سلام آقای نجفی لطفا منو راهنمایی کنید 

الان شما به عنوان یه مرد که هم جنس هاتون رو میشناسید، چه چیزهایی باعث میشه یه مرد به زنش خیانت کنه؟ 

یعنی ما دخترها چقدر باید کامل باشیم که به دخترهای و زنان دیگه چشم بد نداشته باشه، از یه طرف میخوام بی خیال ازدواج بشم اما بعدش با خودم فکر میکنم که این راهش نیست تو جامعه سنتی ایران،  اگه یه دختر تنها باشه هزار جور خطر براش میافته، یا مردم حرف و حدیث در میارن و زندگی برای اون دختر زهر مار میشه، خب من میدونم حتی سخت ترین مسائل هم راه حل داره حتی تنوع طلبی مردان، به نظرتون میشه یه مردی که تنوع طلبه رو آدم کرد یا نه؟ لطفا بهم کمک کنید 

چون هیچ شناختی رو جنس مرد من ندارم، میدونید الان آمار خیانت بالا رفته، یه مسائلی رو دیشب دیدم تو کوچه واقعا نگران شدم، ولی خب فکر کردم باید دنبال راه حل گشت، فرار از مسئله راه حل نیست، یعنی واقعا راهی هست آیا برای این موضوع ؟

طاعات و عبادات شما قبول باشه.

پاسخ :

سلام

طاعات شما هم مورد قبول درگاه حق ان شاء الله

عامل اصلی خیانت مرد به زن، خود مرد هستش، چون تا خود مرد نخواد هیچ کس نمی تونه اون رو وادار به خیانت بکنه. اما عواملی وجود داره که مرد رو ترغیب به خیانت می کنن.

این عوامل به دو دسته تقسیم میشن :

1 - عوامل مربوط به خود مرد

مهم ترین این عوامل ضعف ایمان به خداست ، ایمان که ضعیف باشه، تنوع طلبی و چشم چرونی قد علم می کنن. در چنین شرایطی هر لحظه ممکنه که مرد دست به خیانت بزنه.

برای حل این مشکل دو راه هست :

اول این که دختران در انتخاب همسر دقت کنن، پوشش و رفتارشون رو طوری انتخاب کنن که چنین مردانی رو جذب خودشون نکنن. طبیعی هستش که وقتی یه دختر با پوشش و آرایش نامناسب خودش رو در سطح جامعه زیبا جلو داد، احتمال جذب مردانی که زیبایی دختر اولویت اول شون در انتخاب همسر هستش رو به خودشون جذب کنن.

از اون جایی که زیبایی ظاهری خیلی زود عادی میشه ، چنین مردانی بعد از مدتی ممکنه چشم شون به یه خانم زیبا تر که چراغ سبز نشون میده بخوره و ... !

این ظلمی هستش که بعضی از خانم ها به هم جنسان خودشون می کنن، مردان چشم چران و ظاهر پرست.

دومین راه پیشگیری از خیانت مردان، اهمیت دادن به بحث ایمان و اخلاق موقع بررسی شرایط خواستگار هستش. چون اگه ایمان به خدا ضعیف باشه، هیچ عاملی نمی تونه جلوی خیانت مرد رو بگیره حتی مهریه نجومی !

خود مهریه سنگین می تونه یکی از عوامل خیانت به زن باشه، چون اگه شرایطی پیش بیاد که مرد مهریه ای که قبول کرده رو یه چماق بالای سر احساس کنه، فاصله ی اون با همسرش از لحاظ احساسی و متعاقب اون جنسی بیشتر میشه .

2 - عوامل تاثیر گذار مربوط به زن

خب مرد یه نیازهایی داشته که ازدواج کرده، اگه نیازهایی که داره از طرف زن تامین نشه دو اتفاق می افته؛

یا تحمل میکنه یا خیانت

بنابراین زن هم در حد توانش باید برای رفع نیازهای شوهرش تلاش کنه تا اون دسته از مردانی که زمینه ی خیانت در اون ها بیشتر فراهم هست کمتر تمایل به خیانت داشته باشن .

در کل اگه می خواید در زندگی زناشویی با خیانت شوهرتون مواجه نشید اول از همه در انتخابش دقت کنید و بعد هم سعی کنید در رفع نیازهای اون تلاش تون رو بکنید .

پرسیدید که ما دختر ها چقدر باید کامل باشیم؛

بستگی داره به انتخابی که می کنید، گاهی لازمه که یه زن میلیون ها تومان خرج آرایش و لباسش بکنه تا جلوی خیانت کردن شوهرش رو بگیره، گاهی هم زن در طول 10 سال زندگی مشترک 50 هزار تومان هم خرج خرید لوازم آرایشی نمیکنه!

پرسیدید که میشه مرد تنوع طلب رو آدم کرد؟!؛

تنوع طلبی چیزی نیست که با زور بشه اون رو برطرف کرد، بازم بستگی به انتخابی هستش که می کنید. اگه رگه هایی از دینداری در وجودش باشه، میشه با تقویت اون ها، ایمان به خدا رو در اون ها تقویت کرد تا خودشون برای رفع تنوع طلبی تلاش بکنن .

تاکید زیادی روی دقت در انتخاب همسر وجود داره، برای همین گاهی لازمه مرحله تحقیق رو چند ماه طول داد .

البته همیشه دلیل خیانت مردان تنوع طلبی نیست، بلکه همون طور که عرض کردم نیازهایی هستش که تامین نمیشه .

موفق باشید


مرتبط:

خانم متاهلی هست برای رابطه ... ؟!

خاله ام با وجود متاهل بودن دوست پسر داره

دوستی مرد متاهل با زن متاهل به چه دلیل ؟

خانمی متاهل هستم که برای سرگرمی چت می کنم

عاشق مرد متاهلی هستم که شرایط ازدواج با هم رو نداریم

متاهلم، ولی بعضی از آقایون فکرم رو مشغول می کنن

چطور مرد متاهلی رو که عاشقم شده از زندگیم بیرون کنم ؟

چرا بعضی از افراد متاهل میگن ای کاش ازدواج نمی کردیم؟

دوستی ساده م با یه مرد متاهل به یه رابطه ی عشقی تبدیل شده

از این که با یک مرد متاهل در ارتباطم عذاب وجدان دارم

یه مرد متاهل می تونه برای سایر خانم ها جذاب به نظر بیاد ؟

خواستگارم با یه زن متاهل ارتباط صمیمی داره

خواهرم با دو نفر از همکاران مردش که متاهل هستند چت میکنه

در 16 سالگی با شوهر یکی از اقوام دوست شدم

در مجردی ، باعث جدایی یه خانم متاهل شدم

کارفرمای متاهلم بهم پیشنهاد دوستی داده

با اینکه متاهل شدم ولی دوست دارم دوست دختر بگیرم

متاهلم ، چطور جلوی تماس های دوست پسر سابقم رو بگیرم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)