سلام
خواستم نظر دوستای دهه شصتی رو بدونم.
اینکه رحمت خدا شامل حال ما (دهه شصتی ها) شد یا حکمتش یا غضبش!!
و اینکه چه اتفاقی تو زندگیشون بیافته خیلی خوشحال میشن؟
همه میدونین این دهه دختر پسر محدودیتها و سختی های زیادی کشیدین از تولد در زمان جنگ و کمبود همه چی تا رقابت سنگین سر رفتن به دانشگاه و ..تا همین الانم تو قبولی دکترا این رقابت سخت و غصه های الکی ادامه داره.هر روز یه قانون جدید و...
پسرایی که به دلیل نداشتن پشتوانه مالی پدراشون( به دلیل کمبود ها واوضاع خراب زمان جنگ و مئتها بعد جنگ) مجبوران زندگی رو از صفر شروع کنن و باطبع واسه رسیدن به حداقل داشته ها باید سرمایه اصلی که عمرشون هست رو بدن.

و دخترایی که با زحمت دانشگاه رفتن و محدویت در طرز لباس پوشیدن (سختگیری مدیران مدرسه رو حتما یادتونه ) و کلی آرزوهایی که داشتن و شاید بهش نرسیدن.
و الان آمار بیکاری با اینکه اکثرا شایسته هستن و در کنکورهای سخت قبول شدن و مدرکهای معتبر دارن و اینکه اون همه زحمت و رسیدن به مدارک بالای ارشد و دکترا و اکثرا بیکار.
علاوه بر بیکاری مجرد ماندن هم قوز بالا قوز شده واسه این دهه.پسرایی که به سختی به جایی رسیدن و الان کمتر تمایل دارن اونو با هر کسی شریک شن
و دخترایی که قدر خودشونو دونستن و با پاکدامنی و محدودیتهای زیاد به جایی رسیدن و درک و تحملشون اینقدر بالا رفته که حاضر نیستن به هر قیمتی شوهر کنن.
و بدتر از همه دیدن خوشی ها نسل بعد خودشون و از بین رفتن همه اون چیزی که واسشون ارزش بود و الان نه تنها ارزش نیست بلکه شایدم ضدش شده باشه.
و نسل قبلی ها که با مدرک سوم دبیرستان هم معلم شدن و الان یا ادامه تحصیل میدن اونم به راحتی(آژاد و ...)یا نمیدن ولی کارمندن.
و ما موندیم و نسل سوخته ای که واقعا تقاص چی رو داره میده نمیدونم!
منم یکی از همین نسل ولی همه چی رو به سرانجامی حداقل رسوندم حداقل یه مدرک دکترا دارم و با این اسم "دکتر" صدا میزنن ولی واقعا به حقمون رسیدیم؟
دوس دارم دهه شصتی ها جواب بدن که تو زندگیشون همین الان چه اتفاقی بیافته خوشحال میشن؟ (یا مثل من خدا نکرده هیچی خوشحالتون نمیکنه!)
دولت چه کاری واستون انجام بده راضی میشین؟
واقعا سرگذشت ما  داره کجا میرسه!
و اینکه ما با این همه محدودیتها ودردها(نسبت به نسلهای بعد و قبل خودمون) اون دنیا هم حساب کتاب داریم یا حداقل خدا دلش واسمون میسوزه و تبصره ای بندی چیزی رو شامل حالمون میکنه آخه خودشون فرمودن بعد هر سختی آسانی هست...


مرتبط :

هر چی اون بالایی بخواد تسلیم هستم

چرا خداوند بعضی آدمها را مادر زادی دوست نداره؟

خدا انگار این دنیا رو ساخته فقط واسه خوشگلا

چرا خدا یه  کاری برای ما نمیکنه

چرا خدا همش میگه نه ؟

چرا هر چی میگم خدا گوش نمیده ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)