سلام
دخترم ،حدود 18 ساله

هر موقع میخوام برم بیرون ، از جایی که خیلیییی دوست دارم برم ، یا مثلا بیرون رفتن با دوست صمیمیم ( جز خانواده ) تا آزمون و اینا خیلی استرس میگیرم .

توی عکس با دوربین جدیدا که خودکار ارایش میکنه همیشه قیافه م  عالیه عاشق قیافه م میشم!! (حالا میخواین اسمشو خودشیفتگی یا هر چیز دیگه بذارین ) حتی بقیه هم که میبیننش (چ دوست چ غریبه) گاهی اوقات!!!! میگن خوشگلی!!
ولی تو واقعیت که بیرون اصلا ارایش هم نمیکنم، احساس میکنم خیلی خوشگل نیستم.
حجابمو دارم. مثلا شال سفید رو مدل لبنانی میبندم با گیره سفید و چادر مشکی...
یه دفعه تو خونه یه لباس خیلی زیبا پوشیدم, رژ زدم, موهامو درست کردم... احساس کردم خیلی عالی شدم... ولی عکس العمل مامانم بعدش شدیدا تو ذوقم زد ( اینم بگم گاهی اوقات به شدت بابت بعضی مسائل- خیلی مهم تر!- ازش متنفر هستم) دقیقا یادم نیست حرفشو، ولی یه چیزی گفت که تو مایه های این بود که زیبا نشدی.
چندین و چند ساله که من وقتی میرم بیرون، همش فک میکنم همه نگام میکنن (و دیدم که منو نگاه میکنن! حتی مثلا وقتی 2 نفریم) ولی من زود نگامو میدزدم. اینجوری فکر میکنم ضایع م...
یه دفعه حدود 3 سال پیش یه دختر بچه رو دیدم تو یه مکانی. کم کم باهم دوست شدیم.  هی میخواست یه چیزی بهم بگه روش نمیشد. اخر از زبون خودش فهمیدم که گفت اولش فکر کردم دیوونه ای! (جدی گفت)
بعد از اون اینم همش عین خوره تو جونمه.. تو این چند سال و بدتر شدم...

چی کار کنم...
دیگه کارم به جایی رسیده که همش خودمو تو اینه نگاه میکنم..
یه دیقه قیافه مو خیلی دوست دارم
و یه دیقه بعد دلم میخواد گریه کنم...
حتی به دلیل شرایط خانواده نمیتونم بیرون ارایش کنم...
اعتماد به نفسمو از دست دادم...
قبلا نوشتنم عالی بود.. ولی حالا علاوه بر ارتباط گفتاری، ارتباط نوشتاری م هم داره کم کم تحلیل میره و نمیتونم برای چند دقیقه مداوم (بدون اینکه فکر کنم حالا باید به طرف مقابل چی بگم که گفتگومون ادامه پیدا کنه) حرف بزنم...
دارم بدجوری اذیت میشم...

1.با استرسم چیکار کنم... میدونم الکیه... ولی همینجور داره شدیدتر میشه... تلقین دیگه روم اثر نداره
2. از مامانم به خاطر خیلی از مسائل متنفرم... مسائلی که همه سال های زندگیم و اعتماد به نفس خودم و ارامش حتی خانواده مو ازم گرفته. نمیخوام ناشکری کنم.. گاهی اوقات دوسش دارم ولی دوباره احساس میکنم گول خوردم! کسایی که به هر دلیلی از کسی متنفرن چی کار کردن که خودشون به آرامش رسیدن؟
3. در مورد زیباییم. نمیفهمم! از کی باید بپرسم که راستشو بهم بگه... دیگران چه طوری به من نگاه کنن؟؟ چی کار کنم...

پ.ن: شرایط رفتن پیش مشاورو ندارم وگرنه زودتر اینکارو میکردم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)