سلام به بچه های گل و بلاگ
بچه ها من یه مشکلی برام پیش اومده.
اونم اینکه چندین ساله کلا ایمانم رو از دست دادم و اصلا دیگه نمیشه بهم گفت مسلمون. اما الان حدود چند روزه که دلم می خواد دوباره عین قبل بشم ولی نمی تونم...
تا 16 سالگی خیلی ایمانم قوی بود همش نماز میخوندم و با خدا راز و نیاز میکردم و قرآن میخوندم و ... ولی گه گاهی سوال واسم پیش میومد
بعد رفتم دنبال جواب سوالام. با چند تا متخصص مشورت کردم ازشون خواستم بهم کتاب معرفی کنند. ولی اونا همشون گفتن این کتابا در حد درک و فهم تو نیست
به غیر از اونا کسی رو هم نداشتم که بهم منبع درست و حسابی معرفی کنه یا سوالامو جواب بده...
ولی من باز تحقیق کردم. در حد توانم
متوجه شدم واسه خدا اثباتی وجود نداره. از اون روز همیشه دنبال یه اثبات واسه وجود خدا بودم اما پیدا نکردمش...
تو خود دین و زندگی پیامبر و ... هم گه گاهی تحقیق کردم
و همه اینا باعث شده به این نتیجه برسم که نمی خوام دین داشته باشم...
راستش این چند وقتی که از دین فاصله گرفتم یه خوبی هایی داشته. من قبلا خیلی احساس عذاب وجدان داشتم. احساس گناه میکردم. خیلی از مرگ میترسیدم. همیشه استرس داشتم . یا مثلا نمی تونستم از زاویه های مختلف به مسایل نگاه کنم. یه زاویه دید داشتم اونم زاویه دید دینی
ولی الان نگاهم باز تر شده احساس میکنم آدم  آروم تری شدم. بیشتر به حرف های دیگران توجه میکنم و کمتر تعصبی میشم
از وقتی که از دین فاصله گرفتم دیگه اون احساس عذاب وجدان رو ندارم  و شاد تر هستم
اما با این وجود الان چند وقته احساس تنهایی میکنم.
احساس میکنم این چند وقتی که از دین دور بودم خیلی زندگی ام تغییر کرده و دیگه مثل قبل آدم موفقی نیستم.
یعنی احساس میکنم وقتی آدم مومنی بودم موفقیتای غیر منتظره میومد سراغم. گاهی بدون اینکه تلاش زیادی کرده باشم. معمولا نتیجه ای که میگرفتم خیلی بیشتر از تلاشی بود که میکردم .
اما الان با وجود تلاش زیاد دیگه مثل قبل نتیجه نمیگیرم، یا به همون اندازه تلاشم نتیجه میگرم.
فکرمم خیلی درگیره. درگیر اینکه واقعیت چیه؟ مومن که بودم اصلا فکرم مشغول این چیزا نبود
 دوستی دارم که اون خیلی  ایمان قوی داره. اتفاقاتی که تو زندگیش میوفته منو یاد گذشته خودم میندازه. با وجود همه مشکلاتی که تو زندگیش داره موفق میشه. احساس میکنم یه نیرویی بهش کمک میکنه
نمی دونم باید چیکار کنم ؟
عقل و منطقم بهم اجازه نمیده مثل قبل بشم
ولی دلم میگه بیا مثل قبل ایمان بیار
نمی دونم باید به حرف کدوم گوش کنم
راستش بعد از این همه سال کار یکم برام سخته. مخصوصا این که سوالاتم هنوز برطرف نشده
دیشب می خواستم بعد چندین سال نماز بخونم. اصلا نمی تونستم....
چیکار باید بکنم؟

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)