سلام ;
و عرض ادب
دختری 22 ساله ساکن شهر تهران و از خانواده ی تقریبا مذهبی و مرفه. لیسانس ریاضی از یه دانشگاه دولتی تقریبا خوب دارم. راستش میخواستم یک موضوعی رو مطرح کنم. نمیدونم چه جواب هایی میدین.
بدلیل خصوصیات اخلاقی و جسمی که دارم خواستگاران به ظاهر خوبی دارم. اما یک مشکل بزرگ دارم و اونم اینه که خانواده ام بشدت چشم و هم چشمی دارند و دلشون میخواد کاملترین جهیزیه رو به من بدن، چرا؟ چون مامانم با جاری هاش رقابت داره سر جهیزیه دادن به دختراش. در صورتیکه من اصلا راضی به این مساله نیستم. جالب اینجاست که خاستگاران من هم با وجود اینکه به اصطلاح مذهبی اند جهیزیه زیاد میخوان، در دادن جهیزیه هیچ مشکلی ندارم.
اما من که این همه مدت تلاش کردم خودم رو طوری بار بیارم که تجمل گرا نباشم باید چیکار کنم؟
آقا جون من به کی باید بگم دلم نمیخواد اینطوری که خانواده ام الان دارن زندگی میکنن زندگی کنم. بشدت از مبل و میز نهار خوری و تخت خواب بدم میاد. احساس میکنم این چیزا روح ادمی رو کوچیک میکنه و کم کم سبک زندگی ادم رو شبیه غربی ها میکنه. ایا این جرمه که من بخوام سیستم زندگی اینده ام پُشتی و فرش دستباف و چیزهای ساده باشه؟

چرا هیچ پسری این رو از من قبول نمیکنه؟ آیا استراتژی که من برای زندگی آینده ام در نظر گرفتم غلطه؟ مگه غیر از اینه که وقتی شخص اول مملکت میگه ساده زیستی رو جوانها باید تو زندگیشون ترویج بدن، من و خیلی از مدعی های دیگه نباید به حرفش گوش بدیم؟ چرا باید حرف دیگران برای خانواده ام مهم باشه.
این قضیه برام شده کابوس ...
لطفا راهنمایی کنید.


مرتبط:

اقوام منو با جاری شاغلم مقایسه می کنن

از جاریم خوشم نمیاد، چه جوری تحمل کنم؟

در برخورد با جاری و خواهر شوهرم سیاست به خرج بدم؟

توی عروسی جاریم زشته لباس تکراری بپوشم؟

مادر شوهرم بین من و جاریم فرق میذاره

نسبت به جاری جدیدم حس جالبی ندارم

چطور به شوهرم بگم که با جاریم سنگین تر برخورد کنه؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) جهیزیه (۳۶ مطلب مشابه)