سلام
 تا حالا شده از زندگی تو این دنیا سیر بشین؟ تا حالا شده واقعا دلتون بخواد این دنیا وایسه و ازش پیاده شین؟ من این روزا اصلا حالم خوش نیست.

دخترم 28 سالمه اما فکر می کنم باندازه 50 سال سختی کشیدم. تک دخترم هیچ کس مثل من تنها نیست هیچ کس. تو همه جا بدبیاری آوردم . سرنوشت کاری کرد که  تو رشته ای قبول شم که اصلا دوستش ندارم و بازار کارش افتضاحه . الانم که فوق خوندم اما تو یه رشته دیگه باز برای اونم کار نیست.

همیشه شاگرد اول بودم تو دوران دانشگاه . واقعا یعنی توی ایران برای منی که انقد زرنگ بودم کار نیست؟  الانم نمیکشم واسه دکترا بخونم چون به احتمال زیاد اونم آخرش بیکاریه.

خدایا یعنی صدای ما رو نمی شنوی؟ ما جوونا چه گناهی کردیم که نه امید به کار داشته باشیم نه ازدواج . چرا هیچکی به داد ما نمیرسه. چرا تو رشته هایی پذیرش میکنین که اصلا کار براش نباشه؟  باز خانواده من از لحاظ مالی در سطح خوبی هستن کسانی که اینم ندارن چکار کنن؟ چرا این دنیا اینطوره یکی بالای بالاس یکی پایین پایین؟  

خانوادم نذاشتن با کسی که مورد نظرم بود و پسندیده بودمش ازدواج کنم چرا؟ چون راهش دور بود چون پدرم خیلی سخت گیره چون اونم کار دائمی نداشت. بقیه خواستگارامم یا کار خوب نداشتن یا خانواده خوب نداشتن یا ازم کوچتر بودن.

الان که ارشد گرفتم خواستگارامم کم و کمتر شدن. شب و روز کارم شده غبطه خوردن و خودمو با بقیه مقایسه کردن. وقتی دو تا زوج جوان تا خیابون می بینم که دست همو گرفتن ناراحت میشم وقتی خبر ازدواج بقیه رو می شنوم ناراحت میشم میگم چرا برای من نباید باشه منی که همه بهم میگن خیلی خوشگلی و جذاب.

خیلی رو خودم کار کردم که این حس حسادت یا غبطه یا مقایسه کردنو از خودم دور کنم اما نمیشه. انگار واقعا من تو دنیا جایی ندارم انگار اضافیم. با خودم میگم اگه این دنیا به کامم نباشه کاری کنم که اون دنیا به کامم باشه اما اون دنیا هم چیزی معلوم نیست شاید تو اون دنیا هم باید بشینم خوشبختی دیگران را نظاره کنم.


مرتبط:

اصلا زندگی میکنم که چی بشه؟

آیا حس پوچ گرایی بعد از چندین جلسه قابل درمانه ؟

حالم خیلی بده، به پوچی رسیدم

از وقتی ترک تحصیل کردم زندگیم به پوچی میگذره

احساس پوچی داره دیوونه ام میکنه

احساس پوچی میکنم که چرا سمت رشته مورد علاقم نرفتم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) درد دل های دختران و پسران (۲۰۹ مطلب مشابه)