سلام دوستان عزیز.
راستش سر یه دو راهی بدی قرار گرفتم و ازتون کمک میخوام. یه دوستی دارم که چند ساله با هم دوست هستیم و شرایط زندگی و عقاید خانواده هامون تقریبآ شبیه همه. و یکی از این عقایدی که متاسفانه توی هر دو خانواده مون هست اینه که با غریبه ازدواج نمیکنند.
هر چند که من و دوستم با این عقیده کاملآ مخالف هستیم ولی متاسفانه توی خانواده هامون غیر از خودمون هیچ کس با این باور مشکل نداره. چند وقت پیش یه بار دوستم اومد پیشم گفت من از فلان دختر خوشم اومده و ....
من بهش گفتم پسر خوب اول قبل از اینکه بری جلو این قضیه رو با خانواده تون در میون بذار ببین اصلا موافقن بعدا به دختره بگو. اون موقع دوستم به حرف من گوش نداد و کم کم روابطش با دختره بیشتر و بیشتر شد ( البته منظورم روابط خارج عرف نیست ) خلاصه با هم بیرون میرفتن و خوش میگذروندن و هدیه میخریدن و ... از این قضیه یه چند وقتی گذشت و خیلی طولانی شد، یه بار از دوستم پرسیدم راستی فلانی رو چیکار کردی و شروع کرد به درد دل کردن که هر کاری میکنم خانوادم راضی نمیشن با این وصلت و از یه طرف هم دختره خیلی وابسته شده و دلم نمیاد بهش بگم که این عشق فرجامی نداره.
یه یک سالی حدودا از ملاقاتمون میگذشت که توی خیابون دیدمش و سراغ اون ماجرا رو ازش گرفتم، میگفت که با دختره بحثم شده که خانوادم راضی نمیشن و ما باید از هم جدا بشیم اونم در اومده بهم گفته تو که تکلیفت با خانواده ت معلوم نبود بیخود میکردی اومدی با احساسات من بازی کردی و ...
ولی میگفت بنده خدا دختره هنوز هر از چند وقتی پیام بهم میده و انگار هنوز امید داره شاید شرایط عوض بشه. راستش این ماجرا خیلی روی من تاثیر گذاشته، دوستم بنده خدا که داغون شد بعد از این قضیه و منزوی شده کلا.
الان راستش میخواستم از دوستان راه حل بخوام که چکار باید کرد؟ الان من از یکی از دخترای سال پایینمون تو دانشگاه خوشم میاد ولی حقیقتش میترسم بهش ابراز علاقه کنم. چون خانواده ما هم متاسفانه دقیقا همین نظرات رو دارند. و میترسم مثل دوستم سرم در بیاد. یه بار توی خونه این موضوع رو مطرح کردم که مثلا بعضی دخترای غریبه خیلی از آشنا ها بهتر و با شعورترند ولی سر همین چند جمله ساده چنان علم شنگه ای توی خونه به پا شد که بیا و ببین!
مامانم میگفت شیرم رو حلالت نمی کنم اگه اسم دختر غریبه رو بیاری! و نفرینت میکنم! بابام میگفت از ارث محرومت میکنم و از خونه میندازمت بیرون! خلاصه داستانی شد برا خودش! راستی این رو هم بگم که متاسفانه توی اقوام خودمون چند ازدواج غیر فامیلی انجام شده که منجر به طلاق شده یا شرایط ناجوری دارند. هر چند ازدواج های فامیلی مون هم حال و روز خوشی ندارند.
حالا میخواستم ببینم به نظر شما تکلیف من چیه؟

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)