سلام دوستان 

پسری هستم بین ۲۵ _۳۰ و مدارک تحصیلی بالایی هم ندارم، مشکل من اینه که نمیتونم تصمیم گیری کنم وارد چه تخصصی بشم تا اون رو یاد بگیرم، هر سال هم عمرم بیهوده میگذره و من همون آدم پارسال هستم بدون هیچ شغل و تخصصی.

همه میگن علاقه ت چیه، خب سردرگم شدم، نمیدونم علاقه م چیه؟ شاید بخاطر اینه که زیادی درباره شغل ها فکر میکنم که ببینم کدومش خوبه، آینده ش رو پیش بینی میکنم و هزار فکر دیگه و این باعث میشه بین شغل ها سردرگم بشم، آخرش هم به نتیجه نمیرسم.

خودم که پی بردم مشکل روانی دارم، اگه وارد تخصصی بشم حسرت یه کار دیگه رو میخورم، تا حالا چند تا شغل فنی رو عوض کردم، هی از این شاخه به اون شاخه و الان هیچ کاری بلد نیستم و افسرگی گرفتم از بس فکر میکنم، روانی شدم.

حافظه م ضعیف شده، اصلا قدرت تصمیم گیری ندارم، هر کاری رو بخوام شروع کنم آیندش رو فقط میبینم، میبینم همه مشغول یادگیری هستند، چه فنی چه هنری چه دانشگاهی، اون ها هر سال یه چیزی یاد میگیرن و من هنوز مشغول فکر کردنم، اگه بخوام کاری رو هم یاد بگیرم میگم ای کاش میرفتم سراغ اون فن و این باعث میشه تمرکزم از بین بره و نتونم دوام بیارم تو اون کار، وسط کار هم جا میزنم دوباره سردرگمی و افسرگی شروع میشه.

نمیدونم چیکار کنم، عمر جوونیم داره میره ولی نمیتونم کاری کنم.


مرتبط:

با کارهای روزمزدی و پروژه ای میشه زندگی کرد؟

چطوری یه کار خوب با درآمد مناسب پیدا کنم ؟

حداقل درآمد لازم برای شروع یک زندگی معمولی

میزان درآمد مناسب مرد از دید دختران دم بخت

چه درآمدی از شغل تون دارید ؟

حداقل درآمد خواستگار برای تشکیل زندگی مشترک مستقل

شان اجتماعی شغل مهمه یا درآمدش ؟

چطوری یه کاسبی ساده، بدون هزینه و با درآمد قابل قبول داشته باشیم ؟

معرفی کتاب شغل مناسب شما

برای انتخاب شغل علاقه مهمتر هست یا درآمد ؟

دختران چقدر روی پرستیژ شغلی خواستگاراشون فکر میکنن؟

در مورد حل مشکل بیکاری چه کارهایی میشه کرد ؟

بیایید علل بیکاری رو به چالش بکشیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه) مشکلات اقتصادی پسران (۱۹ مطلب مشابه)