26 سالمه و شرایطم برای ازدواج نسبتا بد نیست.... همیشه اعتقادم در مورد ازدواج این بوده که وقتی از یک نفر خواستگاری میکنم حرف دلم رو صاف و ساده بزنم... عقایدم و طرز فکرمو همون جوری که واقعا هست بگم، فیلم بازی نکنم و از همه مهمتر اینکه بذارم طرف مقابلم تو یه شرایط غیر احساسی و بدون فشار برای زندگیش تصمیم بگیره و به من جواب بده....
اما الان کم کم دارم از این نوع فکرم پشیمون میشم.... دارم به این نتیجه می رسم که تا وقتی که مخ دختر رو نزنی، تا وقتی که وابستش نکنی، تا کم کم تو یه شرایطی نذاریش که راه برگشت نداشته باشه، تا وقتی که با حرفای احساسی کاری نکنی که دیگه به هر چیزی گیر نده، تا وقتی که بخای همه چیز برای خودت و اون دختر منطقی پیش بره .... نمی تونی ازدواج کنی. وقتی مثل من فکر کنی یا با بهانه های مختلف دختر و خانوادش روبرو میشی یا متهم میشی به اینکه آدم با محبتی نیستی (چون تو دوران آشنایی رعایت می کردی و دور احساسات رو خط کشیدی)
یه نگاه به دور و برتون بندازین. پسرایی که چند سال با یه دختر حسابی گشتن و وابستش کردن و دل دادن و قلوه گرفتن چقدر راحت تر ازدواج کردن، چقدر کم تر اذیت شدن.
تو این جور رابطه ها اگرم خانواده دختر مخالف باشه، خود دختر موضوع رو پیش می بره و جلوی مخالفت ها می ایسته.

اما با طرز فکر من چی؟ اگه خانواده دختر به بهانه های واهی مخالفت کنن، سریع دل دختر هم خالی میشه و قید همه چی رو میزنه. چرا؟ چون دخترای با حجب و حیا تر مملکتمون خیال می کنند حرف پدر و مادرها حرف خداست، چون این قدر اعتماد به نفس یه دحتر 24-25 ساله ی ما پایین هست که وقتی پدر و مادرش مخالفت کنن ولو خودش همه جوره راضی باشه، سریع قافله رو می بازه. چون حاضر نیستن برای رسیدن به کسی که خودشون هم به این نتیجه رسیدن که خوبه و مناسبه، سختی بکشن و با پدر و مادرشون مخالفت کنن (مخالفت، نه بی احترامی)، چون حاضر نیستن جلوی رسم و رسوم های غلط بایستن، چون ضعیفن و .... نمونه هاش هم که فراوان در همین سایت مطرح شده و میشه.
شاید حرفام تند بود، اما یه حقیقته...  خطابم با دختر خانم هاست به خصوص دخترخانم هایی که اهل روابط دوستی نیستند.شما که دائم از کم شدن تمایل پسرا به ازدواج می گید و رشد تمایل پسرا به دوستی با دخترای پایه، دلیلش رو توی این حرفایی که زدم جستجو کنید. خیلی از پسرا جنس دختر رو شناختن و رفتن دنبال مخ زدن و به نتیجه رسیدن و امثال من موندیم و منطقی فکر کردنمون و اعتقادمون به این که از راهش وارد بشیم و برای طرفمون حق انتخاب بذاریم و در نهایت سرمون که بی کلاه موند....

مرتبط :

در باب پیدا کردن دختر مناسب و دلخواه برای ازدواج به مشکل خورده‌ام

نهاد رهبری در دانشگاه، محلی مناسب برای معرفی افراد جهت ازدواج

چرا کسی کمک نمیکنه فرد ایده آلم رو پیدا کنم؟

چطوری دختر مناسب خودتون رو پیدا می کنید و به خواستگاری اون میرید؟

از کجا همسر آینده ام را پیدا کنم؟

من از کجا باید دختر هم سن و مناسب شرایط خودم رو بیدا کنم ؟

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

چه جور میشه دختر خوب پیدا کرد؟

چکار کنم که خودم یه دختر خوب پیدا کنم ؟

کجا دنبال دختر خوب گشتی که میگی نیست ؟

خواسته من یه دختر خوبه که مثل خودم خودش رو حفظ کرده

نحوه پیدا کردن یک دختر خوب برای ازدواج

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

می خوام با یه دختر مذهبی و ساده ازدواج کنم

دختر مذهبی کجایی ، دقیقا کجایی ؟!

میخوام با یه دختر پاک و دست نخورده ازدواج 

چرا دختر پاک، سالم ، چادری مقید و بدون آرایش کمتر انتخاب میشن ؟

آقایون خوبی که دنبال دختر پاک میگردن کجان اگه راست میگن ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)