سلام
در یکی از پست ها نظری رو دیدم که برام کلی شک و شبه ایجاد شد دلم میخواد نظر افراد با تجربه یا پسرهایی که مثل من شکاک شدن رو در این مورد بدونم.

فردی ناشناس این نظر رو گذاشته در ادامه عین اون نظر رو داخل «» کپی کردم:

« حداقلش اینه که شما دخترها وقتی پسری شما رو میبینه و میاد خواستگاریتون میدونین که به نوعی شما رو پسندیده و بهتون علاقه و کشش اولیه ای داشته، حتی با فرض اینکه به دلیل زیبایی شما (به قول شما ظاهر پرستی ) بوده باشه که ظاهرا طبق نظراتی که در این سایت دیدم خانم ها بهشون بر میخوره و میگن نکنه ما رو برای خودمون نخواسته باشه بازم همینطور که خودتون میدونین و در اینجا هم بارها اشاره شده زیبایی یک مورد نسبی و در واقع علف به دهن بزی که اون پسر باشه خوش اومده.
اما حالا موضوع رو از دید پسرها ببینین پسر میاد به خواستگاری دختری که بهش علاقه مند شده به فرض اینکه دختر جواب مثبت بده آیا پسر میتونه مطمئن باشه که دختر هم دوستش داشته؟
از سوالات و نظراتی که در این سایت گذاشته شده چند تا از احتمالات بدبینانه رو به عنوان جواب براتون بیان میکنم:
1- شاید دختر به پسر حسی نداره ولی با اصرار خانواده به اینکه این مورد خوبیه و ردش نکن و محبت و علاقه بعد از ازدواج شکل میگیره و قیافه و ظاهر عادی میشه و مرد که نباید خوشگل باشه و ...  در نهایت دختر جواب مثبت بده.
2- شاید دختر به پسر حسی نداره ولی چون الان دیگه داره زمان ازدواجش میگذره و یا دیگه امید نداره که شاهزاده با اسب سفیدش بیاد جواب مثبت داده تا مجرد نمونه.
3- شاید پسر به دل دختر ننشسته باشه ولی دختر دیده پسر اوضاع مالی خوب و ماشین شاسی بلند داره و جواب مثبت داده باشه. شاید بعضیاتون بگین ظاهرپرستی بعضی پسرا در مقابل آهن پرستی ما ولی همینطور که در بالا گفتم ظاهر و زیبایی نسبی و سلیقه پسرها متفاوت ولی مال و ثروت و شاسی بلند مطلق و کدوم دختر که از اینا خوشش نیاد!
4- شاید دختر به پسر حسی نداره ولی میخواد خلا روحی که با از بین رفتن رابطه قبلیش ایجاد شده رو جبران کنه و فکر میکنه که این خلا اینجوری پر میشه!
5- شاید دختر به پسر حسی نداره ولی میخواد از دست فشار خانواده راحت بشه و تنها راه فرار از خونه پدری رو در ازدواج میبینه!
و ...
تمامی مواردی که در بالا گفتم، متاسفانه به صورت سوال در همین سایت مطرح شده. »

متاسفانه من هم این موارد رو اینجا و سایت های دیگه دیدم.

حالا با توجه به غرور دخترها در ابراز علاقه و محدودیت بیشتری که از نظر دین ما در برخورد با نامحرم هست. واقعا چطوری میشه فهمید که آیا دختر حقیقتا به ما علاقه مند هست یا نه حتی اگر خواستگاری سنتی نبوده باشه و خودمون با دختر آشنایی قبلی رو ایجاد کرده باشیم؟
با تشکر از دوستان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)