با سلام خدمت کاربران عزیز خانواده برتر، به شدت نیاز به راهنمایی دقیق شما دارم،

من پسری ...2 ساله هستم و تازه از رشته پزشکی (پزشک عمومی) فارغ التحصیل شدم، خیلی بخوام خلاصه توضیح بدم من توی زندگیم شرایط بسیار سختی رو تجربه کردم، از وقتی یادم میاد دعواهای شدید پدر و مارم و طلاق گرفتن شون، و دیکتاتوری شدید پدرم بعد از اون، لازم به ذکره که جایی که من به دنیا اومدم طلاق اونم 20 سال پیش بسیار چیز بدی بوده و واقعا اثرات وحشتناکی روی زندگیم گذاشته و بعدشم پدرم به یه شهر بزرگ و مذهبی (تقریبا کلانشهر) مهاجرت کرد و همسر دوم گرفت (از یه شهر و استان دیگه)، در کل نامادریم شخص بدی نبود و حداقل تا دوران دبیرستان هوام رو داشت.

مشکلات که خیلی زیاده ولی سوالی که الان میخوام بپرسم اینه که من بخاطر نوع تربیتم شخص مذهبی بار اومدم و شدیدا در صورت مخالفت با پدرم احساس عذاب وجدان اونم بشکل پاتولوژیک میکنم (کسی که روانشناسی خونده باشه علتش رو میفهمه)، و تو این مدت زندگیم تحت شدیدترین حالات دیکتاتوری تو خونه بودم، تقریبا از ترم 4 پزشکی سال 92 شدیدا پدرم بهم توصیه و یه جورایی اجبار میکرد که باید ازدواج کنم و اینکه جز اون هیچ کسی به فکر من نیست (که موافقم با این فکرش) و باید هر چه زودتر سر وسامونم بده، و منم بخاطر عدم مخالفت با حرف پدرم راهی جز ازدواج نمیدیدم.

از اون طرف بخاطر مسائلی که توی زندگیم و کودکیم و طلاق والدین داشتم، و چیزهایی که دیدم تو جامعه و دانشگاه دید بسیار بدی به دخترها و زنها دارم و اون ها رو موجوداتی محافظه کار، غیر قابل اعتماد، منفعت طلب ، آهن پرست، خائن و... میدونم ، پس بخاطر اینکه پدرم گیر نده به دروغ میگفتم کلاس ها و درس ها و بیمارستان خیلی طول میکشه و الکی بمدت یکی دو سال تا آخر وقت تو بیمارستان و پاویون و وقت میگذروندم تا دیر برم خونه ، و از طرفی من دچار افسردگی شدید هستم ،و انرژی هیچی رو نداشتم پس برای دفع افسد به فاسد روی به مصرف برخی داروهای خاص و ممنوعه اوردم (ارتباط افسردگی شدید با سوء مصرف دارویی واضحه)، و تا اینکه حدود 2 سال پیش توی یه اتفاق شبه معجزه افسردگی شدیدم لو رفت (زمانی ک قصد خودکشیم جدی بود) و پدرم بعد از متوجه شدن خیلی تغییر رویه داد و تا مدتی پیگیر  ازدواج نبود و هوام رو خیلی داشت از ترس، که البته با لو رفتن مساله سوء مصرف دارو اخلاقش دوباره بد شد.

کلا سوال اصلیم اینه که اخیرا هم دوباره بهم شدیدا توصیه به ازدواج میکنه، فرق داستان اینجاست که الان خودمم بدم نمیاد ازدواج کنم اما به شرطها و شروطها، اول اینکه دختر باید پاک باشه (منظور من از پاک بودن خیلی گسترده و پیچیده ست) ، دوم بخاطر افزایش ضریب اطمینانم دختر تقریبا مهریه بسیار کمی بخواد، سوما من تو جوی بزرگ شدم که شاید سالی یک بارم نامادریم اجازه نداره تنها بره بیرون از خونه و بدون شک این مدل زندگی توی ناخود اگاهم اثر گذاشته، (گرچه نمیخوام چنین رفتاری کنم)، و از همه مهمتر بخاطر پزشک بودنم (که با توجه به هوش بالایی ک تو 3 ماه پزشکی قبول شدم واسه کنکور البته امداد الهی بود من هیچکاره بودم) قصد تخصص گرفتن ندارم و بعنوان پزشک عمومی زندگی من و همسرم درگیر طرح و کشیک و .. کلا زندگی راحتی نخواهد بود! و همچنین بخاطر مشکلاتی که داشتم از بچه دار شدن متنفرم(بدم نمیاد متنفرم)، با این فرض که من مشکل مسکن احتمالا ندارم  که خیلی مساله مهمیه و پزشک بودن و ...،  به نظرتون چند درصد دخترها به این شرایط رضایت میدن برای ازدواج؟ و آیا اون هایی که رضایت میدن به نظرتون نرمالن؟ (خودم چون شرایط گذشته و حالم نرمال نبوده دنبال کیس معمولی مثل سایر مردم نیستم).

در ضمن من تا الان خودم رو خیلی پاک نگه داشتم، نمیخوام ریا بشه موارد زیاد بوده که دخترها مستقیم پیشنهاد ازدواج یا دوستی میدادن اونم دخترهایی که آرزوی خیلی پسرهاست نگاهشون کنه، مثلا یکیش از یه خونواده فوق رده بالا  بود ،که مشاور کنکورش بودم و کلی پیشنهاد ازدواج و میداد و .. یک یشون بازیکن تیم ملی فلان رشته ورزشی بود، البته من خوشگل نیستم علت جذب اینا رو متوجه نمیشم قدم 174 هست، و اصلا هیکلی نیستم و از بدنسازی متنفرم.

ممنون میشم دوستان راهنماییم کنن هم آقایون هم بانوان.

با تشکر

والعاقبه للمتقین...


مرتبط با بررسی معیارهای پسران برای ازدواج :

دختر خانم، با من ازدواج میکنی تا زندگی رو با هم بسازیم؟

به چنین پسری بله میگن ؟

به یه خواستگار با این شرایط بله میدین؟

معیارهای یک مرد عالی در نظر خانم ها برای ازدواج چیه ؟

با من ازدواج میکنی ؟

پشت پرده انتخاب همسر در بعضی از پسران

آیا من شرایط ازدواج رو دارم ؟

خانم ها، پسری با این شرایط رو قبول می کنید ؟

9 مورد خواستگاری رسمی رفتم، اشکال کارم کجاست ؟

ملاک های انتخاب همسر اینده ی حمید رضا

اگه ازتون خواستگاری کنم چه جوابی میدید ؟


درد دل های فرزندان طلاق:


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فرزندان طلاق (۲۵ مطلب مشابه) مسائل فرزندان طلاق (۱۰ مطلب مشابه)