سلام دوستان، راستش من اینجا نظر میذارم ولی روم نشد اسممو بگم

من ی دختر تقریبا 24 ساله هستم، محجبه، وقتی بیرون میرم بیشتر اوقات 2 الی 3 بار اتفاق میفته توی این بیرون رفتنا که خانوما میان شماره منزلمونو بگیرن واسه امر خیر!!

توی مهمونیا به نظر همه زیبا و تو دل برو هستم و همه نگاهم میکنن...

توی دانشگاه پسرا از همه مدل تیپ و قیافه (چه آدمایی که خیلی با هم متفاوتن چه آدمایی که تقریبا شبیه هستن از نظر خصوصیات اخلاقی و عقیده) جذبم میشن (البته من اصلا حتی سعی مینم باهاشون حرف نزنم)...

خیلیا هم توی روم مستقیما میگن خیلی نازی با اینکه یه کمی هم تپلم...

اما 

اما

ی مشکلی هست، من از قیافه خودم متنفرم، عکس میگیرم زشت میفتم، توی آینه نمیتونم خودمو نگاه کنم، معمولا توی صفحه گوشی موبایل خودمو میبینم اونم واسه اینکه روسریم خراب نباشه وقتی میخوام روسری بخرم باید یکی رو با خودم ببرم که نظر بده و مجبور نباشم خودمو توی آینه ببینم، گاهی که چشمم به قیافم میفته تا یک هفته افسره میشم و از خودم بدم میاد، به شدت از عکس گرفتن فرار میکنم و دوست ندارم خودمو ببینم!

چند باری شده که خانمهایی برای دیدن دوستام اومدن دانشگاه تا واسه پسرشون پسندش کنن ولی بعد چند روز گفتن از من خوششون اومده (منم دیگه اصلا توی اینجور مواقع آفتابی نمیشم)

فقط ی آینه خیلی کوچولو دارم که خودمو گاهی نگاه میکنم که کل صورتم توش معلوم نیست...توی اون آینه خودمو تقریبا خوب میبینم، فقط توی همون آینه...

میدونم مشکل دارم، چند باری مشاوره رفتم و کلی مطلب توی نت خوندم آخرش فهمیدم ی مشکل روانیه که بهش میگن "خود زشت پنداری"!

نمیدونم باید چی کار کنم....

یه بار توی عروسی وقتی خودمو توی آینه دیدم حالم بد شد و تا آخر مراسم یه گوشه نشسته بودم و بقیه رو نگاه میکردم و همه به نظرم چه قدر زیبا بودن،... بعضی وقتا حس میکنم خل شدم... الان تقریبا 4 سالی هست که این موضوع برام اتفاق افتاده

خواهش میکنم اگر کسی چیزی میدونه کمکم کنه، خیلی به هم ریختم


پیشنهاد :

دچار اختلال خود زشت پنداری شدم

کلافه شدم از بس خودم رو با بقیه مقایسه کردم

همش خودم رو با دیگران مقایسه میکنم

مشکل من در یه کلام کمبود اعتماد به نفس و خود زشت پنداری هست

با این که بقیه میگن خوشگلی، اصلا از چهره م خوشم نمیاد

من دخترى نازیبا (زشت) هستم.

دوست دارم همه وجودم رو جراحی زیبایی کنم

کابوس زندگیم اینه همسر آینده ام به خاطر ظاهرم ازم متنفر بشه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)