با سلام 

متاسفانه الان نگاه به ازدواج و توقعات به شدت تغییر پیدا کرده. من چند مدت پیش با یک خانومی آشنا شدم و خواستگاری کردم در نهایت نظر مثبت دادند و ما تا مرحله نوشتن مهریه جلو رفتیم. خانم خودش میگفت اهل تجملات و مهریه سنگین نیست نهایت 14 سکه که اونم شب عقد می بخشه. 

وقتی رفتم منزل شون، اقوام شون انواع شرط و شروط را گذاشتند. مهریه 110 سکه + دو دانگ منزل مسکونی فعلی که با خانوادم ساکن اون هستیم (منزل در یکی از کلان شهرها و سه طبقه است) + 70 مثقال طلا + حق سکونت + حق اشتغال + حق تحصیل و در آخر حق وکالت طلاق.

خرید سرویس طلا که گفتند برای ما مهمه گران قیمت باشه + جشن عقد مفصل با شام و نهار و بر عهده داماد هست . من با حق طلاق به شدت مخالف بودم و همچنین حق سکونت .

من و خانوادم با بیشتر اینها مخالف بودیم و فقط سکه و خانه را موافقت کردیم . چند روز بعد خود دختر خانم به خاطر اینکه مخالفت کردم با مهریه پیشنهادی اقوام شون خیلی ناراحت بودند و میگفت من توقعی نداشتم و مادی گرا نیستم ولی روی کاغذ دوست داشتم نوشته بشه بعد می بخشیدم. من این صحبت ها و مخالفت های اقوام شون اصلا برام قابل پذیرش نبود و بسیار محترمانه گفتم نظرم منفی است و آرزوی خوشبختی کردم براشون .

با این که وضع مالی خوبی هم نداشتند چنین مهریه سنگینی از من میخواستند (حدود یک میلیارد تومان به نرخ امروز)، از نظر کاربران باید اعتماد و قبول می کردم؟ 


مرتبط:

دخترانی که دختر دنیای امروز نیستند برای ازدواج خطرناکند

ازدواج با دخترانی که اشتباها به کم توقعی معروف شدند

نامزدم بیشتر از حد انتظار ازم توقع داره

بعد از عقد متوجه شدم که خانمم پر توقع و ولخرجه

آقایون بگن من یه دختر پر توقع هستم ؟

توقعات عجیب دختران و پسران امروزی

مدرک گرفتن دختران باعث میشه توقعات شون بالا بره ؟

این که خواستگار ماهی 4 میلیون درآمد داشته باشه توقع زیادیه ؟

توقعات دخترانی که پدرشون درآمد کمی داره در چه هست ؟

توقع بالاست؟ مهریه زیاده ؟ پاشو برو یه جا دیگه خواستگاری

می خوام توقعم رو برای ازدواج کردن پایین بیارم

چه توقعاتی از همسر آینده تون دارید ؟

من با داشتن همچین معیارهایی پر توقعم؟!

توقعاتی که از طرف مقابل برای ازدواج دارید رو خودتونم دارید ؟

یه دختر مطلقه باید سطح توقعاتش رو در ازدواج مجدد پایین بیاره ؟

با توقع کم زندگی خوبی داشته باشیم

توقعات خانم های مذهبی از خواستگارشون چی هست ؟

توقعم از دید دختران تهرانی در چه حده ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج پسران (۷۱ مطلب مشابه)