سلام دوستان

روز و شب تون بخیر... اسمم سهیله و ۲۵ سالمه. من یه مشکلی داشتم که جز اینجا نتونستم جایی مطرحش کنم. امیدوارم تک تک تون کمکم کنید چون واقعا کسی نبود که کمکم کنه... زندگیم کاملا فلج شده بخاطر این مشکل .

اولش بگم که من فوبیای اجتماعی دارم. اعتماد به نفس فوق العاده پایینی دارم و به شدت استرسی و منفی نگرم. و مشکل دیگه م تیروئید کم کار هم دارم. گفتم شاید بهم ربط داشته باشن علائم این دو تا بیماری.

من یه آرایشگرم که حدود ۸ ماهه کارم رو شروع کردم. طبق گفته استادم و همکارام یا بعضی مشتری ها کارم قابل قبوله و نسبتا تعریفی ...

ولی مشکلم اینه که وقتی می خوام مشتری کوتاه کنم ترس و استرس کل وجودم رو میگیره و مضطرب میشم کاملا. شروع می کنم لرزیدن و عرق می کنه صورتم و کاملا هول میشم و تپش قلبم بالا میره.

یعنی کاملا برای مشتری مشهوده که من چقدر استرس دارم و چقدر ترسیدم. این قدر که بعضی ها خودشون میگن آقا این قدر نترس، فوقش خراب مون می کنی، اشکال نداره و سعی می کنن بهم روحیه بدن. ولی اینقدر که استرس دارم و تحت فشارم از کار دلزده شدم و از فضای سالن بدم میاد دیگه...

درآمدم حدودا یک ماهه به صفر رسیده از بس کار نکردم. خیلی عذاب می کشم الان. همه ش فکر می کنم الان مشتری چه جوری در مورد من فکر می کنه و چطوری قضاوتم می کنه و حتی اگه بچه کوتاه کنم اگه چند نفر باشن که نگاهم کنن باز میریزم بهم ... 

در کل از واکنش مشتری ها می ترسم و فکرم تا جایی میره که اگه خراب بشه تحقیرم می کنه و حتی ممکنه پاشه دست به یقه بشه باهام و آبروم بره. احساس می کنم خیلی بی عرضه م و به درد هیچ کاری نمی خورم...

خودم رو خیلی پایین تر از بقیه می بینم، همیشه زود از کوره در میرم و زود رنج شدم... خیلی دنیام رو سیاه می بینم و احساس می کنم دارم افسرده میشم... در کل آدم خیلی بشاش و شوخ طبعی هستم فوق العاده، ولی در مورد مسائل کاری خیلی اعتماد به نفسم داغونه. حسودیم میشه به بقیه همکارانم که چقدر دارن ریلکس کار می کنن و من نمی تونم مثل اونا باشم...

به بن بست رسیدم دیگه، دید خوبی به آینده م ندارم، چند ماه پیش هم یه شکست عشقی داشتم که یه مدت درگیرش بودم الان از اون لحاظ حس می کنم بهترم... الان برای کنترل تیروئید قرص تیروکسین مصرف می کنم و برای فوبیا از امروز شروع کردم اسنترا (سرترالین) مصرف می کنم و برای لرزش دست هم گاهی پروپرانولول می خورم.

خواهش می کنم کمکم کنید داغونم


مرتبط با افزایش اعتماد به نفس:

با تمرین کردن میشه اعتماد به نفس رو بالا برد ؟

راه هایی برای تقویت اعتماد به نفس

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم

چطور اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

چگونه اعتماد به نفس خود را زیاد کنیم

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس

چه جوری اعتماد به نفسمون رو زیاد کنیم؟

چه جوری اعتماد به نفسمو برگردونم؟

گفتید اعتماد به نفس داشته باش ولی نگفتید چطوری ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
افزایش اعتماد به نفس (۳۸ مطلب مشابه)