سلام.

دخترم و ۲۱ سالمه، دانشجوی ترم دوم شیمی کاربردی تو یه دانشگاه دولتی (روزانه) در یکی از شهرستان های استان خودم درس می خونم . از وقتی شنیدم امسال ۸۵ درصد رشته ها با سوابق دانشجو قبول می کنن و پذیرش دانشگاه ها رفته بالا، فکر این افتاده تو سرم که برای سال ۹۹ کنکور شرکت کنم ...

اما مسئله اینه که تا اون موقع من میشم ترم ۴ و نصف راه رو رفتم. همین جوری هم دیر اومدم دانشگاه و نمیخوام تو سن ۲۲ سالگی از صفر شروع کنم.

تصمیم دارم کنکور ۹۹ شرکت کنم و دروس ضریب دار تو رشته شیمی رو بخونم و فقط برای رشته خودم یا مثلا آموزش شیمی فرهنگیان، دانشگاه ها رو اولویت بندی کنم و برم یه دانشگاه تاپ رشته خودم رو بخونم ( چون شنیدم اون جوری میشه تطبیق زد ) و حداقل عقب نمیفتم ! فقط دانشگاهم عوض میشه .

از طرفی خانوادم اصلا راضی نیستن و اصرار دارن که زودتر ازدواج کنم و معتقدن زندگی تو درس خلاصه نشده!، کنکور ۹۹ برگزار میشه برای نظام قدیم اصلا ؟ من میخوام از نظر درسی پیشرفت کنم، تو دو راهیِ بدی گیر کردم، به کمک تون احتیاج دارم!


مرتبط:

در مورد روش درس خوندن برای کنکور تجربی راهنمایی می خوام

توصیه به یه پشت کنکوری رشته تجربی

عدم موفقیت چندین باره در کنکور تجربی سرگردونم کرده

چطور برای کنکور تجربی برنامه ریزی کنم ؟

پست بچه های کنکوری تجربی

کدوم شاخه های رشته تجربی آینده شغلی خوبی دارن ؟

بازار کار کدام رشته تجربی بهتر است ؟

چکار کنم از شیمی خوندن لذت ببرم ؟

در فهم دروس فیزیک و شیمی مشکل دارم

نــــگــــاهــے به فصول شیمی ۲ و ۳ برای کنکوریهاے ۹۷

برای کنکور چه طور شیمی رو بخونیم ؟

می خوام پزشکی قبول بشم اما در ریاضی و فیزیک مشکل دارم

برنامه ریزی برای مطالعه دروس ریاضی و فیزیک برای کنکور

ریاضی و فیزیکم ضعیفه

اگه در کنکور تجربی موفق نشدم می خوام روانشناسی رو ادامه بدم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
پشت کنکوری ها (۱۳۳ مطلب مشابه) چگونه درس بخوانم (۸۰ مطلب مشابه)