ما مردها نباید به زنان به چشم یک کسی که قرار هست فقط شهوت خودمون رو با اون رفع کنیم نگاه کنیم، نباید زن رو به چشم یک زندانی ببینیم که باید در خانه ما باشه و حالا چه برای خودش یا کل خانواده فقط آشپزی و کار خانه انجام بده. نباید زن رو فقط یک تکه گوشت ببینیم و به چشم یک عروسک جنسی نگاهش کنیم تا فقط باهاش...، نباید زن رو مثل یک کالا ببینیم و نباید زن رو مثل یک مامان ببینیم! نباید زن رو مثل یک حمال و نوکر ببینیم.

ما باید به زن برای کارهایی که انجام میده احترام بذاریم، خوبی هاش رو بهش بگیم، قشنگی هاش رو بهش یادآور بشیم، ازش تشکر بکنیم برای کارهایی که انجام میده حتی اگه اون کار رو فقط برای ما انجام نمیده و برای خودش و بچه هاش داره انجام میده، اما حتی اگه زن میخواد منت بذاره، شما غافلگیرش بکنید، همیشه در تشکر کردن ازش پیش دستی بکنید. 

بگید ممنونم همسرم به خاطر غذای خوشمزه ای که امروز برامون درست کردی، ممنون همسرم به خاطر اینکه منو پذیرفتی و وارد زندگی من شدی، ممنونم همسرم به خاطر اینکه منِ رو تحمل میکنی ، من به خاطر تمام این کارهایی که انجام میدی ازت ممنونم و میدونم که چه بگی و چه نگی، من رو دوست داری...

آقا پسرهای محترم، ما زنان موفق و پزشک داریم، ما زن مهندس داریم، ما زنان قهرمان ورزشی داریم و ... که الان اصلا کاری به درست غلط بودن یا خوب یا بد بودن این موضوع ندارم، منظورم اینه که زنان هم میتونن رویاهایی داشته باشن، و خیلی از زنان رویاهایی دارن، اهدافی داشته باشند و زنان ارزشمندترین و بهترین خلقت خداوند هستند که در یکی از مطالب دیگه درباره اش توضیح دادم که لینکش رو در زیر برای شما قرار میدم؛

زن ها زیباترین، دوست داشتنی ترین و جالب ترین خلقت خداوند هستند

میگن زن بلاست، ولی الهی هیچ خونه ای بی بلا نمونه! الان یه لحظه احساس کردم یه سیبیل کلفتم که دستمال یزدی توی دستمه و دارم سیبیلم رو می چرخونم با انگشتام اینو میگم. ززززن !

بنابراین ما باید باور کنیم که زنان هم رویاهایی دارند، ما صاحب زنان نیستیم، صاحب فقط خداست، و اونها هم میتونن در جامعه حضور داشت باشن و در کارهای مختلف بدرخشند و ...

بنابراین نگاه به زن فقط به چشم یک ماشین تولید بچه ، آشپز، یک مادر برای همسر، یک ... برای تخلیه شهوت و ... نگاه اشتباهیه.

خانم های محترم اینا برای شماست؛

در نقطه مقابل هم زنان باید درک بکنند که مردان یه مشت موجود خودخواه و بی احساس نیستن که دل نداشته باشن و بشه فقط بهشون غر زد و یه جوری با مرد رفتار نکنن که انگار دل مرد نمیشکنه و ناراحت نمیشه، مردان همون قدری که قوی و زورگو به نظر میرسن، همان‌ قدر مهربان و احساسی هستن و دقیقا گاهی بچه کوچولو میشن.

در پست مرد هم دل دارند توضیح دادم ← مرد هم دل داره

باید بدونید که بعضی از مردان زود خسته میشن، زود از همسر شون دلزده میشن.

پسران و دختران؛

قبل از اینکه در زندگی مشترک مشکل پیدا بکنن و کار به خیانت و یا حتی طلاق از روش درست و بدون خیانت و ... قبلش بیاید تفاوت های زن و مرد رو درک بکنیم و قبلش با آمادگی بیشتری وارد زندگی بشیم و فکر نکنیم زندگی میدان جنگه و فقط کافیه مرد دستش به زن برسه تا تمام عقده های شهوانی خودشو روی زن خالی بکنه و زن رو مثل بازیگران فیلم ... ببینه مثل این دوستمون در پست زیر :

تا قبل از ازدواجم، بدن زن رو فقط در فیلم های مستهجن دیده بودم

که از زن انتظار داشته باشن که بدن در حد زنان فیلم های ... داشته باشه و بعد هر جوری خواستن باهاش ....، و زن هم نباید مرد رو یک موجود بی احساس ببینه که فکر کنه میتونه هر لحظه سرش غر بزنه و ... .

می‌خوام شما دخترها و زن ها هم انقدر مرد رو موجود بی احساس نبینید که از یک مرد فقط توقعی مثل یک حساب بانکی تمامی نشدنی یا کسی که باید (باید) نیازهای مالی و عاطفی و جنسی شما رو رفع بکنه و شما هم در ازای این نباید هیچ کاری براش بکنید، اگر هم انجام دادید منت بذارید و ... اینطور مرد رو نبینید

بدونید مردها اگر زن شون بهشون محبت بکنه براشون سنگ تمام میذارن و کمک می‌کنند زن ها به آرزوهاشون برسن و حتی به اهداف شون کمک میکنن.

نمونه زیادی دیدم مرد هزینه تحصیل زنش رو میده و ... و کارهای خیلی زیادی که جزو وظایفش نیست رو انجام میده همون طوری که غذا پختن وظیفه زن نیست و اگر انجام میده برای ایجاد آرامش در زندگی و افزایش سلامت خودش و همسرشه، مردان جواب این کارها رو میدن با هدیه خریدن، با مسافرت بردن زن،عاشقانه با زن رفتار کردن و احترام گذاشتن . 

خانم های محترم انتظار نداشته باشید که مردان راز دل شما رو بفهمن، اگه چیزی میخواید بهشون بگید فکر نکنید مرد خودش میفهمه، همیشه این طور نیست، باید خواسته هاتون رو به زبون بیارید .

بنابراین به نظر من زن و مرد بهتره که حداقل اگر شده چند کتاب درباره زندگی زناشویی بخونن، و آیین همسرداری اسلامی رو یاد بگیرین و خودشون تجربه و تست بکنن باقی روشها رو، به هر حال فکر میکنم باید یه مقدار نگاه وسیع تر و مهربان تری به هم داشته باشیم و ارزش بیشتری برای هم قائل باشیم . 

ولی همین دختری که حق داره رویا داشته باشه، حق داره بره فضا، دکتر بشه و .. وقتی که ازدواج می‌کنه یکسری تعهدات و وظایف داره، وقتی مادر میشه این وظایف بیشتر میشه مسئولیت هاش بیشتر میشه، در این حالت یا میرسه که وظایفش رو انجام بده یا نه، اگه انجام نده که هیچ زندگی باطل میشه و اگه بتونه انجام بده که مشکلی نیست و برعکسش هم صادقه، مرد باید وظایفش رو بدونه .

ولی؛ نه من نه هیچ مردی (حداقل خیلی از مردهای امروزی!) مخالف این نیستیم که همسرمون اهدافش رو دنبال بکنه، منتهی به شرطی که بتونه وظایف همسری خودش رو هم به نحو احسن انجام بده همین طوری که یک مرد باید انجام بده . همون طوری که مرد به خاطر کار کردن وقت نمیکنه برای رسیدن به بعضی از آرزوهاش تلاش کنه .

بنابراین گاهی برای این که زندگی زناشویی از روال طبیعی خودش خارج نشه ، مرد و زن باید قید بعضی از آرزوهاشون رو بزنن .

دختران باید این رو درک کنن وقتی در خواستگاری میگه من دوست دارم بیرون کار بکنم و زن خانه دار نیستم پس مرد هم می‌تونه درخواست بکنه و بگه که باشه اصلا مشکلی نیست، ولی شرط ضمن عقد قرار بدیم که من وظیفه تامین نفقه و مایحتاج زندگی رو ندارم یعنی فقط بر عهده من نیست، بلکه بر عهده هر دوتامونه و در مورد مهریه هم یک عددی باشه که همین الان بتونم اونو پرداخت بکنم چون شما چه شرط بذارید چه نه هم باید همین باشه! مهریه برای گروکشی ساخته نشده .

بنابراین زن های ما هم باید برای کارهایی که برای خودشون انجام میدن سر مرد منت نذارن، من خودم به شخصه مخالفتی با کار کردن زن ندارم، ولی وقتی زنم شاغل باشه دیگه من هم مسئولیتم کمتر میشه و البته وظیفه مایحتاج زندگی تنها بر عهده من نخواهد بود.

هدف از انتشار این مطلب این بود که تفاوت های زن ها و مرد ها رو بیشتر بشناسیم، دیدگاه متعادل تری نسبت به ازدواج داشته باشیم و با هم دوست تر باشیم و کمتر از هم طلبکار باشیم و سعی کنیم به هم بیشتر اهمیت بدیم و ارزش بیشتری برای جنس مخالف قائل باشیم و ...

ارسالی از "اسقف اعظم" با حذف اضافه


مرتبط:

قبل از ازدواج در مورد زندگی زناشویی و همسرداری تحقیق کنید

چرا به آموزش زندگی زناشویی به جوون ها کم بها داده میشه ؟

دلایل نارضایتی متاهلان از زندگی زناشویی

زندگی زناشویی جز با پاکی، درستکاری و مهربانی پایدار نخواهد بود

معرفی کتاب در زمینه آموزش مسائل زناشویی

آیا در آموزش مسائل زناشویی افراط نمیشه

بهترین رفتار زناشویی

خسته شدم در زندگی زناشویی معنی ندارد

درخواست راهنمایی در مورد بالا بردن ضریب موفقیت در زندگی زناشویی

نکاتی برای شوهرداری - خانوم ها بخوانند

چطور شوهرم رو مجذوب خودم بکنم ؟

من نمیدونم چطور شوهرم رو مجذوب خودم کنم

چه کار کنم که برای شوهرم متنوع بشم ؟

چیکار کنم شوهرم بهم وابسته بشه ؟

چه جوری بلای شوهرم بشم ؟!

چکار کنم خانمم عاشقم بشه ؟

چکار کنم تا خانمم خوشبختی رو حس کنه ؟

چطور با محبت کلامی عشقم رو به خانمم نشون بدم ؟

میخوام رابطه ام با خانمم جوری بشه که ازم سیر نشه

چگونه قلب خانمم را تصرف کنم؟ ( 1 )


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه)