مرجع دانلود برترین کتاب های صوتی

کتاب صوتی چیست؟

کتاب صوتی متن کتابی است که توسط یک یا چند گوینده خوانده می‌شود و بصورت فایل صوتی درمی آید. تاریخچه اولین کتاب گویا در جهان به سال 1931 برمی‌گردد که در آن سال گنگره آمریکا، برنامه کتاب سخنگو را در دستور کار خود قرار داد. این پروژه که «کتاب برای نابینایان» نام داشت، در ابتدا در راستای کمک به نابینایان برای مطالعه به وجود آمد. بنیاد نابینایان اولین بار کتاب سخنگو را در سال 1932 تولید کرد و سال بعد برای اولین بار، تولید انبوه کتاب سخنگو آغاز گشت.

https://backority.ir/images/554664.jpg

سپس در سال 1933 جی. پی هارینگتون که در رشته مردم‌شناسی کار می‌کرد، همه گوشه کنار آمریکای شمالی را درنوردید تا تاریخ قبایل بومی آمریکایی را روی دیسک‌های آلومینیومی با استفاده از گرامافونی که با برق اتومبیل کار می‌کرد ضبط کند. در واقع این کتاب سخنگو سنت قصه‌گویی را که هارینگتون سال‌ها پیش تحقیقاتی درباره آن انجام داده بود، زنده می‌کرد. تا سال 1935 که پس از آن کنگره تصویب کرد کتاب‌های سخنگو برای شهروندان نابینا به رایگان ارسال شود، پروژه «کتاب برای نابینایان بزرگسال» به طور جدی دنبال می‌شد. زمانی که هنوز سی‌دی وجود نداشت، ابتدا برخی از کتاب‌های آموزشی و درسی روی کاست پیاده شد و به دنبال آن کتاب‌های ادبی و داستان و حکایات در قالب صوتی ارائه شدند. در سال 1970 شرکت کتاب گویا شروع به اجرای طرح اجاره کتاب صوتی کرد و خدمات فروش محصولات خود را به کتابخانه‌ها توسعه داد. به این ترتیب کتاب گویا هر چه بیشتر جایگاه خود را میان مردم باز کرد و طرفداران بسیاری یافت. در اواسط دهه 1980 نشر کتاب گویا، فعالیتی با گردش مالی بالغ بر چندین میلیارد دلار در سال بود.

در سالهای بعد با پدید آمدن سی‌دی، طرفداران آثار صوتی بیشتر شد. با توسعه اینترنت، تکنولوژی‌های ارتباطی، فرمت‌های جدید فشرده صوتی و دستگاه‌های پخش صوتی MP3 که به راحتی قابل حمل هستند، محبوبیت کتاب‌های سخنگو به شکل شگفت‌انگیزی رو به افزایش گذارد. این رشد با دسترسی به خدمات دانلود کتاب‌های گویا شدت یافت.

همگانی شدن دستگاه‌های پخش موسیقی مانند آی‌پودها نیز کتاب‌های سخنگو را برای عموم افراد قابل دسترس‌تر ساخت.

باید گفت که امروزه صنعت نشر کتاب سخنگو در دنیا، صنعتی بزرگ با گردش مالی قابل توجه است که توجه شایسته به آن می‌تواند برای ارتقاء فرهنگ مطالعه کتاب و همچنین تلفیق دنیای نشر سنتی با امکانات و الزامات نشر روز و بهره مندی از آن در کشور ما نیز مفید باشد.

چرا باید کتاب بخوانیم؟

از سوی دیگر اهمیت روزافزون مطالعه و نقش تاثیرگذار آن در همه مراحل زندگی باعث شده تا به تدریج افراد بیشتری به آن روی آورند، چون وقتی زندگی بسیاری از افراد موفق را بررسی می کنیم می بینیم که آنها بیشتر از بقیه اهل کتاب و مطالعه بودند و شاید هم یکی از دلایل برتری‌شان نسبت به بقیه همین عامل بوده باشد. در هر صورت شک نکنید اگه اهل مطالعه نباشید یا به موفقیت نخواهید رسید و یا سرعت رشد شما به طور وحشتناک پایین خواهد آمد که این حالت دوم هم بعد از مدتی ناامیدی و بعد هم شکست شما را به دنبال خواهد آورد. واقعیت این است که وقتی مطالعه می‌کنید اتفاقات خوب و مثبت بسیاری در زندگی شما روی می‌دهد که وضعیت روحی شما را در شرایط بسیار خوبی قرار می‌دهد. نتایج یک تحقیقات در آمریکا نشان داده است افرادی که 30 دقیقه در روز مطالعه می‌کنند، 2 سال بیشتر از افرادی که عادت به مطالعه ندارند، عمر خواهند کرد.چرا که استرس کمتر و آرامش بیشتری دارند و در کل سالم‌تر هستند. پس اگر نداشتن وقت و گرفتاری و مشغله‌های زندگی را بهانه می‌کنید تا از زیر بار کتاب خواندن در بروید ما کتاب‌های صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا خیلی راحت در حین رانندگی یا انجام کارهای روزمره به آنها گوش فرا دهید.

https://backority.ir/images/896425.jpg

ما در سایت خود سعی کرده‌ایم تا مرجعی را برای دانلود برترین کتاب‌های صوتی فراهم آوریم تا بتوانید با دانلود کتاب‌های صوتی در گروه‌های مختلف، علم و آگاهی خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید به فهرستی از کتاب‌های پُرفروش و به روز دسترسی داشته باشید و یا در صورت موجود نبودن کتاب صوتی مورد نظر خود در فروشگاه، فقط کافی است به پشتیبانی فروشگاه، اسم کتاب و نویسنده آن را ارسال کنید تا در صورت موجود بودن آن در پایگاه‌داده خود، کتاب را با قیمت مطلوب و رضایتبخش به شما تحویل بدهیم. البته در آرشیو محصولات فایلی ما غیر از کتاب‌های صوتی می‌توانید به موارد دیگری از جمله نرم‌افزار، قالب سایت، آموزش‌برنامه‌نویسی و غیره هم دسترسی داشته باشید ولی بدون‌شک کتاب‌های صوتی پرفروشی همچون کتاب فروش‌موفق اثر برایان‌تریسی، معمای هویدا اثر عباس میلانی و کتاب‌های بسیار دیگری توجه شما را به خود جلب خواهدکرد.

ولی اگر تأکید ما روی کتاب‌های صوتی است چون اگر اهل مطالعه باشید:

مسیرهای درست زندگی را پیدا خواهید کرد

حافظه‌تان تقویت می‌شود

علم و آگاهی‌تان افزایش پیدا می‌کند

فنّ بیان شما تقویت می‌شود

و مهمتر از همه اینکه بعد از خواندن کتاب شما دیگر هرگز آدم قبلی نخواهید بود!

چرا که متوجه می‌شوید که واقعاً چه چیزهایی در زندگی قابل اهمیت هستند و چه چیزهایی بی‌ارزش‌تر از آن هستند که حتی به آنها فکر کنیم و یاد می‌گیرید که روی چه مسائلی متمرکز شوید و از کنار چه مسائلی عبور کنید.

کتاب خوب همه ذهنیات شما را به هم می‌ریزد. از خراب شدن اعتقادات قدیمی خود نترسید. کتاب خوب تزکیه نفس و فکر را به همراه دارد. به خودتان می‌آیید و می‌بیند سال‌ها تصور اشتباهی داشته‌اید و دست به خودسازی و چیدن دوباره افکار و عقاید خود می‌شوید. کتاب خوب همان میخ‌های دردناکی است که مرتاض روی آن‌ها می‌خوابد تا به قدرت ذهن برسد، مرتاض سال‌ها سختی می‌کشد و رنج می‌برد اما شما می‌توانید در خانه‌تان راحت بنشینید و از تجربیات او درس بگیرید! احساس آگاهی و دریافت بیشتر از محیط پیرامون بهترین حسی است که ادبیات فروتنانه در برابر ما گرفته است. البته که هرچه میزان دریافت شما از زندگی بیشتر می‌شود رنج شما بیشتر است اما رنج آگاهی صد برابر بهتر از خوشی نا‌آگاهی است.

https://backority.ir/images/937636.jpg

در این راه کتاب‌های صوتی هم به کمک شما آمده‌اند تا وقتی که دارید برای مثال ورزش می‌کنید یا در حال انجام رتق‌و‌فتق منزل هستید و یا در ترافیک شدید گرفتار شده‌اید و نمی‌توانید کتاب کاغذی بخوانید با کمک کتاب صوتی از مزایای آن بهره‌مند شوید. در واقع گوش دادن به کتاب‌های صوتی عبارت از روشی انعطاف‌پذیر برای لذت بردن از کتاب‌هایی است که وقت خواندن‌شان را نداریم. اسم این کار هم تقلب نیست بلکه ما به این شکل فقط از واقعیت موجود اطراف خود به بهترین نحو استفاده می‌بریم. اگر هنوز هم شک دارید که از کتاب‌های صوتی استفاده کنید بهتر است بدانید که داستان‌گوئی، قدیمی‌ترین شکل کتاب‌خوانی است. در واقع بشر قبل از آنکه الفبای نوشتاری را اختراع کند، آدم‌ها برای هم داستان تعریف می‌کردند و تصویر این داستان‌ها از طریق صدای راوی منتقل می‌شود نه نوشته روی کاغذها. کتاب‌های صوتی نیز همین رسم غنی‌شده داستان‌گوئی برای عصر جدید با تکنولوژی مدرن می‌باشد. همچنین جالب است بدانید که کتاب‌های صوتی در حوزه نشر بیشترین رشد را در میان رقبای خود داشته است و مخاطبان آن هم روز به روز بیشتر شده و توجه نسل جوان را نیز به خود جلب کرده است. پس با این وجود می‌توان آینده درخشانی را برای کتاب‌های صوتی تصور کرد و حتی برای خوانندگان آن نیز می‌توان آینده روشن‌تری را تصور کرد.

سایت ما هم در این راه در اختیار شماست: http://hasrace22.ir/

می‌توانید کتاب‌های صوتی در گروه‌های مختلف را دانلود کنید و از گوش فرا دادن به کتاب‌های صوتی پرفروش نهایت لذت را ببرید!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رپورتاژ آگهی (۴۳ مطلب مشابه)