سلام به همه دوستان

من یه پسر جوون ۲۶ ساله م، فوق لیسانس دارم، اونم از بهترین دانشگاه کشور، یعنی دانشگاه تهران (البته خودم شهرستانی و الانم فعلا ساکن شهرستانم) در فامیل و دوست و آشنا همه منو به درس و کتاب و علم و تحقیق میشناسن، تا ۲۵ سالگی من دو تا کتاب و چند مقاله نوشتم و … 

به لحاظ دینی هم آدم مذهبی هستم ولی به هیچ عنوان خشکی مذهبی نیستم، یعنی اهل نماز و روزه و حلال و حرام و محرم و نامحرمم، ولی از اون طرف هم تا حدی شوخ طبع و احساسی و عاشق شادی و تفریح و گردشم؛ با سینما و تئاتر و کنسرت و موسیقی مشکل که ندارم هیچ حتی استقبال هم میکنم.

به لحاظ اخلاقی هم چی بگم والله هر چی بگم تعریف حساب میشه چون اینجا کسی منو نمیشناسه یه کلام میگم جوون پاکیم، یه عمر سالم زندگی کردم، نه اهل دود و دم و سیگار و قلیونم نه اهل شرب خمر و مواد مخدر، آزارم به مورچه هم نمیرسه، همیشه سرم گرم کار خودم بوده و همه ش درس خوندم و کتاب دستم بوده، تا حالا یکبار هم با هیچ دختری هیچ گونه رابطه دوستی نداشتم نه اینکه مخالف روابط سالمِ دوستی اجتماعی باشم نه ولی خب همیشه دوست داشتم و دارم اولین دختری که کنارم قرار میگیره همسرم باشه و تا نفس دارم کنارش میمونم. نه اینکه قبلش با n نفر بوده باشم. 

دوست دارم طرفم هم همین طور باشه، اینکه هم بگم اهل خیانت نیستم کاملا بدیهی، تو عمرم تا حالا یه بار هم حتی فحش ندادم، با اینکه مذهبیم ولی دینم رو در درجه اول انسانیت میدونم و بعد اسلام. به شدت به آموزه های اخلاقی و مبانی انسانی معتقد و پایبندم.

تک فرزندم، یک عمر تنها بودم فکر نکنم کسی بیشتر از من تنهایی کشیده باشه، ولی هیچ وقت از چارچوبی که بهش اعتقاد داشتم خارج نشدم، دلم همدم میخواد ولی از راه سالم و درستش و نه با هر کس، فعلا نمیتونم ازدواج کنم، چون حدودا یک ماه دیگه کنکور دکتری دارم، میخوام حتما دکتری بگیرم، بخاطر همین فعلا دنبال یه آشنایی بلند مدت و پایدار ولی با قصد ازدواج با ی دختر خوش اخلاق و پاک و مذهبی و شوخ طبع هستم ولی هر کسی رو دیدم (منظورم آشنایی از طریق فضای مجازی) میگه یا زود میخواد ازدواج کنه یا دنبال پسر پولدار میگرده. 

درسته من جیبم خالی ولی دل و عملم پاک در ضمن اگه بخوام کمک مالی خانوادم رو حساب کنم همین الان میتونم هم خونه داشته باشم هم ماشین هر چند خودم دوست دارم مستقل باشم ولی خب چکار کنم دزدی کنم؟، نمیشه؛ درس نخونم همین الان برم دنبال کار؟

بازم نمیشه چون عاشق علم و تحصیلم و جز دکتری هیچی ارضاء و اقناعم نمیکنه؛ فقط مسئله اینه که ممکن تا درسم تموم نشه شاغل نشم شایدم حین دکتری رفتم سرکار و زودتر ازدواج کردم واقعا نمیدونم!

حرف اصلی:

چکار کنم؟ از یه طرف اهل دوست دختر بازی و این جور چیزها نیستم، از یه طرف تنهایی امونم رو بریده و از طرف دیگه نمیتونم در کوتاه مدت ازدواج کنم. بمیرم هم اهل گناه و رابطه نامشروع و مشروع (صیغه) نیستم. 

یعنی ۳۶۰ درجه محاصره شدم، هیچ راه فراری نمیبینم جز اینکه یا صبر کنم (که واقعا برام سخته) یا کسی رو پیدا کنم که حاضر باشه، چند سال با من همراه باشه و بعد ان شاء الله ازدواج (که اونم تا حالا کسی که مورد قبولم باشه رو پیدا نکردم)؛ اگر شما راه یا توصیه و پیشنهاد دیگه ای سراغ دارید یا کامنت بذارید.

کسانی که منو از نزدیک میشناسن (در و همسایه و قوم و خویش) چند بار مستقیم و غیرمستقیم با خانوادم برای دخترشون صحبت کردن ولی خانوادم میگفتن میلاد نه شغل داره نه شرایط ازدواج هنوز درسش هم تموم نشده، با این حال اون ها مشکلی نداشتن چون خودم رو میشناختن و میخواستن (جان خودم رو قسم میخورم که همه ش راست و یه کلمه هم دروغ نمیگم)، ولی من دوست دارم خودم انتخاب کنم نه اینکه انتخاب بشم.

از بعضی دخترهای این دور و زمونه به دلیل مادی گرایی و پول پرستی شون خیلی بدم میاد. اون ها دنبال پول و ظاهر طرف هستن تا باطن و اخلاق و فرهنگ و شخصیت اون پسر، به همین خاطر خیلی نسبت به اون دسته از دخترها بدبین شدم.

در ضمن قدم ۱۷۸ و وزنم ۹۰؛ ظاهر و تیپم هم به گفته دوستان خوشتیپم. ولی خودم فکر میکنم متوسط باشم. خودم معمولا ساده و معمولی لباس میپوشم نه طبق مد روز، از دخترهای سنگین و رنگین و بی آلایش و بی غل و غش خوشم میاد، نه از این دخترهای رنگ و وارنگ و جلف؛ آدم قانعیم دنبال یه زندگی آروم و توأم با عشق و علاقه و محبت با ی کسی مثل خودم هستم. اگر تو ازدواج سخت گیر نبودم الان تنها نبودم.

ببخشید طولانی شد

ان شاء الله همه خوشبخت بشن

ممنون که خوندید


مرتبط :

در باب پیدا کردن دختر مناسب و دلخواه برای ازدواج به مشکل خورده‌ام

نهاد رهبری در دانشگاه، محلی مناسب برای معرفی افراد جهت ازدواج

چرا کسی کمک نمیکنه فرد ایده آلم رو پیدا کنم؟

چطوری دختر مناسب خودتون رو پیدا می کنید و به خواستگاری اون میرید؟

از کجا همسر آینده ام را پیدا کنم؟

من از کجا باید دختر هم سن و مناسب شرایط خودم رو بیدا کنم ؟

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

چه جور میشه دختر خوب پیدا کرد؟

چکار کنم که خودم یه دختر خوب پیدا کنم ؟

کجا دنبال دختر خوب گشتی که میگی نیست ؟

خواسته من یه دختر خوبه که مثل خودم خودش رو حفظ کرده

نحوه پیدا کردن یک دختر خوب برای ازدواج

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

می خوام با یه دختر مذهبی و ساده ازدواج کنم

دختر مذهبی کجایی ، دقیقا کجایی ؟!

میخوام با یه دختر پاک و دست نخورده ازدواج 

چرا دختر پاک، سالم ، چادری مقید و بدون آرایش کمتر انتخاب میشن ؟

آقایون خوبی که دنبال دختر پاک میگردن کجان اگه راست میگن ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
درد دل های پسران (۹۷ مطلب مشابه)