سلام

دوستان امیدوارم حال تون خوب باشه. من پسری 26-25 ساله هستم که تا حالا اهل ارتباط  و دوستی با دختر و این چیزها نبودم و خیلی سعی کردم که دوری کنم از این مسائل و حالا از یکی از هم کلاسی هام خوشم اومده و یه مدتی هست زیر نظر گرفتم شون و تا چند وقت دیگه میخوام برای خواستگاری از ایشون اقدام کنم ولی  چند تا نگرانی دارم و اومدم که شما دوستان راهنماییم کنید.

1- من خیلی دوست داشتم دختری که میخوام باهاش ازدواج کنم خیلی مهربون باشن یا حداقل اندازه خودم مهربون باشه ولی خب ایشون انقدرها که من دوست داشتم مهربون نیستن یا حداقل من توی این مدت که میشناسم شون انقدرها چیزی ازشون ندیدم.

2-  گاهی حس میکنم ایشون خیلی خودخواهانه رفتار میکنند( نه در رابطه با من به صورت کلی ) و خب میترسم که بعدا برام مشکل ساز بشه.

3- طبق تحقیقاتی که با کمک دوستام انجام دادم متوجه شدم که وضع مالی خانواده ایشون از وضع مالی خانواده ما بهتره یا حداقل جایی که زندگی میکنن جزء محله های مرفه تر هست نسبت به جایی که ما زندگی میکنیم و میترسم که این بعدا مشکل ساز بشه برام. دوست ندارم با کسی ازدواج کنم که نتونم نیاز های مادیش رو فراهم کنم و هر چی تلاش کنم از پسش بر نیام.

4- ایشون خیلی حساسن و سریع ناراحت و عصبی میشن توی مسائلی که حداقل به نظر من چیز خاصی نیست و توی ارتباط با ایشون معمولا به مشکل بر میخورم (یه ترم با ایشون توی یکی از درسها هم گروهی و مجبور بودیم زیاد با هم رفت و آمد کنیم.) و میترسم این قضیه همین طوری ادامه پیدا کنه.

5- من دوست داشتم همسرم یه خانم خانه دار باشه و مسئولیت تربیت بچه ها رو به عهده بگیره ولی از حرف های ایشون فهمیدم که خیلی دوست دارن کار کنن و بچه دار شدن رو هم یه مشکل بزرگ سر راه خودشون میبینن.

6-  مسئله ای که به نسبت بقیه اهمیتش برام کمتره (یعنی حداقل الان حس میکنم که میتونم کنار بیام ولی خب برام مهم هست بازم) ایشون سبزه هستن و به صورت اتفاقی دیدم بدن پر مویی دارن(صورت و دستشون!) و خب من از وقتی بچه بودم دوست داشتم طرفم هم سفید رو باشن و هم کم مو و یه جورایی برام خیلی مهم بود (چراشم نمیدونم!) .ظاهر کلی شون عادی هست ولی با اون چیزی که دوست داشتم تا حدی فاصله دارن و میترسم بعدا مشکل ساز بشه این مسئله.

البته نکته ای که هست ایشون اصلا اهل آرایش و این چیزها نیستن و من فقط با لباس دانشگاه دیدم شون ولی خب...

حالا شاید بپرسید چرا از ایشون خوشم اومده، ایشون بسیار باهوش، قابل اعتماد، با حیا، صادق و درست کار هستن و خب از این لحاظ خیلی قبول شون دارم.

و بدتر از همه حس میکنم که ایشون متوجه شدن من ازشون خوشم میاد و خودشون هم به من علاقه پیدا کردن و این موضوع خیلی گیجم میکنه که باید چکار کنم، آیا اقدام بکنم برای خواستگاری یا نه؟

خیلی ممنون از وقتی که برای من میذارید.


مرتبط با بررسی معیارهای پسران برای ازدواج :

به خاطر ضعف اعصاب می ترسم ازدواج کنم

دختر خانم، با من ازدواج میکنی تا زندگی رو با هم بسازیم؟

به چنین پسری بله میگن ؟

به یه خواستگار با این شرایط بله میدین؟

معیارهای یک مرد عالی در نظر خانم ها برای ازدواج چیه ؟

با من ازدواج میکنی ؟

پشت پرده انتخاب همسر در بعضی از پسران

آیا من شرایط ازدواج رو دارم ؟

خانم ها، پسری با این شرایط رو قبول می کنید ؟

9 مورد خواستگاری رسمی رفتم، اشکال کارم کجاست ؟

ملاک های انتخاب همسر اینده ی حمید رضا

اگه ازتون خواستگاری کنم چه جوابی میدید ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج پسران (۷۱ مطلب مشابه)