سلام به همه 

من یه دختر پشت کنکوری تجربی ۱۸ساله م که به رشته م هیچ علاقه ای ندارم و حس میکنم به بن بست خوردم.

دو سال پیش همین موقع ها بود که فهمیدم استعداد و علاقه من این رشته نیست و فقط به خاطر حرف های خانواده، دوستان، و معلمان به این رشته اومدم، من استعداد بالایی در زمینه ادبیات و فلسفه داشتم، از دوران راهنمایی شعر میگفتم قدرت بیان خیلی خوبی داشتم، کتاب های شاهکار ادبی ایران و جهان رو همیشه میخوندم، عاشق جامعه شناسی بودم.

معلمان ادبیات عاشقم بودن، اما در عوض هیچ حسی به زیست، فیزیک و بقیه درس های تجربی نداشتم، وقتی دو سال پیش این موضوع رو به خانواده گفتم و گفتم میخوام به انسانی تغییر رشته بدم برخورد خیلی تندی باهام شد و مادرم به شدت مخالفت کرد چون معتقد بود که خودش انسانی بوده و ناراضی بوده از رشته ش و بازار کار نداره.

سعی کردم بهشون بفهمونم که آدم ها مثل هم نیستن و اگه کسی باسواد و باعرضه باشه کار گیرش میاد ولی نشد و برخورد خوبی با من نشد و من به شدت عصبی بودم و میخواستم هر طور شده از تجربی خلاص بشم.

از شغل های بیمارستانی اصلا خوشم نمیاد و طی یک تصمیم عجولانه و بچگانه به خودم گفتم حالا که من نمیتونم انسانی بخونم، میرم دنبال رشته هنر و این دفعه مخالفت زیادی با من نشد، هر چند زیاد هم راضی نبودند، متاسفانه این یک تصمیم عجولانه بود و من چند ماه بعد فهمیدم فقط از روی عصبانیت بوده و بعدش بخاطر بدست آوردن دل پدر و مادرم گفتم یه سال پشت کنکور تجربی میمونم و سعی میکنم خودم رو به این رشته علاقمند کنم ولی نشد.

الان تقریبا پنج ماه تا کنکور مونده و من هیچ انگیزه ای ندارم و همه ش فکر دنبال علوم انسانی و رشته حقوق هست، اما از عکس العمل خانواده میترسم، اون ها فکر میکنن من دارم خودم رو واسه تجربی آماده میکنم و فکر می‌کنم اگر حرفی از علاقه م بزنم این بار بهم میگن تو دیوونه ای، ما رو سر کار گذاشتی، هر بار یه تصمیم میگیری، یه بار هنر یه بار تحربی یه بار انسانی ...

ما کلی واسه قبولی تو هزینه کردیم تو رو مدرسه غیرانتفاعی فرستادیم و ...، الان واقعا نمیدونم چکار کنم، از یک طرف به خانواده حق میدم که بچه دیوانه ای مثل من دارن، از یک طرف من خودم قربانی تصمیم اشتباهم، نمیخوام همه عمرم حسرت علاقه و استعدادم رو بخورم، حس میکنم دارم افسردگی میگیرم اگه کسی راهی به ذهنش میرسه بگه لطفا


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
انتخاب رشته (۱۰۶ مطلب مشابه) پشت کنکوری ها (۱۳۳ مطلب مشابه) درد دل های دختران (۱۱۸ مطلب مشابه)