سلام 

به نظر من ما به زیر ساخت هایمان باختیم . ژاپن هر مدرسه ابتدایی برای خودش زمین فوتبال دارد . دولت ژاپن برای چند مدرسه نزدیک به هم می آید چند میلیارد به پول ما خرج می کند و سالن ورزش های مختلف را در واحدهای مختلف می سازد و به رایگان در اختیار مدارس می گذارد و از همان نونهالان استعدادیابی در زمینه های مختلف ورزشی و علمی و مدیریتی را شروع می کند . ما چکار می کنیم ؟ بچه های ما در مدرسه روی زمین آسفالت بازی می کنند اصلا چیزی از ورزش های پایه نمی دانند ما در مدارس خود سالن ورزشی نداریم . 

وزرای ورزش با خود می گویند خوب ما که وقت و پول نداریم برای هر مدرسه میلیاردی هزینه کنیم پس نگاه می کنیم کدام ورزش در نظر مردم مهم تر است روی همان مقداری هزینه می کنیم می رویم برای فوتبال یک مربی گران قیمت می آوریم فوقش در ده سال هزینه او کمتر از بناکردن دو ورزشگاه می شود اگر نتیجه گرفت خب به نفع ماست و مردم از ما راضی می شوند اگر نتیجه نگرفت می گوئیم این نسل فوتبال ضعیف بوده یا مربی نتوانسته و خیلی از کارشناسان فوتبال هم تایید می کنند چون آن مربی مخالف و موافق زیاد دارد .

مربی چه می کند ؟ مربی با یک ماه بررسی می فهمد که سیستم ورزش چطور است می گوید من که نمی توانم در این مدت کم پایه فوتبال را درست کنم بهتر است بهترین بازیکنان ایرانی در لیگ های خارجه را جذب کنم و از بهترین بازیکنان داخلی هم استفاده کنم و بازی های تدارکاتی با تیم های ضعیف و متوسط برگزار کنم چون سیستم نتیجه می خواهد و برد اگر با تیم های بزرگ بازی کنیم احتمال باخت زیاد است و مردم از من زده می شوند در این حالت تا زمانی که به تیم قوی نخوریم حاشیه امنیت دارم و همین هم شده در جام ملت ها ما تا قبل از ژاپن موفق بودیم ولی با ژاپن خیر . مربی می گوید اگر من با این بازیکنان نتیجه گرفتم خب مردم مرا تشویق می کنند اگر نتیجه نگرفتم بهانه می آورم و ... در واقع مقصر مربی نیست زیر ساخت و نوع فرهنگ ورزشی ما ایراد دارد .

ما مردم باید از برنامه ریزی بلند مدت و مطالبه امکانات بهتر برای فرزندانمان حمایت کنیم نه آنکه فقط نتیجه گرا بوده و دلمان را به نتایج خوب کوتاه مدت خوش کنیم .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)