سلام

چرا زندگی توی شهر با زندگی توی روستا خیلی تفاوت داره؟ چرا فرهنگ ها تفاوت داره؟ من یه دخترم و به دخترهای روستایی که شوهر میکنن بهترین شهرهای کشور خیلی حسودیم میشه. دست خودم نیست٬ آخه من خودم مثلا شهری ام و هیچ وقت شهری و روستایی نکردم اما وقتی میبینم دختره شوهر کرده فلان شهر و کلا انگار کوبیدنش و از نو ساختن٬ از همه نظر شخصیت و ظاهر و فرهنگ و ... ، حس بدی بهم دست میده که مثلا توی شهر زندگی می کنم ولی از امکانات به خوبی استفاده نمی کنم.

آخه دوستم یه دختر خیلی خوب و شهریه ولی با یه پسر روستایی ازدواج کرد اما خیلی خوشحال نبود، چون نه تجربیات جدید کسب میکرد٬ نه فرهنگ و شخصیتش رشد پیدا میکرد٬ تازه روستایی ها با وجود اینکه خیلی خونگرم و مهربونن اما فرهنگ خودشون رو دارن که با فرهنگ یه دختر شهری خیلی متفاوته. این وسط ممکنه مسائلی بوجود بیاد که دختر یا خانواده پسر به اختلاف برسن یا همدیگه رو درک نکنن٬ دقیقا مثل دوست من.

دوستم خیلی به اون هایی که جاهای خوب ازدواج کردن حسادت می کنه و غصه میخوره و من میتونم درکش کنم چون خودم یه دخترم، اما سوالم اینه که چطور واقعا یه دختر روستایی می تونه با فرهنگ شهرهای بزرگ کنار بیاد طوری که حسادت بقیه رو برانگیخته کنه؟،  و چطور دختر شهری خودش رو رشد بده و پیشرفت کنه که اصلا به حسادت به بقیه فکر نکنه؟

قبول دارم مقایسه است اما خیلی ذهنم درگیره. ضمنا قصد جسارت به هیچ کدوم از دوستان شهری و روستایی ندارم فقط می خوام ابهامات ذهنم برطرف بشه.

با تشکر


مرتبط:

حسادت ها و مسخره کردن های فامیل رو چطور تحمل کنم؟!

زیادی مورد حسادت دیگران قرار میگیرم

جدیدا برادرها و خواهرمم به زندگیم حسادت می کنن

از هر چی حسادت و فضولیه حالم به هم می خوره

به همه در مورد حسادت مشاوره میدادم ولی ظاهرا گرفتارش شدم

با حسادت ها و توهین های فامیل چه کنیم ؟

جواب آدم های پر روی فامیل رو چه جوری بدیم ؟


مرتبط 2:

اختلاف بین زندگی در شهر و روستا چیه دقیقا؟

قضاوت های بی رحمانه در مورد روستایی ها

پسر مورد علاقم مجبور شده برای همیشه در روستا زندگی کنه

باید حداقل حدود دو سال با خانواده شوهرم تو روستا زندگی کنیم

دوست دارم با دختر روستایی ازدواج کنم ولی ...

حتما پسره مشکلی داره که میخوان از روستا براش دختر بگیرن

من نمی تونم تو روستا زندگی کنم

این فکر که دیگران مسخرم کنن که با یه روستایی ازدواج کرده ناراحتم میکنه

تصمیم درستیه که با یه دختر روستایی ازدواج کنم؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه)