سلام، پسری 29 ساله هستم که تو یکی از شهرهای خیلی بزرگ و  پر جمعیت  کشور  زندگی میکنم . ازدواج تو شهر ما واقعا مشکل و  هزینه بره، هم اجاره خونه ها  بالاست هم  هزینه های مراسم، یه  عروسی  از  15 و  20  میلیون شروع میشه  تا ....
یکی از فامیلهای دور ما که از اقوام پدرم هستن تو روستا  زندگی میکنن ، چند وقت پیش که برای شرکت تو یه مجلس به روستای اونا رفته بودیم و  چند روز  اونجا  بودیم چیزهای جالبی از  مراسمات عروسی  اونا متوجه شدم . 

اونجا  رسمه که داماد 5 به پنج  یا  7 به هفت یا  نهایتا  10 به ده مهریه  قبول  میکنه  یعنی 5 میلیون  نقدی به خانواده عروس  میده   5 میلیون  هم  مهریه تو  عقد نامه  مینویسن .  عروسی  هم  تو خود روستا  تو  خونه ها  برگزار  میکنن و  الکی  هزینه تالار  نمیدن ، شام فقط یه غذای ساده که عموما چلو مرغ  هست میدن ،  هزینه آرایشگاه  عروس از  50 تومن  تا  نهایت  صدتومنه !  (خیلی خوبه خدایش)

یه  مقایسه میکنم با  پس اندازی که دارم  اصلا تو  شهر خودمون  نمیتونم با این هزینه های  گزاف  ازدواج کنم ، کمتر دختری  حاضر  میشه  که مجلس عروسی  نخواد مخصوصا تو  ازدواج  سنتی ،  مهریه  هم  که  کمه کم  114  سکه میخوان که تقریبا  114 
میلیون    تومن میشه که من اصلا  ندارم .
اون  فامیلمون تعریف میکرد که دخترهای  روستا  کم توقع ترن ، ساده ترن، دنبال  زندگی تجملاتی نیستن ،  با  کوچکترین چیزی  اسم  طلاق  رو  نمیارن و بیشتر  میتونن  سختی های  زندگی  رو تحمل کنن ،  ایشون میگفت اگر  ما بخوایم  دخترهای  خوبی  برام  از  روستاشون  سراغ داره که  برای  ازدواج بهم معرفی کنه
به نظرتون  تصمیم  درستیه  که با یه  دختر  روستایی  ازدواج کنم؟
چون  واقعا  از  پس  هزینه های  ازدواج با یه دختر  از شهر خودمون برنمیام .


مرتبط:

اختلاف بین زندگی در شهر و روستا چیه دقیقا؟

قضاوت های بی رحمانه در مورد روستایی ها

پسر مورد علاقم مجبور شده برای همیشه در روستا زندگی کنه

باید حداقل حدود دو سال با خانواده شوهرم تو روستا زندگی کنیم

دوست دارم با دختر روستایی ازدواج کنم ولی ...

حتما پسره مشکلی داره که میخوان از روستا براش دختر بگیرن

من نمی تونم تو روستا زندگی کنم

این فکر که دیگران مسخرم کنن که با یه روستایی ازدواج کرده ناراحتم میکنه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)