سلام بچه های برتر

شاید حدود 10 الی 15 سال پیش بود که علاقه مند به جملات بزرگان شدم و سعی کردم به سلیقه خودم،زیباترین شون رو جمع آوری کنم.

جملاتی که ژرف و تاثیرگذار باشن. بنابراین کتابها و منابع مختلفی رو در دست گرفتم و به این امر مشغول شدم. جملاتی در حوزه های مختلف. اما حالا تصمیم گرفتم جملاتی که مرتبط با ازدواج باشه رو در خدمت شما دوستان گرامی قرار بدم. سایت ها رو هم سرچ کردم که چیز دندون گیری توشون نبود جز دیدن دو سه تا از همین جملاتی که براتون تایپ کردم.پس اینا تو هیچ سایتی نیست.

از طرفی خیلی دوست دارم شما هم بجای (یا علاوه بر) گذاشتن نظرات خودتون، احادیث و جملات قصار (پیرامون عشق و ازدواج ) بذارید.

باشد که مورد قبول و عنایت شما قرار گیرد 

همگی بگید آمین...

  

رسول اکرم(ص):

کسی که به خاطر دین و ایمان کسی با او ازدواج کند،خداوند همه دنیایش را برای او فراهم میکند.

دکتر شریعتی:

عشقی که به ازدواج منجر میشود،جوششی است که در آستانه در فرو مینشیند. ازدواجی که به عشق منجر میشود؛ این عشق راستین جاودانه است، عشق است. (ازدواج عاشقانه یا ازدواج عاقلانه؟)

 بردون:

با زنی ازدواج کنید که اگر مرد بود بهترین دوست شما میشد. (انواع تفریحات یه زن و شوهر با امکانات کم)

 اشتاینر:

عمر ما میگذرد و بندرت با صمیمیت آشنا میشویم.اگر ما حتی 15 دقیقه صمیمیت را در طول زندگی مان احساس کرده باشیم،از جمله معدود افراد خوشبخت هستیم. (ملاک خوشبختی کامل چی میتونه باشه؟)

 شوپنهاور:

زیبایی اگر چه مایه شرافت است ولی مقرون به هزار شر و آفت است.(زیبایی دختری که بهم معرفی شده منو ترسونده)

 مارک تواین:

عشق عینک سبزی است که انسان با آن کاه را یونجه میبیند. (کدوم ازدواج با دوام تره ، با عشق یا سنتی ؟)

 مولانا:

عشق هایی کز پی رنگی بود     عشق نبود عاقبت،ننگی بود (نشانه های عشق واقعی چیست ؟)

 الکساندر پوشکین:

وقتی عدم اعتماد شروع میشود،صمیمیت از بین میرود. (گفت برو سکه هات رو ببخش تا بتونم بهت اعتماد کنم)

 ژول ورن:

آفت ازدواج قبل از آن تردید و بعد از آن خود خواهی است. (برای ازدواج اول تحقیق، بعدش امتحان و در نهایت اعتماد)

 ژرژ برت:

برای شوهر دانش لازم است و برای زن نجابت. (فرق بین نجابت و غرور چیه ؟)

 حجازی:

آگر کسی همسر خود را به صورتی که آرزو دارد انتخاب نکند، دو نفر را بدبخت کرده است.(عاقلانه و بدون علاقه بله گفتم، الان گاهی ازش متنفر میشم)

 حضرت علی (ع):

هر کس چشم خویش را آزاد بگذارد همیشه اعصابش ناراحت خواهد بود و به آه و حسرت مبتلا خواهد شد. (کنترل چشم و نگاه نکردن به نامحرم چه فوایدی برای مردها داره ؟‌)

 آگاتا کریستی:

یک باستان شناس بهترین همسر ممکن برای یک زن است.هرچه زن مسن تر شود، وی بیشتر به او علاقه مند میگردد. (زیبایی ظاهری چنین قدرتی نداره !)

 اگدن ناش:

ازدواج پیوند دو فرد است؛یکی از آنها هرگز تولد ها را به یاد نمی آورد و دیگری کسی است که هرگز فراموش نمیکند.

 سقراط:

پند من به تو این است ازدواج کنی:اگر همسر خوبی پیدا کنی که خوشبخت خواهی شد؛وگرنه فیلسوف میشوی.

 تئودور داستایوفسکی:

منظور از دوست داشتن یک فرد،دیدن اوست به همان شکلی که خدا خواسته.

 جان استیل:

زن بهترین مربی انسان است،زیرا تعالیم او جنبه محبت و انسانیت دارد.

 استفان آر.کاوی:

نخست در پی درک کردن باش و آنگاه در پی درک شدن.

 لئو بوسکالیا:

کسی را پیدا کن که تو را به خاطر اختلافهایت دوست بدارد نه علیرغم آنها؛و (آن وقت) تو عاشقی برای طول عمر پیدا کرده ای.

 هنری وارد بیچر:

هرگز ندانستم چگونه ستایش کنم،تا آنکه آموختم چگونه دوست بدارم.

 جرج رامیش:

بخشش بوی خوش بنفشه ای است که باز محکم به پاشنه کفشی که آن را له کرده است میچسبد.

 اچ.ال.منکن

مردان روزگار بهتری نسبت به مردان دارند؛اولا چون دیرتر ازدواج میکنند؛ثانیا چون زودتر میمیرند.

 ناشناس:

دوستت دارم نه به خاطر شخصیت تو؛بلکه به خاطر شخصیتی که به هنگام با تو بودن پیدا میکنم.

 دکتر شریعتی:

عشق موجودی نیست که آن را بیابند.عشق یک هنر است؛باید آن را آموخت و آن را آفرید.

 برنارد شاو:

عشق خطای فاحش فرد در تمایز یک آدم معمولی از بقیه آدم های معمولی است.

 کریستین:

برای ازدواج کردن،بیش از جنگ رفتن شجاعت لازم است.

 اینیشتین:

مردی که بتواند در حالی که دختر زیبایی را میبوسد با ایمنی رانندگی کند، به بوسه اهمیتی را که سزاوار آن است نمیدهد.

 تامس.آ. هریس:

عشق تنها به چشمان یکدیگر خیره شدن نیست،بلکه متفقا به بیرون،به جهت معینی نگاه کردن است.

 پیتر دو وری

مشکل ازدواج این است که ما عاشق شخص میشویم،اما باید با شخصیت او زندگی کنیم.


مرتبط :

پست جدید ← جملات روانشناسی، حکیمانه و زیبای بزرگان درباره ازدواج (23 اسفند 97)


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)