سلام به خانواده برتری ها و بطور ویژه جناب اسکیزوئید

فرض کنیم که آدم با سایه شخصیتی خودش یه جوری رو در رو بشه یا بهتر بگم حدس بزنه که سایه شخصیتش معطوف به چی هست. مثلا تو رویا یا توی عمق هوس هاش. خوب آیا این سایه از شخصیت ما جدا هست؟، ظاهرا که نیست؟، خوب حالا باهاش چیکار کنم؟ 

دانستنش چطور به من کمک می کنه از شرش خلاص بشم، یا آدمش کنم بشونمش سر جاش، یا با همدیگه یه زندگی مسالمت آمیز پیدا کنیم؟

توضیح؛

من یه آدمیم که به شخصه میلی به سیگار ندارم و تو محیط خانواده ما هم نبوده هیچ وقت. جز مثلا تک و توکی افراد پیر فامیل که قدیم ها زنده بودن!!! سیگار میکشیدن خوب تبعا برام جذابیتی نداشت وقتی سرفه های خشک میکردن و پیر بودن دیگه! شاید حتی گارد داشتم نسبت به این قضیه.

بزرگ شدیم بزرگ شدیم تا الان که متاسفانه یکی از فانتزی هام اینه شوهرم سیگار بکشه. اوایل که این فکر می اومد تو ذهنم می پروندمش ولی خیلی فکرش برانگیخته م میکنه گاهی. حتی رویا هم یکی دو بار دیدم. در حالی که میدونم مرد سیگاری بیاد رد میکنم و نمیخوام.

حالا نمیدونم درست فهمیدم یا نه؟؛ این سایه هست؟؛ نیست؟؛ چیه؟؛ البته اینم بگم یه خواننده ای رو دوست داشتم که خودش اذعان کرده بود "کسی خبر نداره ولی اون یواشکی گاهی سیگار میکشه" و این تبعا اثر خودش رو برمن گذاشته ولی من مطمئنم که خیلی قبل تر از این ها، این میل و اشتیاق در من بود ولی من حتی در ذهن خودم میزدمش کنار و میگفتم لعنت به شیطون؟، من و این خیال ها؟ 

ولی اون مصاحبه باعث شد من در ذهن خودم از این خیال پرده دری کنم و واضح بیارمش در صحنه ی ذهنم!

حالا هر چی که هست من منطقا سیگار کشیدن شوهرم برام خواستنی نیست و "خود" من هم چنین چیزی نمیخواد ولی یه وسوسه ای یه حسی هست دیگه.  دلم میخواد نجات بیام از این قضیه.

البته اصل سوالم هم به جای خودش باقیه که اصولا چه کنیم با سایه خودمون آگاهانه مواجه بشیم و به قول معروف رشد کنیم از این رهگذر.


مرتبط با مدیریت افکار مزاحم:

نمی تونم مسائل رو در ذهنم دسته بندی و کنترل کنم

چطوری ذهنم رو کنترل کنم تا فکرم به سمت یه دختر نامحرم نره

مبارزه با افکار مزاحمی که بی اختیار وارد ذهن میشه

روش های تجربی آرام شدن ذهن و رهایی از افکار منفی

چه طور از شر افکار منفی خلاص بشم و ذهنم آروم بشه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه) آرام سازی فکر و ذهن (۱۲ مطلب مشابه)