سلام
یه مدت میخواستم این سوالمو مطرح کنم ولی وقت نداشتم بیام جوابا رو چک کنم. الانم وقت ندارم ولی گفتم سوالمو بپرسم انشاالله بعدا میام چک میکنم!! و به سوالای احتمالی جواب میدم!

من از یه خانواده ی روحانیم!
پدرم روحانیه و از اقوام پدری اغلبا روحانی! ولی از طرف مادریم نه!

این روزها اینجا و خیلی جاها تو فضای مجازی و خیلی جاها بدگویی هایی رو میشنیدم که نمیدونم یه قشر خاصین که این طرز فکرو راجب خانواده ی روحانی و روحانی دارن یا اغلب مردم...( فضاهایی مثل واتس اپ و اینستاگرام و ...)


من بابام روحانیه و خودم خیلی دوسش داشتم. شاید تو دوران بلوغ خیلی حساس بودم که شغل پدرم یه شغلیه که خیلی تو چشمه. و وقتی با بابام میرفتم بیرون سنگینی نگاه ها رو نمیتونستم تحمل کنم. همشم بد نیس همه پدر منو میشناسن و وقتی میرم بیرون همه یا در حال دست تکون دادنن یا ...
منظورم اینه که در ظاهر همه احترام میزارن ولی در باطن چی؟
منظورم با این جوکا و توهینایی که تو فضای مجازی میشه...
چون تو همین سایت دیدم میگن پزشکا خرابن یا پرستارا فلانن یا استادای دانشگاه غیر قابل اعتمادن و ... ولی میدونم همه ی پزشکا یا استادای دانشگاه اینطوری نیستن...
 و همینم راجب روحانیونه. من نمیگم بابام معصومه ولی مشکلات مملکت به پدر من ربطی نداره.
ما تو شهرستانیم شاید بعضی از روحانیون سمتای مهم تو کشور داشته باشن و خوب یا بد باشن ولی همه ی روحانیون این سمتا رو ندارن ... مثلا یکی که دکتره و تو مجلسه و یه خرابکاری میکنه اونوقت یعنی همه ی پزشکا تو خرابی مملکت دخیلن؟؟

من میخواستم نظر شماها رو در مورد یه دختر که باباش روحانیه بدونم. اینم بگم بابام فقط از روحانیت لباسشو میپوشه و حقوقی نمیگیره (شهریه ) چون یه شغل دیگه  داره که غیر مرتبط با روحانی بودنم نیست ولی همیشه با لباسن. اغلب تو خیابون و تو اجتماع و محل کار...!
و اینکه نظرتون راجب اینکه این همه به اینجور ادما توهین میشه دلیلش چی میتونه باشه؟؟ . ما ایرانیا عادت کردیم یه هم توهین کنیم و بخندیم. به اقوام مختلف به شغلای مختلف و به همه چی... و حتی به خودمون...

طرز حجابم طوریه که یکی که منو ببینه اصلا فکر نمیکنه که بابام روحانیه. نه که بی حجاب باشم اتفاقا طرز پوششمو خودم انتخاب کردم فقط شیکمو با حجاب و چادری... البته یه مدت برا تجربه مانتویی بودم که هم بخاطر شهرستانمون و هم بخاطر خودم چادری بودنو ترجیح میدم و حتی الان تو بعضی از مسافرتا بازم چادری ام... حتی دوستای صمیمی مم باورشون نمیشد بابام روحانی باشه. با شک و تردید از خودم میپرسیدن تا باور کنن!!
و وقتی میگفتم اره عزیزم چطور؟؟ میگفتن ما فکر میکردیم دختری که باباش روحانیه همش با چادره و فقط بینیش معلومه و ازین جور امثال!!
شایدم من فرق دارم! چون کساییرم میشناسم که باباشون روحانیه و اونطورین ولی من اینجور بودنو بیشتر دوس دارم...

طرز حجابم طوریه که هم از اقوام چادریم خواستگار داشتم هم مادریم. و این منو یه ذره نگران کرده... چون دو طرف کاملا از دو تا قشر جدان... ینی مثلا هم یه نفر که طلبه هست خاستگارم بوده و هم یه نفر که تو ماه رمضون اصلا روزه نمیگیره!!

نمیدونم درکم میکنین یا نه مثلا جلوی اقوام پدریم یه ادم دیگم و جلوی اقوام مادریم یه جور دیگه..
نه که دو رو باشم. مثلا شما اینطوری در نظر بگیرین که تو خوانواده ی مادریم اگه روسریم خیلی عقب باشه بد حجاب محسوب میشم و جلوی اقوام پدریم اگه یه ذره اندازه سه سانت موهام دیده بشه! البته من نه شور شورم نه شیرینه شیرین... هر دو جا با حجابم ولی تو اقوام مادریم بی چادر و تو اقوام پدریم با چادر! مظورم از بی چادر بودن تو جمع خاله ها و شوهر خاله هامه وگرنه تو خیابون و اجتماع چادری ام! غیر از گردش! و تو هر دو تا خانواده منو یه دختر خیلی خب میدونن...

من نمیدونم مردم راجب روحانیا چه طرز فکری دارم دوست دارم بگین بدون رو دروایسی.
اخه روحانیونم آدمن. این شغلشونه که اینه وگرنه مثل ادمای دیگه تو خونشون زن و بچه دارن زن و بچشون دل دارن . دختراشون مثل همه ی دخترا تو خونه لاک میزنن. لباساشون مثل همه ی ادمای دیگست تو خونه!( تو خونه با چادر نمیچرخن) اینو شنیدم که میگم!! روحانیا تو خونه با تیشرتو شلوار میچرخن(با لباسای مخصوصشون نیستن) مثل همه ی بابا ها دختراشونو میبوسن مثل همه ی بابا هان بخدا  :دی
خیلی چیزای دیگه که طولانی میکنه متنو...

فقط میخواستم نظرتونو بدونم...
چجور دیدگاهی نسبت به یه دختر دارینکه باباش روحانیه؟

چه توقعایی دارین ( توقع دارین همیشه چادر به سر باشه؟؟ )( توقع دارین نره تو پارک و ورزش کنه؟) ( توقع دارین کوهنوردی نکنه؟)( اهنک گوش نده؟)
 ( توقع دارین اسب سواری و تیر اندازی نکنه؟؟ )
 ( توقع دارین تو بازی هایی مثل والیبال و ... شرکت نکنه؟)

منظورم اون جور کارا تو فضای عمومیه... چه دیدی دارین؟؟ براتون عادیه یا غیر عادی؟؟ یذره توضیحم بدین مرسی

از نظر ازدواج چه دیدی دارین و اگه بهتون بگن این دختره باباش روحانیه صد در صد دیدتون بهش عوض میشه چه توقعی دارین ازش ؟ دوس دارم با وضایفم اشنا باشم... هیچوقت دوست ندارم یه ادم ناهنجار باشم...

بخدا من این چیزا رو دید  شاید منو درک نکنین. بگین خو اینم یه شغله ولی من واقعن نمیدونم به ظاهر مردم توجه کنم یا باطنشون...

مثلا وقتی یه موزیک گوش میدم هیچی نمیگن ولی پشت سرم میگن نگاه مثلا باباش روحانیه...

نمیدونم چجوری مشکلمو بیان کنم. شایدم مشکل ندارم ولی میخوام نظراتتونو بدونم خواهش میکنم همه چیو بگین...
مرسی ار توجهاتون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)