سلام

مدتی هست که یه مساله ای فکرمو مشغول کرده و اون اختیار انسان هست

همیشه وقتی تو مدرسه تو درس دینی بحث اختیار می شد بنظرم خیلی عادی میومد و اصلا جدی بهش فکر نمیکردم

گاهی وقتا فکر میکنم اگه زندگی اینطور بود که دو تا سبد داشت یه سبد خوبها و یه سبد بد ها . بعد هر کاری که غلط بود و اشتباه بود روش برچسب بد خورده می شد و هر کاری که درست بود برچسب خوب که راحت ادم میتونست تشخیص بده این خوبه و اون یکی بده .بعد فقط مسالش این بود که ایا میتونه از بد بگذره و اونو تو سبد بد ها بذاره ؟

من فک میکنم خدا با دادن قدرت تفکر و تشخیص به ادم خیلی کار رو سخت کرده سخت که نه ولی فک میکنم مسئولیت ادم خیلی بیشتر میشه

اینکه ادم نتونه بد بودن یا خوب بودن امری رو به طور محض تشخیص بده خیلی کارو سخت میکنه . نمیدونم تا حالا برای شما پیش اومده یا نه ولی نمیتونی تشخیص بدی یه کاری درسته یا غلط بعد اونو نه میتونی بذاری تو سبد بد ها نه میتونی بذاری تو خوبها . این جاست که خیلی سخته، نه میتونی قبول کنی نه میتونی ازش بگذری .

گاهی اوقات زندگی به ادم خیلی فشار میاره  .الان توی چیزی موندم که نمیتونم درستی اون رو تشخیص بدم ، با شرایطی که وجود داره و مشورت ها و همه اگاهی که از کل امر پیدا کردم، متوجه شدم نه خوبه نه بد ولی مجبورم قبول کنم که بد هست حالا باید با دلم کنار بیام که با اینکه میدونم بطور محض بد نیست اون رو بذارم توی سبد بد ها و باید روی خودم کار کنم که هیچ گاه تصمیم نگیرم اونو از سبد بدها بکشم بیرون .

این برام خیلی سخته مخصوصا وجود عواملی که من رو به بیرون کشیدن اون تشویق میکنه .میدونم مبهم هست ولی از دوستانم خواهش میکنم اگه توی همچین موقعیتی باشن چطوری به خودشون غلبه میکنن و چطوری روی قولی که به خودشون دادن می ایستن؟

چه دعایی بخونم واسه محکم شدن ارده ام برای این کار؟

الان هست که میفهمم اختیار چه معنایی داشته و اراده یعنی چی؟ اختیار برای گرفتن تصمیمی که انسان باید با همه خوبیها و بدیها اون رو بپذیرررره و اراده برای اینکه انقدر محکم باشه که روی تصمیمش بمونه .

الان بیشتر از همیشه به خدا نیاز دارم .از بچگی ارزو داشتم خدا کنارم بشینه و حرفامو گوش بده و جواب سوالامو بده .اون همیشه بوده دعا کنید بازم تنهام نذاره

برام دعا کنید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)