سلام

من یه دختر سى ساله ام ، مجرد  ، خانواده متوسط و معمولى دارم، نسبتا مذهبى با محبت و خوش اخلاق که براى بچه هاشون کم نمیذارن. 

من خیلى افسرده ام، دلم گرفته! سالهاست اینجوریم، در حدى که زندگى کردن برام سخت شده، حوصله هیچ کارى و هیچ کسى رو ندارم از زندگى هیچ لذتى نمیبرم، بارها از خدا خواستم اول گناهانم ببخشه بعد جونم بگیره!

بخاطر عقاید مذهبى بوده که تا الان زنده ام! از اوایل دانشگاه شروع شد گفتم لابد بخاطر محیط جدید و ... ولى مدتى گذشت هیچ تغییرى نکردم اون اوایل اصلا متوجه حال بدم نبودم فقط روزها میگذشت و اواخر ترم دو تازه انگار از خواب بیدار شدم و متوجه شدم چه افتضاحى تو درسا به بار آوردم، سعى کردم جبران کنم، خیلى تلاش کردم، براى حالم هم همینطور.

همیشه فکر میکردم خاطر ضعف ایمانه سعى کردم گناه نکنم به واجباتم برسم. ولى من خود به خود خیلى گناهاى این سن و سال رو انجام نمیدادم. من حوصله رسیدن به خودم و خوشتیپ گشتن رو نداشتم چه برسه به اینکه با بى حجابى،  ساده میگشتم، حوصله خودمو نداشتم چه برسه جنس مخالف.

با اقوام بخاطر توصیه به صله رحم رفت و آمد کمى داشتم. بیرونم نمیرفتم. فقط هر طور بود خودمو مجبور میکردم درس بخونم و دانشگاه برم، دوستاى کمى داشتم که مذهبى بودن ارتباط کمى باهاشون داشتم، اون چیزى که به من کمک میکرد این بود که همیشه فکر میکردم کم کم بهتر میشم در واقع خودمو با امید زنده نگه داشتم 

بعد از چند سال یکى از دوستام گفت برو روانپزشک! رفتم تشخیص من شد افسردگى شدید! تقریبا تمام علایم رو داشتم از کاهش وزن شدید و مشکل خواب تا روحیه کاملا غمگین و بى لذتى و بى حوصلگى مطلق...

درمان برام شروع شد یه کم امیدوار شده بودم تا حدودى به درمان جواب دادم براى بهتر شدن پزشکا گفتن باید روانکاوى بشى یه چند جلسه رفتم پیشرفت زیادى نداشتم روانکاو گفت مشکلت عمیقه باید حوصله کنى ولى من دیگه توان ندارم! 

نسبت به قبلا بهترم چون دیگه آرزوى مرگ نمیکنم، ولى زندگى برام سخته نه حوصله کار کردن دارم نه درس خوندن نه بیرون رفتن نه هیچ چیز دیگه اى موندم چطور به زندگى ادامه بدم ؟

همش فکر میکنم مشکل از نداشتن ایمانه! فکر میکنم خدا منو دوست نداره آدم بدى هستم اینقدر گناه کردم که خدا به حال خودم رهام کرده میخوام بلند شم اما نمیتونم فکر میکنم تنبلم که از زیر کار و درس در میرم! 

دکتر میگه اینا نشونه عود بیماریه شما چى فکر میکنید؟ وقتى توفیق یه کار رو از دست میدم چى؟

من بیمارم یا گناهکار بهم بگید چیکار کنم تحمل زندگى با شرایط و حال الان وحشتناکه!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)