محمد علوی :

در مورد سوال یکی از دوستان در باب کوچکی آلتشون و اینکه رفیقش گفته بود که اینطوری خانمت ازت طلاق میگیره و بعد هم گفته بود 90% دخترای دانشگاهشون روابط نامشروع دارن به نظرم این نکات قابل تأمل هست:


نمیخوام بگم آمار این دوست این آقا مطابق واقع هست و واقعاً 90% دخترهای ما آلوده هستند آنهم تا سطح اصل مطلب.

اما خب از امثال این مطالب که در گوشه و کنار هستند و هر از گاهی آدم از طرق برخی اخبار حتی موثق میشنوه که برخی نمونه هاش رو حتی تو این سایت هم میشه مشاهده کرد می فهمیم که اوضاع خیلی خرابه. خیلی خرابتر از اونی که خیلی از ماها فکر می کنیم. پسر و دختر هم نداره. چون این خانم ها که با دیوار رابطه نداشتن که. با پسرها رابطه داشتن. پس آلودگی در بین پسرها هم هست و چه بسا میزان آلودگی در بین پسرها بیشتر هم باشه. چون برای پسر رابطه جنسی از اهمیت بیشتری برخوردار هست تا دخترا. پس طبیعتاً پسرها بیشتر دنبال این مطلب میرن تا دختر. دخترها بیشتر دنبال رابطه عاطفی هستند.

بعد جالب توجه هست خود سائل داره میگه اصلاً تو باغ نبودم. یعنی اصلاً فکر نمی کردم اینطور باشه.

پس دوستانی که ممکنه بگن در اطراف ما اصلاً اینطور نیست و اینا بدبینی به جامعه است مثل جناب ! این احتمال هم بدن که این دوستان هم مثل سوال کننده محترم باشه که خبر نداره یا زیادی خوشبین هست به اطرافیانش.

البته قصد تهمت به کسی هم نداریم.

اما خوب واقعیات رو هم نمیشه منکر شد.

البته جز این هم انتظاری نمیره.

غریزه جنسی قدرتمندترین غریزه در وجود انسان هست؛ از طرفی در جامعه به انواع و اقسام دلایل موجه و غیر موجه ازدواج تا بالغ بر 10 سال پس از بلوغ جنسی به تأخیر میفته. غریزه جنسی که نمیگه خوب چون شما آقا پسر یا دختر خانم الان امکان ازدواج نداری؛ منم به شما فشار نمیارم و کاریت نمی کنم تا شرایط ازدواجت فراهم بشه. نخیر این غریزه داره از روز اول بلوغ فشار میره فشار هم زیاده. خب طبیعی هست که خیلی از افراد حتی افراد مذهبی و متدین بالاخره تسلیم میشن. بالاخره آدمی هم یه حدی صبر و توانایی داره. به قول یکی از اساتید ما که میگفت شما ازدواج رو که به هزار و یک دلیل موجه و غیر موجه به تأخیر انداختی؛ از طرفی محرک های جنسی هم از در و دیوار جامعه داره میباره. بعد شما توقع داری پاک بمونی. اگه میشد خیلی عالی میشد. اما نشده؛ نمیشه و نخواهد شد. مخصوصاً تو همچین زمینه ای که خیلی قدرتمنده و خیلی از افرادی که صاحب کرامت شدن و به جاهایی رسیدن از گذر خودنگه داری در یک واقعه ای بوده که میتونستن کاری بکنن.

مثل ابن سیرین که یه خانمی دعوتش میکنه که ... و ابن سیرین میره دستشویی خودشو به نجاست آلوده می کنه سر و صورت رو آلوده به نجاست میکنه. و میاد از دستشویی وقتی میاد بیرون زنه حالش از این وضعیت به هم میخوره ابن سیرین رو از خونش بیرون میکنه. و بعد ابن سیرین میره خودشو پاک کنه. و از این طریق خدا علم تعبیر خواب رو بهش عنایت میکنه.

ببینید دوستان یا باید آدم اونقدر سرد باشه و به قول معروف نداشته باشه یا حضرت یوسف(ع) باشه که بتونه تو این اوضاع جامعه و با اینهمه فشار پاک بمونه و گرنه اکثریت قریب به اتفاق ملت که نه اونقدر سرد هستن نه اون میزان بالای تقوا رو دارن بالاخره یه جایی کار از دستشون در میره. به نحوی که برخیا میگن پاک بودن مطلق(یعنی حتی یک نگاه یک لحظه ای هم به نامحرم نکنه) تقریباً محال هست. 

ببینید دوستان اگه پاک بودن راحت بود؛ در روایات ما تعابیر شدید و غلیظی در باب آدم عفیف وارد نمیشد.

وقتی فرمودند عفیف نزدیکه که ملکی از ملائک بشه؛ می فهمیم که عفیف بودن اونقدری سخت هست که عفیف مقامش نزدیک ملائک میشه. وگرنه اگر عفیف فرضاً 70% ملت بودند؛ که دیگه عفیف اونقدری ارزش و مقام نداشت که بگن مقامش نزدیک ملائک هست.

یا وقتی میفرمان مجاهد در راه خدا یعنی کسی که میره جنگ و جهاد اجرش از کسی که بتونه کاری بکنه و عفت بورزه نیست. پس می فهمیم که مسأله به اون راحتی که خیلی از ماها فکر می کنیم نیست.

یا وقتی میفرمان اکثر ملت بخاطر دو تا جوف(یعنی شکاف و سوراخ و جای تو خالی) میرن جهنم: بطن و فرج. یعنی میفهمیم مسأله به همین سادگی ها نیست.


البته همه این مطالب دیگه به این معنی نیست که خب دیگه الان که نمیشه صبر کرد بعد دیگه بریم هر کاری بکنیم. نه هر کسی باید تا جائیکه میتونه صبر کنه تا جائیکه میتونه از مسأله ای که تحریکش میکنه خودداری میکنه. منظره تحریک آمیز نگاه نکنه داستان تحریک آمیز نخونه حتی وضعیت غذاییشون تنظیم کنه. اما خب از اون طرف که هر کسی باید تا جائیکه میتونه صبر کنه؛ از اون طرف هم میدونیم تو خیلی از موارد بالاخره افراد کار دست خودشون میدن.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)