ببینن ، پسران شما دچار بلوغ زود رس میشن ، یعنی به جای این که در 15 سالگی به بلوغ جنسی برسن در 11 یا 12 سالگی بلوغ رو تجربه میکنن . خیلی وحشتناکه که پسری در 12 سالگی از لحاظ جنسی مرد بشه . عقل یه پسر 12 ساله می تونه غریزه ی جنسی رو کنترل کنه ؟!

وجود بچه ها از لحاظ جنسی برای خودتون یه نعمت محسوب میشه ! با رعایت پوشش مناسب ، از لحاظ جنسی برای شوهرتون هم جذاب باقی می مونید چون شوهرتون در اغلب مواقع شما رو با لباس آراسته می بینه . یعنی شما رو با پوشش شما تحریک کننده کمتر میبینه . برای همین وقتی فرصت پیش اومد انگار به دوران عقد برگشتید .

موفق باشید


مطالب مرتبط:

پوشش مناسب در مقابل محارم

پوشش آقا پسرها تو خانواده چطور باید باشه؟

اصلاح انحراف جنسی پسر 7 ساله

یک راهنمای ساده برای تربیت جنسی کودکان

پسر 5 ساله ام با آلتش بازی می کنه

نگرانم پسرم رو در مدرسه اذیت جنسی بکنند

یه پسر 5 ساله می تونه تحریک جنسی بشه ؟

نگران سوالات جنسی پسر 4 ساله ام در آینده هستم

اتاق مشترک خواهر و برادر نوجوان

نگران انحرافات جنسی برادر 17 ساله م هستم

چطور با پسر 2 ساله ای که با آلتش بازی می کنه رفتار کنیم؟

چطوری به بچه هامون در مورد عوارض خودارضایی هشدار بدیم ؟

تک پسرم هنوز به سن بلوغ نرسیده از کنترل خارج شده

آگاهی های دوران بلوغ رو چطور به پسرمون منتقل کنیم ؟

بهترین شیوه برای برخورد با نیاز جنسی نوجوانان چیست؟

پسر بچه شش ساله به جنس زن میتونه حسی داشته باشه؟

برخی خانم ها میگن پسر 10 ساله چیزی نمی فهمه !!!

تصاویر مستهجن تا چه مدت در ذهن کودکان باقی می ماند ؟

برخورد با پسری 8 ساله که فیلم مستهجن دیده و تشویق به رابطه شده

نمیخوام برادرم درگیر خودارضایی بشه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت جنسی پسران (۶۳ مطلب مشابه) تربیت رفتاری پسران (۱۲۳ مطلب مشابه)