سلام

فرض کنید توی خیابون در حال رانندگی هستید که پشت چراغ قرمز توقف میکنید. یک ماشین بسیار گران قیمت کنار ماشین شما می ایستد. شما با حسرت تمام به ماشین و راننده اش نگاه میکنید و کل روز برای خودتان متأسفید که چرا شما جای آن فرد پولدار و خوش تیپ نیستید.

حالا بازم فرض کنید که در طول روز بارها این اتفاق براتون تکرار بشه. یعنی جنبه هایی از زندگی مردم ببینید که باعث بشه نسبت به خودتون حس بدی داشته باشید. یکی پولدارتره یکی قشنگتره یکی همسر بهتری داره یکی خانواده بهتری داره و یکی تحصیلات بهتری نسبت به شما داره و ... 

در تمام این مدت یک لحظه به این فکر نمیکنیم که شاید شرایطی که ما داریم آرزوی خیلی ها باشه. اونوقت که شما پشت چراغ قرمز داشتید با حسرت ماشین گران قیمت نگاه میکردید حواستون به موتوری نبود که داشت با حسرت ماشین شما نگاه میکرد و حواستون به پیاده ای نبود که داشت با حسرت موتوری نگاه میکرد و حواستون به معلولی نبود که داشت با حسرت پیاده را نگاه میکرد.

حالا باز هم فرض کنید که اون ماشین دادن به شما، آیا ضمانتی وجود داره که دیگه حسرت نخورید و شرایط جدیدی که پیدا کردید راضی کننده باشه. یا وقتی یک ماشین مدل بالاتر میبینید باز هم حسرت ها شروع میشود.

آیا زندگی هنر لذت کامل بردن از شرایطی که داریم نیست؟ شرایطی که ممکنه آرزوی خیلی ها باشه و ما یک عمر با نگاه به بالا بدترین حس دنیا به خودمون تحمیل کردیم.
میخوام نظرتون بدونم که آیا با این حرفا فقط دارم خودمو گول میزنم یا واقعا این چیزا حقیقت داره؟؟؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)