سلام

من دختری 19 ساله ای هستم و چادری با قد 170 ، با توجه به یکسری اتفاقات فهمیدم قیافم بیشتر از سنم میزنه، 15 سالم بود با مامانم بیرون بودیم یه خانومه منو از مادرم خواستگاری کرد و مامانم گفت نه! دخترم 15 سالشه و اون خانم هم رفت، دفعات بعدی هم به همین صورت ، من یه خواهر دارم حدودا 30 سالشه و مجرد بیشتر با هم بیرون میریم ، ولی هیچوقت نشده وقت هایی که با هم هستیم کسی ازش خواستگاری کنه ، مثلا تو یه مراسمی یه مادری اومد به آجیم گفت ایشون چند سالشه واسه ازدواج ... اونم گفت 18 سالشه، خانومم کلی تعجب کرد و معذرت خواهی گفت ماشاء الله فکر کردم 25 سالته . 

یا یه بار تو نماز جمعه خانومه اومد گفت چند سالته گفتم 18 اون هم تعجب کرد، منم همین جور که سرم تو گوشی بود با بی خیالی گفتم فکر کردین 25 سالمه ؟ اونم تایید کرد ولی بازم پا نمیشد بره انگار خوشش اومده بود ولی بخاطر سنم که کم بود هیچی نگفت و بعد مدتی رفت.

یک بار هم با آجیم تو روضه بودیم، خانومه کنار دستم گفت شما قصد ازدواج دارین؟ منم یه لبخند ملیح تحویلش دادم و گفتم من 18 سالمه ولی اون ادامه میداد، میگفت پسره خیلی با شعوره و 30 سالشه !خیلی اصرار کرد شماره خونه بدم منم گفتم خواهرم هست 29 سالشه ، اونم قبول کرد شماره رو دادم ولی آخر بازم که زنگ زدن خونه مون واسه من میخواستن بیان . 

یا یه بار رفتم تو مغازه ای، بعد فروشنده به مادرم گفت دختر خانوم دانشجو هستند، گفت بله ، فروشنده گفت ترم آخر دیگه ! خیلی بهم برخورد ! چون ترم اول بودم . این برام تقریبا یه مشکل به حساب میاد یعنی من باید مدام شاهد این باشم که مادران منو واسه پسرهای 30 ساله شون نشون میکنن؟!

اینو با دوستام یا بقیه مطرح کردم ، مثلا روز اول دانشگاه تو یه جمعی گفتم به نظرتون من چند سالمه و در عین ناباوری همه سن خودم یعنی 19 رو گفتن و من کلی ذوق کردم بعد بهشون جریان رو گفتم یکی شون گفت شاید بخاطر چادرته اگه چادرت رو در بیاری کمتر بزنه سنت که مخالفت کردم . 

یا یه جا دیگه هم مطرح کردم گفتن نه سنت بیشتر نمیزنه بخاطر رفتارت و سنگین برخورد کردن و قد بلند بودنته ، جالبیش اینجاست همون موقع یه همکلاسی هام داشت پز اینو میدادکه قیافش بیشتر از سنش میزنه و کلی تعجب کردم! که چطور برای اون یه امتیاز مثبت به حساب میاد اما برای من نه !

این نگرانم میکنه که نمیتونم با پسری حدودا همسن خودم ازدواج کنم چون ممکنه بیشتر بزنه قیافم و این جالب نیست! آقایون بگین از این جور دختر خوش تون میاد؟! 6 سال اختلاف چهره م با سنم زیاد نیست ؟!


مرتبط:

سلامتی دخترایی که سرشون بره چادرشون نمیره...

چکار کنم تمایل به پوشیدن چادر در من دائمی بشه ؟

خیلی بده که حجابم رو از چادر به مانتو تغییر بدم ؟

احساس میکنم به چادرم علاقه ی قبلی رو ندارم

می ترسم بی حجابی ها باعث بشه از چادرم بدم بیاد

شوهرم مدام اصرار میکنه که باید چادر سر کنم

من نمیخوام چادر سر کنم

نکنه منم جزء کسانی هستم که چادر و چادری بودن رو ضایع میکنن؟

دعا کنید از چادری شدن سرد نشم

چادری ام و توی مدرسه مسخره میشم

چادر منو چاق نشون میده

حس میکنم اگه چادری بشم دیگه هیچکس بهم توجهی نمیکنه

هر وقت چادر بهم حس خوبی نده نمی پوشمش

مدتی هست احساس میکنم چادر حرکاتم رو محدود کرده

بخاطر محل کارم بر خلاف میل قلبی ام چادر سرم میکنم

بهم کمک کنید چادرم رو زمین نذارم

دو دغدغه ی ذهنی یه دختر چادری

بعد از چادری شدن، اعتماد به نفسم گرفته شده



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) نداشتن خواستگار مناسب (۸۱ مطلب مشابه) جذب خواستگار دلخواه (۱۲۵ مطلب مشابه)