فارغ از بحث جنسیت ، همه ی ما دارایی هایی داریم که نگران از دست دادن شون هستیم . دوست نداریم کسی حتی در مورد فقدان اون ها با ما شوخی کنه .

آقایون ، شما هم جزء دارایی های همسرتون هستید . این که چقدر برای خانم تون ارزشمند هستید بستگی به احساس اون نسبت به شما داره . زندگی در کنار شما اگه زن داری بلد باشید برای خانم تون یه سرمایه است .

بنابراین هر نوع شوخی در این زمینه ها باعث بهم خوردن آرامش روانی خانم میشه . بذارید باهاتون یه شوخی کنم !

فرض کنیم از لحاظ شرعی و عقلی خانم های متاهل می تونستند ازدواج مجدد کنن ! بعد خانم شما به شوخی بهتون میگفت می خوام شوهر دوم بگیرم ! شما چه حالی میشیدید ؟! راه که باز بود ، غیر ممکن هم نبود ، اگه می خواست می تونست !!!

حالا دقت بفرمائید ! ، وقتی شما به شوخی به خانم تون میگید می خوام زن دوم بگیریم ، شاید خانم تون یه لبخندی بزنه ولی احتمالا با خودش میگه :

نکنه داره زمینه چینی می کنه ؟! نکنه داره عکس العمل های منو مورد سنجش قرار میده ؟ یعنی از من خوشگل تره ؟!

مورد بعدی شوخی با سایز و جذابیت های جنسی خانمه که باید ممنوع بشه !

اگه زندگی تون رو دوست دارید و آرامش روانی خانم براتون مهمه ، در مورد کوچک یا بزرگ بودن فلان اندام ، خوش ترکیبی یا بد ترکیبی بهمان اندام باهاش شوخی نکنید .

نگید کاش اون اندامت بزرگ تر بود ! زیاد از این اندامت خوشم نمیاد ! و ... ! خانم با خودش ممکنه بگه نکنه دیگه بالا تنه م براش جذاب نیست ؟! و ... !

خدا نکنه در شوخی کردن حرفه ای باشید و تا جایی پیش برید که خانم تون شوخی شما رو باور کنه ! اون وقته که باید چندین برابر وقت بذارید تا بهش اثبات کنید که داشتید شوخی می کردید ! البته اگه موفق بشید اثبات کنید !!!

مورد آخری که می خوام بهش اشاره کنم ، اینه که پای خانم های دیگه رو با شوخی به زندگی تون باز نکنید . به هیچ وجه خانم تون رو با خانم های دیگه مقایسه نکنید . از خانم هایی که تو خیابون می بینید تعریف نکنید . تو خیابون نقش چشم چرون ها رو بازی نکنید ! از فلان بازیگر خانم تعریف نکنید . توی گوشی یا رایانه عکس های خانم های غریبه رو ذخیره نکنید !

شما منظوری ندارید ، به خیال خودتون دارید شوخی می کنید ولی چون برای شما امکان پذیره که سراغ برخی از اون خانم برید ، آرامش روانی همسرتون رو به هم میرزید .

وقتی آرامش روانی اون به هم خورد نمی تونه ساده ترین مسائل رو تحلیل کنه ، اعتماد به نفسش رو از دست میده ، وقتی اعتماد به نفسش رو از دست داد افسردگی به سراغش میاد .

در یه عده ی دیگه این به هم خوردن آرامش روانی با پرخاشگری خودش رو نشون میده . می بینید که مثل سابق روی اعصابش کنترل نداره .

در یه عده ی دیگه باعث میشه که مثلا خانم برای حفظ زندگیش بیشتر از توانش مایه میذاره . بیشتر از اون چیزی که در توانش هست عمل می کنه ، شاید در نگاه اول برای بعضی از مردها خوشایند باشه ولی چون داره خارج از ظرفیتش عمل می کنه از پا می افته .

مثلا شما از اندامش به شوخی ایراد گرفتی ، یهو می بینی که می خواد باشگاه بره ، گفتی غذات خوشمزه نیست ، از فردا می خواد کلاس آشپزی بره و ... !

بله شما شوخی کردید ولی شوخی شما این قدر حرفه ای بوده که باور کرده . حرفه ای هم که نباشید ممکنه بگه نکنه داره خواسته هاش رو این طوری بیان می کنه ! شاید واقعا هیکل مانکنی می خواد ؟! شاید واقعا غذای جدیدتر و خوشمزه تری می خواد ؟!

غذا و اضافه وزن رو می تونه یه کاریش بکنه ولی اگه در مورد بالاتنه باهاش شوخی کردید چی ؟ اونو چکارش می تونه بکنه ؟ چه کاری از دستش بر میاد ؟! بنابراین لازمه که شوخی های ما مردها از یه محدوده ای خارج نشه .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه) آموزش تصرف قلب زن (۱۳ مطلب مشابه)