سلام

میخوام باهاتون صادق باشم، من با یکی از هم کلاسی هام دوست شدم ولی از حد و حدود عبور نکردیم و اولین دوست پسرم هم بود‌ و میدونم که اشتباه کردم! 

اون میگه خیلی منو دوست داره (نمیگم عاشقمه، ولی میدونم بهم احساس داره، حتی از قبل شروع رابطه) ولی فعلا نمیتونه ازدواج کنه و این اطمینان تو حرفش نیست که اگه منتظرش بمونم ازدواج میکنیم (وگرنه آدم تنوع طلبی نیستم اگه این اطمینان رو بهم میداد پاش میموندم) و یه کم آرمانی فکر میکنه.

واسه همین منم دل سرد شدم و چند بار خواستم ازش جدا بشم، دفعه آخر یه هفته حرف نزدیم، باز پیام داد و یه کم بحث کردیم و آخرش تقریبا دعوا کردیم! البته بخاطر این شرایط در واقع مجازی بحث کردیم ولی آخر هر دومون خسته میشیم و واقعا نتیجه نمیگیریم و حرف هم رو نمیفهمیم! 

اون میگه حتی اگه جدا بشیم بازم منو دوست داره، نمیخواد از زندگی هم کامل هم دیگه رو حذف کنیم، ولی من میگم جدایی مون اتمام کلی رابطه باشه، چون من دیگه نمیخوام دیگه رل بزنم و علی رغم تصورم انگاری نمیشه، خیلی وقت ها فقط عادی دوست بود با یه جنس دیگه، با توجه به تربیت و فرهنگ ایران و جدایی جنسیتی هجده ساله!

اینو مستقیم بهش نگفتم، ولی گفتم این کار نمیذاره هم دیگه فراموش کنیم. راستش خب ما قبلا بیرون رفتیم، عکس گرفتیم با هم دو سه تا، و از این ناراحتم، میدونم دوستم داره ولی مشکل من میدونین چیه، منم دوستش دارم ولی وقتی میدونم درست نیست و اشتباهم رو فهمیدم نمیخوام ادامه ش بدم، اما میترسم اگه مثلا بلاک کنم یا خیلی تند برخورد کنم عصبیش کنم، نمیدونم تلافی کنه و این حرف ها!

واقعا برام سواله، پسرها میتونن نسبت به دختری که سابقه احساسی بهش دارن آسیبی برسونن؟،  مثلا عکسش رو به کسی بدن، حالا درسته عکس عادی و با پوشش خوبه، ولی بازم ...! 

یا مثلا مزاحمت های دیگه؟، نمیخوام بگم آدم این مدلیه، اتفاقا پسریه که موقع دعواهامون هم این نیست که حرف بدی بزنه یا تندی کنه، بیشتر سکوت میکنه یا مدلش زود جوش آوردن نیست، ولی خب مدل خاصی برای رو مخ آدم رفتن داره موقع بحث و این ها که آدم میگه ای کاش خونسرد نبود! 

میترسم همون قضیه آتیش زیر خاکستر باشه یهو عصبانیتش فوران کنه، کار غیر عقلانی بکنه! غیرت داره در حدی که عکسی از خودمون تو فضای مجازیش نذاره یا در مورد من با دوستاش زیاد نحرفه ولی این شرایط عادیه. امیدوارم منظورم رو فهمیده باشین . 

الان رابطه ما خوب نیست زیاد، ولی میدونم اون نمیخواد ازم جدا بشه، ولی خب من واقعا دیگه نمیخوام ادامه بدم، یه کار پوچ میدونم، نباید دوست میشدم، خوب دور و اطرافش رو آدم میبینه دوست داره یکی باشه که دوستش داشته باشه و این حرف ها، ولی تا یه جاییه ...

من بعد از چهار پنچ ماه رابطه فهمیدم باید عقلانی تر رفتار میکردم به هر حال. شایدم تقصیر جامعه ست که انقدر دید منفی نسبت به جنس مخالف هم واسه دخترها هم واسه پسرها ایجاد میکنه،  طوری که من میخوام جدا بشم به طرفم هم میگم ولی من دختر از پسری که دوستم داره میترسم اگه خیلی تند برم و بقول معروف بزنم به سیم آخر، دوستم میگفت الکی بگو عاشق شدم که این بنظر خودم خوب نیست، نکنه عصبیش کنم و باهام سر لج و لجبازی بیافته!

این باعث میشه آخر بحث هامون کم بیارم و نتونم کات کنم. لطفا راهنمایی کنید و سوالم رو جواب بدین، احتمالا سرزنش میشم ولی خب چیزی که الان بیشتر بهش نیاز دارم یه کمک درسته، یه دیدگاه درست! 

ممنون


پ.ن:بیست ساله هستم و ایشون بیست و یک.


مرتبط با خطرات دوستی با جنس مخالف:

به شوهرم گفتم قبلا با چند نفر بودم، الان بهم اعتماد نداره

وقتی بهش میگیم بیا خواستگاری بهانه میاره

خواستگارم به دختری که قبلا باهاش رابطه داشته باج میده

نمی تونم به شوهرم اعتماد کنم، چون تا قبل از ازدواج به یه دختر دوست بوده

خطر انتخاب تحمیلی همسر در روابط با جنس مخالف

به 11 دلیل دوستی های قبل از ازدواج ممنوع

به هیچ وجه پیشنهاد نکنید که کسی بره دوست دختر یا پسر بگیره

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

می ترسم شوهرم متوجه گناهان گذشته ام بشه

گناهان دوران بچگیم باعث شدند که خواستگارانم رو رد کنم

میخوام از دست دوست پسرم شکایت کنم ؟

فهمیدم نامزدم قبلا دوست پسر داشته ، در مرحله قبل طلاق هستیم

متاهلم ، چطور جلوی تماس های دوست پسر سابقم رو بگیرم ؟

دروغگویی بعضی از دختران دوست پسر دار به خواستگار

دوست پسر قبلیم تهدید کرده فیلم هایی که ازم داره رو پخش می کنه

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

تردید در ازدواج با دختری که 7 سال دوست پسر داشته

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...

ازدواج با پسری که دوست دختر داشته عاقلانه است؟

میخوام برم دوست دختر پیدا کنم تا از فکرها و فشار ها خلاص بشم

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

در 14 سالگی به یه پسر قول ازدواج دادم، الان پشیمونم

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست

چند مورد از رازهای پنهان انگیزه ی دوستی پسرها با دخترها

انتقال تجربه ناموفقم در دوست دختر شدن

دوست دختر سابق شوهرم دست بردار نیست

مثل یه دستمال کاغذی باهام رفتار کرد و منو انداخت دور


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مضرات دوستی با جنس مخالف (۴۶ مطلب مشابه)