سلام

میخوام به خصوص نظر دختر خانم های مذهبی رو بدونم. لطفا کامل بخونید مهمه برام. از رو عنوان نظر ندید توضیحاتم شفاف سازی میکنه.

در دوران نوجوانی و اوایل جوانی به واسطه فعالیت در انجمن های اینترنتی (فروم) رایانه ای با دوستانی آشنا شدم (پسر و دختر) که برای رفع مشکلات رایانه ایشون دور هم جمع شده بودند. (مثل دوستان همین وبلاگ) به تدریج آشناییمون با بعضیاشون به محیط یاهو مسنجر (چت) کشید.

با بعضیا خیلی دیر به دیر و بعضیا بیشتر آن میشدن و چت میکردیم. به تدریج با بعضیا صمیمی تر شدم عین چند تا داداش و چند تا خواهر (اینترنتی). با یکیشون صمیمی تر بودم و بیشتر حرف میزدم (دختر) در مورد اتفاقات روزمره ، اتفاقات کلاس و خونه و ....حتی صحبت و تبادل نظر و بحث مذهبی  سیاسی و ... هر چیزی. چند سالی گذشت به همین شکل و تموم شد. همشون بزرگ تر شدن و سر کار ، درس ، ازدواج و ... رفتن و منم رفتم.
مدت ها گذشته و از اون محیط ها رفتم.

اونایی که تجربه نکردن و از تلویزیون و ... شنیدن حتما شنیدین تو چت فساد اتفاق میفته ، حرفای بد ، پیشنهادات بد یا حتی بعضی پسرا قول ازدواج میدن تا دختر و بیرون ملاقات کنن و بعد هم سو استفاده عاطفی و ... که درسته میتونه باشه اما خب موارد استثنا هم هست مثل مورد من و خیلیای دیگه.

اینو بگم که اصلا اهل چت روم ( که واقعا محیط نامناسبی داره ) ، حرف های ناجور ، موضوعات ناجور و ... نبودیم هیچکدوم. (چت دو نقره بود نه چت روم) ارتباطات به ملاقات و ... کشیده نشد هیچوقت و برخلاف ارتباطاتی که با نیت فریب و سو استفاده شکل میگیره هیچ کدوم از طرفین پیشنهاد ملاقات نمیدادن و حتی صدای همو تلفنی نشنیدیم.

همه با جنبه و مقید. صحبت های روزمره و بگو بخند و حتی گاهی صحبت اعتقادی (البته بیشتر صحبتای روزمره). همه هم مجرد بودیم و نوجوان و جوان. (به نظرم چت غیرضروری و روزمره با جنس مخالف برای متاهل به هر دلیلی اشتباهه) اکثرا هم از من بزرگتر بودن چند سال.
بنابراین با این توضیحات فکر کنم شرعا گناهی نکردیم هر چند قلبا الان ناراضیم از تاثیر این ارتباط روی همسر آیندم.یعنی حس نمیکنم از دستور خدا سرپیچی کردم چون توضیحاتمو که خوندید کار بدی انجام نشده اما نسبت به همسر آیندم بد کردم.نمیدونم چطور بگم...

حالا دختر خانمای مذهبی شما:
1- تو خواستگاری اینارو بگم؟ دوست ندارم فریب یا پنهان کاری کرده باشم هر چند که چون همش مجازی بوده هیچ وقت احتمالا لو نمیره اگه نگم اما وجدانم چی؟ شما ترجیح میدید خواستگارتون بگه؟ به چه نحوی ترجیح میدید بشنوید که بار منفیش کم باشه؟
2- نظرتون راجع به پسری با این ویژگی چیه؟ باهاش ازدواج میکنید؟
3- اگر مثلا دختر خانم خودش گفت با رابطه قبل ازدواج مخالفم چه یه دوستی ساده چه بیشتر (یکی از خانما تو همین وبلاگ اینطور نظر داده بودن) ... از کجا بفهمم در این حد رو هم بد میدونه یا نه منظورش دوستی دنیای واقعیه؟ اگر همچین چیزی گفت ادامه ندم؟

ممنون وقت گذاشتین


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)