سلام
سوال من در مورد مسایل مالی و مراقبت دوران پیری هست.
قدیما آدم ها زود ازدواج می کردن و سال های آخر عمرشون رو با یکی از بچه هاشون سر می کردن. وضعشون ایده آل نبود ولی بالاخره حرمتی بود. الان که وضع جامعه ما عوض شده، سن ازدواج ها خیلی بالا رفته و تجرد قطعی هم رایج شده چه آینده ای در انتظار ما هست. اصلا ما کسی رو اون روزها خواهیم داشت.
وقتی شغل ثابتی نداشته باشیم یعنی درآمد و پس انداز ثابتی نداریم، فعلا آویزون پدر و مادریم اما در آینده چطور؟
آیا پول رفتن به خانه سالمندان رو خواهیم داشت؟ اصلا کسی می دونه نرخش چنده؟
یکی از عمه هام با وجود اینکه شوهر بسیار مهربونی داشت و اصلا بحث مال من، مال تو بینشون نبود. خیلی هم خوشبخت بود به طور ناگهانی شوهرش رو در تصادف از دست میده، یه سی سالی از ازدواجشون گذشته بود. قانونا یک هشتم اموال شوهرش بهش رسید مهریه ای خیلی کمی هم داشت در مجموع این پول اینقدر کم بود که یک روزه از خانوم خونه تبدیل شد به اجاره نشین. و جنگ و جدل هایی که سر ارث شوهر عمه ام در گرفت بین بچه هاش.
الان عمه ام با پنجاه و خورده ای سال سن تازه یه جا کار میکنه اونم نظافت... یعنی روز هایی که شوهرش زنده بود از گل نازک تر نمی شنید حتی خدمتکارم داشت بعضی وقتا...

یه مورد از مردهای اشناهامون هست که بنده خدا عمری با سختی زیاد کار و تلاش کرد تا خرج زن و بچه اش رو دربیاره. دونه دونه سر ازدواجشون ملکی چیزی بهشون میداد الان سر پیری وقتی که زنشم هم مرده توی خونه پسرش هست و چقدر که بی احترامی بهش نمیشه و همش به عنوان مزاحم بهش نگاه میکنن. به خاطر هزار تومن پول باید دست دراز کنه بس که اون ها نفهمن.
با این تفاسیر من خیلی از آینده می ترسم. نکنه آخری عمری گدا و بدبخت بشم. چجوری پول در بیارم. من یه دخترم. آیا بیمه ای برای این جور چیزها هست. بر فرض هم که شوهر کنم بازم فکر نکنم توی آینده ام فرقی بذاره اون پسر هم وضع بهتری از من نخواهد داشت...
کمک ... کمک

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)