سلام

شاید بعضی ها راجع به بعضی امکانات آمریکا بگن آمریکا با جهانخواری به اینجا رسیده و اصلا سرزمین سرخپوست ها رو گرفته و کشتار سرخپوست ها رو انجام داده، باید بگم که قبوله اون سفیدپوست ها اشتباه کردن و خیلی ظلم کردن و آخرش با کشتن همدیگه، آمریکا رو مستقل از بریتانیا کردن. اما به هر حال می‌تونستن بدون حماقت و ظلم هم به منافع شون توی اون سرزمین‌ها برسن. انقدر طبیعت آمریکا سرشار از منابع هست که نیاز نداشتن ظلمی کنن. نیاز نداشتن به خاورمیانه بیان و هزار تا حماقت و ظلم دیگه. سیاهپوستان و ویتنام و … .

خب همه می‌دونین که آمریکا به نظر خودش توی زمینه نظامی قوی ترین بوده و البته در عمل نتایج دیگه ای دیده شد. با این که اصلا خیالی ندارن روی سر مردم معمولی و بیگناهان و کودکان بمب اتم بندازن (ژاپن)، اما بازم اخیرا نشد اون جور که میخواستن. 

پهپاد آمریکایی در گذشته زده شد و این روزها هم پایگاه آمریکا زده شد و کشته ها رو خبرگزاری های غربی هم اعلام کردن. بعد از اون یک حمله سایبری هم بوده که به خارج شدن کنترل پهپادها از دست آمریکایی ها منجر شده، احتمالا خودتون تحقیق کنین بدونین. 

اصل هدف این طرفی ها مثل این که تجهیزات آمریکا بوده، انفجار هلی کوپترها و از این چیزها. خب بعضی ها دارن تجهیزات دفاعی آمریکا رو تمسخر می‌کنن، چرا؟ چه دلیلی بالاتر از عمل! آمریکا که گفتم چرا جون کودکان هم براش مهم نیست؛ یعنی حاضر بود هر بهایی بپردازه تا پیروز بشه، نشد که حتی دفاع کنه.

ضعف نظامی آمریکا که برای خبرنگاران خودشون هم واضح شد، اما پرسش بزرگ جای دیگه‌ ای هست.

خیلی وقته به آمریکا میگن شیطان بزرگ، اما حالا توی چشم من بیشتر شبیه یک بت هست. انگار این بار ابراهیم به جای بت‌های کوچک، بت بزرگ رو شکسته تا همه به خودشون رجوع کنن، بتی که نتونه از خودش دفاع کنه، پس خیلی کارها نمی‌تونه بکنه. غولی که توی آفتابه می‌خوابه، میاد آرزوی خونه دار شدن این و اونو برآورده کنه؟

امینت پایگاه خودش رو نداره، امنیت دیگران رو میخواد برآورده کنه؟

ترس از و امید به بت بیهوده ست، ولی خب میگن مراقب اون اتاق فکری باشین که غرب رو اداره می‌کنه. شاید اسلحه‌ش شکسته باشه ولی رسانه‌ش هنوز هست.


مرتبط:

در مورد سقوط پرواز ۷۵۲ هواپیمای اوکراین


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل روز جامعه (۶۵ مطلب مشابه)