سلام
چرا از قوانین زمینی به طور کلی اطاعت میکنیم ولی وقتی حرف از قوانین الهی میاد خیلی ها میگن هر کی هر جور میخواد رفتار کنه؟ هر کی هر جور دلش میخواد عمل کنه؟!!!

مثل قوانین راهنمایی رانندگی
هر کشوری برای راهنمایی رانندگی یه قواعد و اصولی رو تعریف کرده مثلا از چراغ قرمز رد نشین کمر بند ایمنی و...... حالا فرض بگیرین تو این مورد بیاییم بگیم هر کسی هر طور میخواد رفتار کنه و عمل که مثل من موقع رانندگی حوصلم سر بره وسط خیابون وایسم یا اعتقاد به وایساد پشت چراغ قرمز نداشته باشم یا هر جا لازم دیدم ماشین رو پارک کنم و امثالم که همه مثالهایی تو ذهنشون بیارن . انوقت به نظرتون چه اوضاعی تو خیابونا پیش میاد.قبول دارین همه به مشکل برمیخوریم؟؟؟؟؟؟

حالا با این مثال و با در نظر گرفتن قانون برای هر چیزی و هر کشوری چرا وقتی حرف از قوانین الهی میاد اکثریتمون میاییم میگیم هر کی هر جور دلش میخود رفتار کنه یا بعضی ها میان میگن من به فلان مورد اعتقاد ندارم یا درست نمیدونمش پس حرف از اون نزنین .

تو یه پستی سوال کننده گفته بود از حرام بودن آهنگ نگین چون بهش اعتقاد ندارم. یا تو پست دین زدگی گفتن چون متدینین بد عمل میکنن ما هم از دین زده شدیم با این حرف مثلا من تو رانندگی بیام بگم چون راننده جلویی بد عمل کرد منم بد عمل کردم چون اون از چراغ عبور کرد منم عبور کردم. آیا با این حرفها میتونیم اشتباه خودمون رو توجیه کنیم؟

راهنمایی رانندگی یکی از قوانین بشری هست که امکان نقص توش هست ولی قوانین الهی قوانینی هست که خداوند حکیم مطابق با مخلوقش قرار داده . منظور اینکه خدا یه مخلوقی رو خلق کرده و طبق اون میدونه چی ها براش خوبه چه مواردی بده .

حالا چرا با این وجود میایم برای قوانین الهی میگیم هر کی هر طور عقیدشه هر طور میلش میکشه عمل کنه یا فلانی بد عمل کرد منم بد عمل کردم ولی در قوانین بشری مثل راهنمایی رانندگی همه باید مطیع باشیم چون بل بشو میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)