میخوام باهاتون درباره برتری داشتن صورتی زیبا به سیرتی زیبا، صحبت کنم.

راستش یک اتفاقی برام افتاد و منو تحریک کرد تا این موضوع رو توی خانواده برتر هم مطرح کنم:

من دختری ۲۱ ساله هستم، با زیبایی در حد صفر،(خواهشا شعار ندید) خودم رو دوست دارم و تقریبا با قیافه م کنار اومدم_ البته تو بچگی همیشه آرزوی صورت زیبا داشتم ولی جدیدا کنار اومدم با قیافه م. تاکید میکنم فقط از لحاظ قیافه مشکل دارم و قد و هیکلم در حد ایده آل هست. یه روز که داشتیم با مادرم و دوستش صحبت میکردیم،  بحث به زیبایی صورت کشیده شد.

مادرم خانم بسیار زیبایی هست و من این چهره رو از پدرم به ارث بردم. مادرم و دوستش اصرار داشتن که اگر آدم بتونه عمل کنه (پولش رو داشته باشه) باید حتما عمل کنه، و وقتی علتش رو پرسیدم به من که مجردم گفتن تا شوهر (یا کلا مورد ازدواج) بهتری گیرش بیاد!!!

و بعدش دوست مادرم که یک دختر پنج ساله هم داره گفت من که دخترم تا به سن ۱۸ سالگی برسه بهش پول میدم تا هر نقصی توی صورتشه بر طرف کنه! و گفت خودم هم شاید با فروش طلا هام فلان قسمت و فلان یکی قسمت صورتم رو عمل کنم، و وقتی گفتم شما که ازدواج کردی گفت که شوهرم بهم میگه تو زشتی!

همچنین مادرم میگه که من از پدرت زیباتر، به اصطلاح سر تر هستم و وقتی به پدرت نگاه میکنم چهره ش رو دوست ندارم.

در آخر دو تایی (مادرم و دوستش) خیلی جدی اصرار کردن که من هم به فکر چند تا عمل زیبایی بیافتم، حتی مادرم گفت پولش هم با من نگران نباش.

در ضمن مادرم هم تاکید میکرد اگه بخوام روزی عروس بگیرم حتما باید خوشگل باشه تا بتونم به بقیه نشونش بدم (!)

مطمئنم فقط مادر من این طور نیست و عده ای از مردم، از تحصیل کرده و مذهبی و فهمیده بگیر تا زن و مرد و دختر و پسر و پیر و جوون  همین طوری هستند.

البته همه ش هم تقصیر خودشون نیست، توی رسانه ها مدام نقش خوب زیباست و نقش بد زشت، فرشته زیبا و شیطان زشت، نقش اول زیبا هست، آدم باهوش زیبا هست، آدم پولدار زیبا هست، پس اون آدم در نا خودآگاه همه خوبی ها رو به زیبایی ظاهری و بدی ها رو به زشتی مربوط میدونه. حتی شعرها و آثار بزرگان و آهنگ ها و فلان و ... همه درباره زیبایی میگن.

من خودم اعتقاد دارم هر کسی باید با همتراز خودش ازدواج کنه اما مادرم اعتقاد داره با این قیافه حتی همتراز هام هم پا پیش نمیذارن!

حالا چند تا سوال پیش میاد:

آیا وجود آدمی ارزش نداره؟، پس تکلیف آدمی که زشته چی میشه؟، حالا فرضاً من عمل کنم، خودمو خوشگل کنم، اونی که پول نداره چیکار کنه؟، اصلا من نچرال بیوتیفول باشم، از کجا معلوم کسی که دوستم داره به ظاهرم بیشتر از باطنم عشق نورزه؟

اگه عمل کنم به نظرتون یه جور گول زدن خودِ آدم و بقیه نیست، خصوصا کسی که میخوای باهاش مزدوج بشی نیست (چون تو نمیتونی ژنتیکت رو عوض کنی)؟

اگه من یکی رو پیدا کردم که از طرز فکرم خوشش میاد از طرز فکرش خوشم میاد و کلا شخصیت و همه چیز همدیگه رو دوست داریم و حتما ازدواج میکردیم فقط اگر من زیبا تر بودم، آیا این عدالته؟، نظر شما درباره کسی که عمل کرده ولی در گذشته چهره ش زشت بوده چیه؟

آیا خدا در اون دنیا جبرانی برای این زشتی قرار داده؟، خواهشا شعار ندید و برای خوش آمد من نظر ندید، حقیقت و راستش رو بگید حتی اگه مثل تیغ بُرّنده ست!


مرتبط:

چرا بعضی ها چهره طبیعی خودشون رو دوست ندارن؟

چرا بعضی از دختران به جای کار رو شخصیت، ظاهرشون رو قشنگ می کنن؟

من دخترى نازیبا (زشت) هستم

دچار اختلال خود زشت پنداری شدم

کلافه شدم از بس خودم رو با بقیه مقایسه کردم

همه ش خودم رو با دیگران مقایسه میکنم

مشکل من در یه کلام کمبود اعتماد به نفس و خود زشت پنداری هست

از خودم بدم میاد

با این که بقیه میگن خوشگلی، اصلا از چهره م خوشم نمیاد

دوست دارم همه وجودم رو جراحی زیبایی کنم

کابوس زندگیم اینه همسر آینده ام به خاطر ظاهرم ازم متنفر بشه

حکمت خلقت آدم های زشت چیه ؟

هیچ کدام از خواستگاران قبلیم به زشتی نامزدم نبودن

مشکل من در یه کلام کمبود اعتماد به نفس و خود زشت پنداری هست

احساس میکنم خیلی زشتم ،منو دید اخلاقش عوض شد

همه خوشگلی آدم تو دماغشه مگه نه؟

آقایون مذهبی چقدر به خوشگلی همسر توجه دارن ؟

خدا انگار این دنیا رو ساخته فقط واسه خوشگلا

با این که بقیه میگن خوشگلی، اصلا از چهره م خوشم نمیاد

مگه زندگی فقط مال خوشگلاست ؟

تعریف مرد ها از دختر یا زن خوشگل چیه ؟

همه چی تو زندگی دارم به جز خوشگلی

احساس می کنم دیگران الکی بهم میگن که خوشگلی

عمل زیبایی بینی و جذب خواستگارن بهتر

دوست دارم همه وجودم رو جراحی زیبایی کنم

واقعا زیبایی انقدر زود از چشم یه مرد میفته؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
جراحی های زیبایی (۲۵ مطلب مشابه)