سلام

مخاطب همه خانم‌ها و آقایان 

چند وقت پیش متوجه شدم که یکی از اقوام ما که محجبه بودن و عقد کرده بودن به دلیل اینکه شوهر بددلی و بد ذاتی که داشتن طلاق گرفتن، این خانم هم چادر خودش رو مچاله کرد و انداخت دور و کلاً حجاب رو بوسید گذاشت کنار و دقیقاً یه خانم دیگه که مدام داخل جلسات مذهبی بود و دختر عمه شان دوست صمیمی من هست گقتند که طلاق گرفته و کاملاً حجاب رو کنار گذاشته چون همسرشون آدم خیانت کاری بوده و ...

دوباره یکی از آشناهامون صحبت خیانت در زندگی بود و ایشون گفت که من اگه شوهرم بهم خیانت بکنه متقابلاً منم همین کار رو باهاش انجام میدم و مطالبی هم خوندم که خانم‌هایی به خاطر خیانت همسر دست به چنین عملی زدن، حالا می خوام بدونم خدای ما کجای زندگی ما هست؟ 

همیشه با خودم میگم که اگه قراره راه سعادت رو طی کنیم باید خودم رو در نظر بگیرم یا خدا و زندگی آخرتم رو. فکر می‌کنم اگه اکثر آدم ها به این فکر کنند که راه خدا بهتر از زندگی دنیایی خودمون هست بیشتر احساس خوشبختی می‌کنند و اون وقته که اگه در زندگی آزمایش بشن و سر بلند بیرون بیان مورد لطف و عنایت خدا قرار می‌گیرند حالا یا لطف دنیایی یا اخروی. 

تعجب می‌کنم از آدم‌های زندگیم که می گن خدا رو دوست داریم اما با یک مصییت یا یک سختی کلاً تغییر عقیده میدن. حالا می‌فهمم که وقتی میگن امام زمان عج وقتی میان آدمایی که فکر می‌کردی قدیسه هستند ولی کلاً عوض می شن، چون ثبات اخلاقی ندارن. 

خانمی که می خوای چادری بشی، اول فکر کن که برای چه چادر می پوشی؟، برای خدا و پوشیده شدن از نامحرم و پیمودن راه سعادت بدون چشم داشت زندگی خوب دنیا؟ یا برای گول زدن پسر مردم و جذب خواستگار؟ 

خانمی و آقایی که می‌خواهی تشکیل خانواده بدی، آیا برای رضای خداست و به دنیا آوردن فرزندان صالح هست و زندگی پر از آرامش برای خود و همسرت، یا برای انتقام و یا حتی به این فکر کنی که من حیف شدم و لیاقتم بیشتر بوده و شروع به خیانت یا حتی این قدر خودت را مطرح می‌کنی که خواست خدا را نمی‌دانی و حتی برای آرامش در خانواده کاری نمی‌کنی؟ 

میدانی جهاد زن خوب در خانواده بالاتر از جهاد شهدا هست. میدانی چرا مخاطبم بیشتر خانم‌ها هستن چون حیای مرد به زن به نسبت ۱ به ۹ است، چون اگه یک مرد خوب باشه فقط یک مرد خوب در جامعه داریم ولی یک زن خوب یک نسل خوب تربیت می کند، چون خیانت مادر خانواده به شدت برای فرزندان هزاران بار بدتر از خیانت پدر است. 


پیشنهاد:

چرا وعده های خدا رو باور نمی کنیم ؟!

من واقعا به وعده های الهی در زمینه ازدواج ایمان آوردم

شکر بابت نعمت آرامش و اعتماد به خدا

ما مجردها پاک میمانیم و به خداوند خود اعتماد میکنیم

باور داشتن به کمک کائنات نوعی شرک ورزیدن به خدا نیست؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)