سلام 

من میخواستم در مورد رسم و رسوم طلا داشتن تو مراسم عقد کنان بدونم، تو فامیل ما سعی میکنن غیر مستقیم به هم دیگه طلا هاشون رو به رخ بکشن . قشنگ دختره آستینش رو بالا میده اونم تا آخر که منم هفت تا النگو دارم، اونم از اون کلفتاش . بعد هستند افرادی که متاسفانه برای این که هم سطح بقیه بشن میرن وام های خیلی کلانی رو میگیرن و بعد قسط های وحشتناکی رو باید ماهیانه از حقوقشون کم بشه .

واقعا من موندم این همه چشم و هم چشمی لازمه واقعا که آدم به خودش فشار مالی بیاره ؟ تازه طلا که روز به روز داره قیمتش بالا و بالاتر میره، آخرین بار که اقوام رفته بودن قیمت کنن 6 میلیون بود اونم از اون النگوهای خوشگل .

ولی من کلا از این رسم بدم میاد به خاطر همین خاله زنک بازی های بعضی از خانم ها .حالا آدم بتونه به نظر من برای حفظ آبروی خانوادگی که شده برای روز عقدکنان  بتونه یه دونه النگو تهیه کنه خوبه که نگن این همه سال دختر دارن نتونستن لااقل یه طلا درست حسابی بخرن.

تازه اونایی که سر عقد دخترشون ، پنج تا النگوی کلفت و دست بند و گردن بند و گوش واره میدن ، اونا از خونواده های تاجر و مایه دار هستن و پول واقعا براشون مسئله نیست، ولی متاسفانه این ها فکر میکنن مثل میدان مسابقه هست و همه باید هم سطح هم باشن.

شده اونم به زور وام سنگین ، تازه درک نمیکنن با حقوق کارمندی محاله اینقدر طلا رو بشه واقعا خرید ، اونم تو این گرونی شدید، پس ناچارا به وام متوسل میشن.

بعد میگن دخترهای ما نباید تو مراسم عقد خودشون کمتر از اونا که پدراشون تاجر هستن باشن، باید ما هم تو مراسم عقد اونا بهترین طلا، گردن بند، ساعت طلا،  النگو و دست بند رو داشته باشیم . خلاصه میخوان هم سطح اونا باشن ولی این به نظرم اشتباهه که آدم خودش رو زیر فشار له کنه تا مثل تاجرها بشه  .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مراسم عقد و عروسی (۱۰۷ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه)